
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σημάδια βελτίωσης αρχίζουν και φαίνονται στον ορίζοντα, αφού η νομισματική κατρακύλα τόσο στην Ινδία και στο Πακιστάν δείχνει να έχει σταματήσει και το κλίμα έχει αρχίσει να αντιστρέφεται καλλιεργώντας προσδοκίες ότι όπως ιστορικά είναι αποδεδειγμένο, το 4ο τρίμηνο θα είναι αρκετά δραστήριο σε διαλύσεις οδηγώντας παράλληλα τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα.
Στην Ινδία, η θεαματική ανατίμηση της ρουπίας κατά 2,6%, στις 63,5 ρουπίες στο δολάριο, δημιούργησε θετική ψυχολογία στους Cash Buyers, οι οποίοι άρχισαν και πάλι να δραστηριοποιούνται και μερικοί μάλιστα άρχισαν να σπεκουλάρουν την άνοδο των τιμών και να προσφέρουν ενδεχομένως σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά της τρέχουσας αγοράς. Στον αντίποδα, οι τιμές του σιδήρου συνεχίζουν να επιδεικνύουν πτωτικές τάσεις, κάνοντας ιδιαίτερα επιφυλακτικούς τους End Buyers, έχοντας σαν αποτέλεσμα πλοία ήδη αγορασμένα από τους Cash Buyers να παραμένουν απούλητα.
Το Πακιστάν, το οποίο και αυτό αντιμετώπισε τα δικά του προβλήματα ισοτιμίας, και το οποίο ακολουθεί πάντα τη στρατηγική της Ινδίας, αναμένεται και αυτό σιγά – σιγά να επανέλθει στην αγορά, αλλά αν θέλει σύντομα να αρχίζει να ανταγωνίζεται την Ινδία και ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ, τότε άμεσα θα πρέπει να προβεί σε αύξηση των προσφερομένων τιμών.
Το Μπαγκλαντές, ενώ δεν έχει θέματα ισοτιμίας, έχει να αντιμετωπίσει την πτώση των τιμών του σιδήρου, συμπιέζοντας έτσι τις οποιεσδήποτε προσφερόμενες τιμές με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες αγορές που έχουν αρχίσει και μπαίνουν πάλι στο παιχνίδι.
Η Κίνα, δεν πτοείται από τις εξελίξεις στις υπόλοιπες αγορές και συνεχίζει να παραμένει η πιο ανταγωνιστική, καθιστώντας την, την καλύτερη αγορά και ιδιαίτερα για πλοία τα οποία βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της καθώς το τελευταίο διάστημα αυτό που τη χαρακτηρίζει είναι η σταθερότητα στη αγορά, με τις σε καλά επίπεδα τιμές στου σιδήρου λόγω της αυξημένης ζήτησης.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 891,728 DWT εκ των οποίων περίπου το 24% (216,321 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 59% (528,207 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 17% (147,200 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 360 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 355 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ