
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σημάδια βελτίωσης αρχίζουν και φαίνονται στον ορίζοντα, αφού η νομισματική κατρακύλα τόσο στην Ινδία και στο Πακιστάν δείχνει να έχει σταματήσει και το κλίμα έχει αρχίσει να αντιστρέφεται καλλιεργώντας προσδοκίες ότι όπως ιστορικά είναι αποδεδειγμένο, το 4ο τρίμηνο θα είναι αρκετά δραστήριο σε διαλύσεις οδηγώντας παράλληλα τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα.
Στην Ινδία, η θεαματική ανατίμηση της ρουπίας κατά 2,6%, στις 63,5 ρουπίες στο δολάριο, δημιούργησε θετική ψυχολογία στους Cash Buyers, οι οποίοι άρχισαν και πάλι να δραστηριοποιούνται και μερικοί μάλιστα άρχισαν να σπεκουλάρουν την άνοδο των τιμών και να προσφέρουν ενδεχομένως σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά της τρέχουσας αγοράς. Στον αντίποδα, οι τιμές του σιδήρου συνεχίζουν να επιδεικνύουν πτωτικές τάσεις, κάνοντας ιδιαίτερα επιφυλακτικούς τους End Buyers, έχοντας σαν αποτέλεσμα πλοία ήδη αγορασμένα από τους Cash Buyers να παραμένουν απούλητα.
Το Πακιστάν, το οποίο και αυτό αντιμετώπισε τα δικά του προβλήματα ισοτιμίας, και το οποίο ακολουθεί πάντα τη στρατηγική της Ινδίας, αναμένεται και αυτό σιγά – σιγά να επανέλθει στην αγορά, αλλά αν θέλει σύντομα να αρχίζει να ανταγωνίζεται την Ινδία και ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ, τότε άμεσα θα πρέπει να προβεί σε αύξηση των προσφερομένων τιμών.
Το Μπαγκλαντές, ενώ δεν έχει θέματα ισοτιμίας, έχει να αντιμετωπίσει την πτώση των τιμών του σιδήρου, συμπιέζοντας έτσι τις οποιεσδήποτε προσφερόμενες τιμές με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες αγορές που έχουν αρχίσει και μπαίνουν πάλι στο παιχνίδι.
Η Κίνα, δεν πτοείται από τις εξελίξεις στις υπόλοιπες αγορές και συνεχίζει να παραμένει η πιο ανταγωνιστική, καθιστώντας την, την καλύτερη αγορά και ιδιαίτερα για πλοία τα οποία βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της καθώς το τελευταίο διάστημα αυτό που τη χαρακτηρίζει είναι η σταθερότητα στη αγορά, με τις σε καλά επίπεδα τιμές στου σιδήρου λόγω της αυξημένης ζήτησης.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 891,728 DWT εκ των οποίων περίπου το 24% (216,321 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 59% (528,207 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 17% (147,200 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 360 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 355 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ