
Σχετικά με το θέμα της Σύμβασης Παραχώρησης του ΟΛΠ Α.Ε. με την εταιρία “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών” σε χώρους των Σταθμών Διακίνησης Επιβατών Εξωτερικού από τον ΟΛΠ Α.Ε. γίνονται γνωστά τα ακόλουθα:
Η εταιρία “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε.”, με την οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει συνάψει Σύμβαση Παραχώρησης, αποτελεί το μοναδικό πάροχο με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης αφορολογήτων ειδών εντός χερσαίων χώρων λιμένων και αεροδρομίων.
Επομένως δεν τίθεται θέμα διαγωνισμού, αφού στους χώρους αυτούς, όπως γίνεται σ΄ όλα τα αεροδρόμια και λιμάνια, δεν μπορεί να εγκατασταθεί τρίτος.
Βάσει του Ν. 2533/97 και της Γνωμοδότησης 36/2013 του Ν.Σ.Κ., η παραχώρηση χώρων, σε αεροδρόμια ή λιμάνια είναι, εφόσον ζητηθεί, υποχρεωτική για τον ιδιοκτήτη του ελεγχόμενου τελωνειακού χώρου, στην προκειμένη περίπτωση για τον ΟΛΠ Α.Ε.
Επομένως ορθώς οι υπηρεσίες του ΟΛΠ Α.Ε. εισηγήθηκαν την παραχώρηση χώρων στα “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών” αποκλειστικά εντός του ελεγχόμενου τελωνειακού χώρου.
Το αντάλλαγμα (5%) προσδιορίζεται από το άρθρο 15 του Ν.2533/97. Σημειώνεται ότι το 50% επί των ακαθαρίστων εσόδων των ΚΑΕ εισάγεται ως δημόσιο έσοδο στον Προϋπολογισμό του Κράτους.
Επομένως το τίμημα αποτελεί καθαρό έσοδο για τον ΟΛΠ Α.Ε., είναι νομοθετικά προσδιορισμένο, από δε τη συνολική λειτουργία των καταστημάτων κερδίζει το Ελληνικό Δημόσιο.
Τα ΚΑΕ λειτουργούν στους Επιβατικούς Σταθμούς Εξωτερικού του ΟΛΠ Α.Ε. από το 1997, όπως άλλωστε και σε 22 αεροδρόμια 16 λιμάνια και 12 συνοριακούς σταθμούς.
Τέλος, είναι αστήρικτος ο ισχυρισμός ότι η λειτουργία δύο Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών εντός των χώρων διακίνησης transit επιβατών στους Σταθμούς Επιβατών Εξωτερικού που λειτουργούν 5 περίπου μήνες το χρόνο μπορεί να επηρεάζει τη συνολική εμπορική κίνηση μιας τεράστιας πόλης, όπως ο Πειραιάς. Σημειώνεται ότι τα Καταστήματα αυτά στον Πειραιά λειτουργούν στον ΟΛΠ Α.Ε. βάσει του Ν.2533/97 και Π.Δ. 84/1979 επί 16 χρόνια. Η αμφισβήτηση της νομιμότητάς τους θα αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού τα Duty Free Shops αποτελούν παγκόσμιο εμπορικό θεσμό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ