
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σε στασιμότητα ουσιαστικά παρέμεινε η αγορά των διαλύσεων καθώς εκτός από την περίοδο των μουσώνων που συνέπεσαν με το Ramadan και το Eid, τα οποία από μόνα τους σαν γεγονότα είναι αρκετά για να παγώσουν την αγορά, παρατηρήθηκε και έντονη πτωτική τάση στις νομισματικές ισοτιμίες της Ινδίας, του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές, συνοδευόμενη από πτώση των τιμών του σιδήρου. Ο συνδυασμός όλων των ανωτέρω αρνητικών εξελίξεων, είχε σαν αποτέλεσμα αρκετοί End Buyers, απλά να κλείσουν προσωρινά και να περιμένουν την αγορά να σταθεροποιηθεί πριν δραστηριοποιηθούν και πάλι.
Στην Ινδία, η προσπάθεια της κυβέρνησης να σταθεροποιήσει την ισοτιμία της ρουπίας σε σχέση με το δολάριο, δεν απέδωσε καρπούς καθώς την προηγούμενη εβδομάδα έφτασε να διαπραγματεύεται κοντά στις 62 ρουπίες στο δολάριο ενώ κάποιοι εικάζουν/φοβούνται ότι μπορεί να φτάσει ακόμη και στις 65 ρουπίες. Η αβεβαιότητα αυτή σε συνδυασμό με τις πτωτικές διακυμάνσεις στις τιμές του σιδήρου έχει αρχίσει να δημιουργεί θέματα βιωσιμότητας καθώς την τελευταία εβδομάδα ένας End Buyer οδηγήθηκε σε χρεοκοπία και υπάρχουν φόβοι μήπως υπάρξουν και άλλοι.
Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε και αυτό κάποια προβλήματα νομισματικής ισοτιμίας εκτιμάται ότι μετά τις αργίες λόγων των εορταστικών εκδηλώσεων του Eid θα αρχίσει να δραστηριοποιείται και πάλι. Όπως έχουμε προαναφέρει η συνήθης τακτική του Πακιστάν είναι να ακολουθεί την Ινδία, οπότε στην παρούσα φάση η οποιαδήποτε δραστηριοποίηση του θα είναι σε χαμηλά επίπεδα τιμών, τουλάχιστον μέχρι να αρχίσει και πάλι να νοιώθει τον ανταγωνισμό.
Στο Μπαγκλαντές, λόγω της μεγάλης πτώσης στις τιμές του σιδήρου οι End Buyers αποφάσισαν να κατέβουν σε απεργία μέχρι το τέλος Αυγούστου και συμφώνησαν να μην βγάλουν στην αγορά προς πώληση τα αποθέματα σιδήρου πού έχουν, τουλάχιστον μέχρι οι τιμές να αρχίσουν να παίρνουν και πάλι την ανιούσα.
Η Κίνα, με τα περισσότερα διαλυτήρια να μην έχουν καθόλου αποθέματα ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα απραξίας, είναι ουσιαστικά η μόνη αγορά που δείχνει σημάδια δραστηριοποίησης και μάλιστα σε αρκετά μεγάλο βαθμό αφού οι τιμές που προσφέρει είναι σχεδόν ίδιες με αυτές των ανταγωνιστριών προαναφερόμενων αγορών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 985,177 DWT εκ των οποίων περίπου το 20% (196,778 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 53% (518,973 DWT)δεξαμενόπλοια (εκ των οποίων οι 400,410 DWT ήταν 2 FSO) και το 27% (269,606 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 375 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 375 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 375 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ