
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Από θέμα προϋπολογισμών, η αγορά των διαλύσεων τελικά ηρέμησε, αφού και οι δύο προϋπολογισμοί στο Μπαγκλαντές και στο Πακιστάν τελικά δεν επέφεραν πρόσθετους φόρους στην αγορά των διαλύσεων δίνοντας το έναυσμα στους Cash Buyers να αρχίσουν και πάλι την σπέκουλα για άνοδο των τιμών.
Στην Ινδία, η αρνητική πορεία της ρουπίας δημιουργεί έντονα προβλήματα καθώς η ισοτιμία έφτασε στα ιστορικά χαμηλά των 58,99 ρουπίων στο δολάριο για να κλείσει στο τέλος της εβδομάδας στις 57+ ρουπίες.
Θετική αναλαμπή ήτανε η μικρή αύξηση των τιμών του σιδήρου που τις προηγούμενες εβδομάδες είχαν και αυτές πτωτική τροχιά.
Δεν προμηνύεται ιδιαίτερη αγοραστική δραστηριότητα τις επόμενες ημέρες καθώς η Ινδία βρίσκεται ήδη στην περίοδο των μουσώνων, αλλά εικάζεται ότι αυτό το διάστημα της απραξίας θα δώσει περιθώρια στην αγορά να σταθεροποιηθεί όσον αφορά την νομισματική ισοτιμία και στις τιμές του σιδήρου, για να επιστρέψει δυναμικά με το τέλος των μουσώνων.
Στο Πακιστάν, ο νέος προϋπολογισμός δεν επηρέασε ουσιαστικά την αγορά των διαλύσεων, ωθώντας τους Cash Buyers να συνεχίσουν την επιθετική τους αγοραστική δραστηριότητα. Ενώ η αγορά ανέμενε αύξηση 4% στη φορολογία, τελικά η συνολική φορολογία αυξήθηκε κατά 2% «επιτρέποντας» έτσι στους Cash Buyers να επικεντρωθούν στην γνωστή τακτική της σπέκουλας.
Στο Μπαγκλαντές, παρά το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός δεν επηρέασε την φορολογία, η αντίδραση της αγοράς δεν παρουσίασε την αναμενόμενη αύξηση στις προσφερόμενες τιμές όπως πολλοί ήλπιζαν και μάλιστα οι τιμές για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου έπεσαν κάτω από τα $ 400.
Η Κίνα, απλά κάθεται και παρακολουθεί τα πλοία να πηγαίνουν στις ανταγωνίστριες χώρες για διάλυση καθώς οι τιμές της όχι μόνο δεν είναι ανταγωνιστικές αλλά ουσιαστικά βρίσκονται εκτός αγοράς. Όλες οι προβλέψεις μέχρι στιγμής είναι ότι το μοτίβο αυτό των χαμηλών τιμών θα συνεχιστεί και για το επόμενο άμεσο διάστημα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,153,878 DWT εκ των οποίων περίπου το 42% (485,450 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 39% (449,697) δεξαμενόπλοια και το 19% (218,731 DWT) RO – RO & Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 395 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 395 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ