
Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Παρά το γεγονός ότι το περιβάλλον των διαλύσεων στην παρούσα φάση είναι ιδιαίτερα ασταθές, αρκετά κλεισίματα λάβανε χώρα την προηγούμενη εβδομάδα με μεγάλες διαφοροποιήσεις στο εύρος των τιμών. Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου ανέκαμψαν, η αρνητική πορεία της ρουπίας είναι αυτή που προκαλεί τα μεγαλύτερα και πιο σοβαρά προβλήματα. Επικρατεί δε η γενική ανησυχία ότι αν η ρουπία υποτιμηθεί και άλλο, περεταίρω από τις 57 στο δολάριο, τότε θα υπάρξει καθολική αποχή από τους End Buyers. Με αρκετά μεγάλες ζημίες που έχουν καταγραφεί από την ισοτιμία της ρουπίας στα υπάρχοντα αποθέματα, δεν αποτελεί
έκπληξη ότι διαλυτήρια κλείνουν, πωλούνται η απλά απέχουν από την αγορά. Ταυτόχρονα η έναρξη των μουσώνων, έρχεται να επιδεινώσει περισσότερο την αγορά της Ινδίας. Το Πακιστάν, αυτή τη στιγμή θεωρείται η πιο καλή αγορά αφού δεν αντιμετωπίζει προβλήματα νομισματικής ισοτιμίας η πτώση των τιμών του σιδήρου. Αυτό που όλοι αναμένουν τώρα είναι η κατάθεση του νέου προϋπολογισμού όπου σαν επίσημη ημερομηνία ορίστηκε η 12η Ιουνίου. Η έντονη δραστηριοποίηση λοιπόν του Πακιστάν μέχρι τώρα οφείλεται στο γεγονός ότι οι End Buyers ήθελαν να έχουν παραδοθεί τα πλοία μέχρι την κατάθεση του προϋπολογισμού όπου νδεχομένως να επιβληθεί πρόσθετος φόρος στις εισαγωγές.
Στο Μπαγκλαντές, ο νέος προϋπολογισμός τελικά κατατέθηκε, χωρίς να επιφέρει επιλήψιμες μεταβολές στην φορολογία αλλά αυτό δεν επέφερε καμία θετική μεταβολή στις προσφερόμενες τιμές. Κλεισίματα έγιναν αλλά σε γενικές γραμμές σε χαμηλά επίπεδα τιμών καθώς θα χρειαστεί λίγο χρονικό διάστημα μέχρι να εμπεδωθεί ο νέος προϋπολογισμός και ενδεχομένως σύντομα να δούμε αύξηση των τιμών. Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά καθώς οι τιμές του σιδήρου παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα και δεν υπάρχει κίνητρο για αγορές, σε σημείο που πλοιοκτήτες δέχονται πιο ελκυστικές προσφορές από το Βιετνάμ και την Ινδονησία.
Χαρακτηριστικό είναι ότι τα διαλυτήρια είναι γεμάτα από αποθέματα σιδήρου αφού δεν συμφέρει να τα πουλήσουν στις τρέχουσες τιμές. Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 805,986 DWT εκ των οποίων περίπου το 85% (688,093 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, και το 12% (119,893 DWT) RO – RO & Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ