
Με τη συμμετοχή εκπροσώπων από όλα τα λιμάνια της Ευρώπης ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της γενικής συνέλευσης 2013 της Ένωσης Λιμένων Ευρώπης (ESPO) στη Βάρνα Βουλγαρίας.
Στη γενική συνέλευση και στις εργασίες του συνεδρίου που ακολούθησε πήραν μέρος ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), Γιώργος Ανωμερίτης και ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου (MedCruise), Σταύρος Χατζάκος, γενικός δ/ντής του ΟΛΠ Α.Ε.
Έντονη ήταν και η γενική ελληνική παρουσία, εφόσον οι κύριοι συντονιστές των εργασιών του συνεδρίου ήταν οι καθηγητές κ.κ. Ηρακλής Χαραλαμπίδης (πανεπιστήμιο Άμστερνταμ), Αθανάσιος Πάλλης (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), με κεντρικό εισηγητή τον επικεφαλής του τομέα των Λιμένων της Ευρ. Επιτροπής (DG Move), Δημήτριο Θεολογίτη κ.ά.
Στις εργασίες του συνεδρίου συμμετείχε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Slim Kallas, ο οποίος παρουσίασε τις νέες προτάσεις της Ε.Ε. για τη μετεξέλιξη των Ευρωπαϊκών Λιμένων και τη νέα Ευρωπαϊκή Πολιτική για τα Λιμάνια.
Ο κ. Slim Kallas ονόμασε τα λιμάνια «Μηχανή Ανάπτυξης» και ζήτησε πλήρη οικονομική διαφάνεια στο σύνολο των λειτουργιών τους, των διαδικασιών ανάπτυξης και του μετασχηματισμού τους. Όπως είναι γνωστό οι βασικές αρχές πολιτικής της ESPO στα λιμάνια από το 2007 είναι ο ανταγωνισμός, η αποδοτικότητα, η διαφάνεια και η προστασία του περιβάλλοντος.
Μετοχικά τα 319 βασικά λιμάνια της Ευρώπης ανήκουν κατά 97% στο Δημόσιο, την Αυτοδιοίκηση , τα Επιμελητήρια και τους χρήστες, ενώ μόνο το 3% βρίσκεται εξολοκλήρου σε χέρια ιδιωτών.
Παράλληλα με τις αποφάσεις της ESPO για το νέο σχέδιο της Επιτροπής συμμετείχαν σε συνέδριο και κατέθεσαν τις απόψεις τους, η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών, η EMSA, η IDC (Διεθνής Οργάνωση Εργαζομένων στα Λιμάνια), oι Ενώσεις των Πλοηγών, των Πρακτόρων, των Επιμελητηρίων, της EPCSA, της ECSA, ο OOΣΑ και πολλά Ευρωπαϊκά Ινστιτούτα και Πανεπιστήμια.
Του συνεδρίου προηγήθηκε ειδική ημερίδα για τη συνεργασία και ανάπτυξη στα Λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.
Όπως είναι γνωστό ο ΟΛΠ Α.Ε., ο ΟΛΘ Α.Ε. και η ΕΛΙΜΕ, στο πλαίσιο της “λιμενικής διπλωματίας” συμμετέχουν σε όλα τα ευρωπαϊκά όργανα και fora με κεντρικό στόχο τη συμμέτοχη στη λήψη των ευρωπαϊκών αποφάσεων και στην παρακολούθηση του ανταγωνισμού στον χώρο της λιμενικής βιομηχανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ