
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Έντονος συνεχίζει και παραμένει ο ανταγωνισμός για όλους τους τύπους των πλοίων και σε κάποιες περιπτώσεις σε αρκετά υψηλές τιμές, αλλά μερικοί Cash Buyers σιγά – σιγά αρχίζουν και προσαρμόζουν πτωτικά τις προσφορές τους αφού εκτιμούν ότι θα υπάρξει μία γενικότερη διόρθωση λόγω των αναμενόμενων εξελίξεων από τις καταθέσεις των νέων προϋπολογισμών στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές αλλά και από την επερχόμενη περίοδο των μουσώνων.
Ενώ αρκετά πλοία οδεύουν προς τα διαλυτήρια χωρίς να έχουν πουληθεί, αυξάνονται οι ψίθυροι για ακυρώσεις και για επαναδιαπραγματεύσεις.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου κινήθηκαν πτωτικά και η ρουπία έχασε έδαφος σε σχέση με το δολάριο, οι Cash Buyers επέδειξαν έντονη αγοραστική διάθεση και μάλιστα σε αρκετά ανταγωνιστικές τιμές, βασιζόμενη για άλλη μία φορά στη σπέκουλα, ενώ συνήθως ο Μάιος χαρακτηρίζεται από μειωμένη δραστηριότητα.
Το Πακιστάν, λόγω των πρόσφατων Εθνικών εκλογών στις 11 Μαΐου αλλά και την αναμενόμενη ψήφιση του νέου προϋπολογισμού στις 10 Ιουνίου, όπου εκτιμάται ότι ενδεχομένως να υπάρξει μία πρόσθετη φορολόγηση του 5%, είναι σε στάση αναμονής με τους Cash Buyers να περιμένουν την ολοκλήρωση των ανωτέρω εξελίξεων πριν προβούν σε οποιαδήποτε κίνηση.
Το Μπαγκλαντές συνεχίζει να ταλαιπωρείται από την πολιτική αστάθεια που συνοδεύεται από αιματηρές διαδηλώσεις και απεργίες, ενώ και αυτό αναμένει την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στις 6 Ιουνίου. Παρά τις εξελίξεις αυτές όμως αρκετοί Cash Buyers προέβησαν σε αρκετές “As Is” αγορές.
Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι θα χρειαστεί αρκετό διάστημα μέχρι η Κίνα να επανέλθει στην αγορά καθώς τα διαλυτήρια της είναι ακόμη γεμάτα από προηγούμενες αγορές αλλά και ότι οι τιμές που θεωρητικά μπορεί να προσφέρει είναι αρκετά χαμηλές λόγω της γενικότερης αποδυνάμωσης της αγοράς σιδήρου στην Κίνα τόσο από θέμα ζήτησης όσο και από θέμα μείωσης των τιμών.
Υπήρξαν και περιπτώσεις όπου ακόμη και Κινέζικα πλοία τα οποία έχουν απαλλαγή φόρων αν διαλυθούν στην Κίνα, τελικά πουλήθηκαν προς διάλυση στο Μπαγκλαντές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε στους 1,102,761 DWT εκ των οποίων περίπου το 60% (664,307 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 25% (269,999) δεξαμενόπλοια και το 15% (168,455) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 360 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ