
Έντονη κριτική στη συμφωνία για την ανανέωση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών(ENISA) που ψηφίστηκε σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο ασκούν με κοινή δήλωση τους οι ευρωβουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Οι ευρωβουλευτές καταψήφισαν τη συμφωνία, επισημαίνοντας ότι αυτή θα καταστήσει τον Οργανισμό λιγότερο αποτελεσματικό.
Παρ’ ότι η νέα εντολή δίνει στον Οργανισμό αυξημένες αρμοδιότητες, η απόφαση για τη δημιουργία υποκαταστήματος στην Αθήνα, στο οποίο θα μεταφερθεί η πλειοψηφία του προσωπικού, δημιουργεί έντονες αμφιβολίες για την βελτίωση της λειτουργίας και αποτελεσματικότητας του Οργανισμού, σημειώνουν οι Έλληνες ευρωβουλευτές.
“Η Ελλάδα, μέσα σε περιβάλλον πρωτοφανούς οικονομικής στενότητας, έχει προβεί σε μεγάλες θυσίες για να καταστήσει το Ηράκλειο έδρα κατάλληλη για τον ENISA. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως παραδίδεται κτίριο εμβαδού 4000 τετραγωνικών για να στεγάσει τον Οργανισμό με πρόβλεψη για 120-150 εργαζομένους, το οποίο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα γύρω στα 7 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το κτίριο κινδυνεύει να καταστεί κτίριο-φάντασμα λόγω της μεταφοράς του προσωπικού στην Αθήνα. Παράλληλα έχουν διευθετηθεί και τα υπόλοιπα σημεία που δημιουργούσαν παλαιότερα πρόβλημα, όπως η ύπαρξη Ευρωπαϊκού σχολείου και η αεροπορική σύνδεση του Ηρακλείου.
Δυστυχώς, εν μέσω εκβιασμών και πιέσεων, η Ελληνική Κυβέρνηση δέχτηκε, τον Φεβρουάριο του 2012, συμβιβαστική λύση για τη μεταφορά της πλειοψηφίας του προσωπικού του Οργανισμού στην Αθήνα που απειλεί τη βιωσιμότητα του και ελλοχεύει τον κίνδυνο για την τελική μεταφορά του σε άλλη ευρωπαϊκή πόλη.
Μόνο μία αποκεντρωμένη Ευρωπαϊκή Ένωση, που εκμεταλλεύεται τα τοπικά πλεονεκτήματα, όπως είναι η τεχνολογική εστία που έχει δημιουργηθεί στο Ηράκλειο λόγω του ΙΤΕ και του Πανεπιστημίου Κρήτης, μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα αποτελεσματικότερα”.
Οι ευρωβουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ καλούν τέλος την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να “προβεί στα επόμενα χρόνια σε μία λεπτομερή αξιολόγηση της επιλογής της μεταφοράς της πλειοψηφίας του προσωπικού του Οργανισμού στην Αθήνα και σε μία ανάλυση του κόστους που θα προκύψει από αυτή τη μεταφορά καθώς και των προβλημάτων από την παράλληλη λειτουργία σε δύο έδρες” και να “διορθώσει άμεσα το λάθος, αν η κίνηση αποδειχτεί σπάταλη και υπονομευτική για τον οργανισμό”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ