
Με αφορμή τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, αλλά και την απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (Π.Ν.Ο.), ο ευρωβουλευτής Σπύρος Δανέλλης έκανε την παρακάτω δήλωση:
“H επέκταση της αρχής που ισχύει κατά τη διάρκεια μιας απεργίας, δηλαδή να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας, πρέπει να εφαρμοστεί και στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος στα νησιά.
Η δυνατότητα ακτοπλοϊκής σύνδεσης με πλοίο ασφαλείας σε περιόδους απεργίας, προασπίζει το δημόσιο συμφέρον και ταυτόχρονα το δικαίωμα του ναυτικού να ασκεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του στην απεργία.
Οι ιδιαιτερότητες των νησιών, ειδικότερα των μικρών νησιών, επιβάλλουν μια νέα θεώρηση. Στη σύγκρουση δύο έννομων συμφερόντων –της απεργίας και του δημόσιου συμφέροντος- υπερισχύει η διασφάλιση του δεύτερου. Αυτό επιχειρεί να λύσει η πρόταση του υπουργείου Ναυτιλίας με την πρόταση για ύπαρξη πλοίου ασφαλείας.
Θα περίμενε κανείς ότι η ηγεσία της Π.Ν.Ο. θα κατέθετε τις προτάσεις της στον απαιτούμενο διάλογο, επιδεικνύοντας πνεύμα συναίνεσης και κατανόησης καταρχήν απέναντι στα προβλήματα των άλλων κλάδων – π.χ των αγροτών – που πλήττονται από τις χρόνιες επιλογές της. Εις μάτην! Με αδιαλλαξία επέλεξε για μια ακόμα φορά την απεργία.
Η σημερινή κρίση και τα προβλήματα που αυτή οξύνει δε μπορούν να επιλυθούν με τις μεθόδους του παρελθόντος.
Ταυτόχρονα, ίσως έχουν ωριμάσει πλέον οι συνθήκες ώστε να αντιληφθεί ο αγροτικός κόσμος τις δυνατότητες που του δίνει η νέα ΚΑΠ, αναγνωρίζοντας το ρόλο των ισχυρών συλλογικών σχημάτων.
Αξιοποιώντας το ρόλο αυτό, οι αγρότες θα μπορούσαν να μελετήσουν τη δυνατότητα μεταφοράς εφοδίων και προϊόντων, με μειωμένο κόστος και βελτίωση υπηρεσιών, μέσω πιθανής εκμίσθωσης πλοίου που θα έβαζε τέλος στο καθεστώς ομηρίας στο οποίο είναι δέσμιοι. Ζήτημα το οποίο έχει ήδη λυθεί προ πολλού σε άλλες νησιωτικές περιφέρειες της Ευρώπης.”
Ο κ. Σπύρος Δανέλλης είναι μέλος των Επιτροπών Γεωργίας & Ανάπτυξης της Υπαίθρου (AGRI) και Μεταφορών & Τουρισμού (TRAN) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ