
															
															Με αφορμή τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, αλλά και την απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (Π.Ν.Ο.), ο ευρωβουλευτής Σπύρος Δανέλλης έκανε την παρακάτω δήλωση:
“H επέκταση της αρχής που ισχύει κατά τη διάρκεια μιας απεργίας, δηλαδή να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας, πρέπει να εφαρμοστεί και στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος στα νησιά.
Η δυνατότητα ακτοπλοϊκής σύνδεσης με πλοίο ασφαλείας σε περιόδους απεργίας, προασπίζει το δημόσιο συμφέρον και ταυτόχρονα το δικαίωμα του ναυτικού να ασκεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του στην απεργία.
Οι ιδιαιτερότητες των νησιών, ειδικότερα των μικρών νησιών, επιβάλλουν μια νέα θεώρηση. Στη σύγκρουση δύο έννομων συμφερόντων –της απεργίας και του δημόσιου συμφέροντος- υπερισχύει η διασφάλιση του δεύτερου. Αυτό επιχειρεί να λύσει η πρόταση του υπουργείου Ναυτιλίας με την πρόταση για ύπαρξη πλοίου ασφαλείας.
Θα περίμενε κανείς ότι η ηγεσία της Π.Ν.Ο. θα κατέθετε τις προτάσεις της στον απαιτούμενο διάλογο, επιδεικνύοντας πνεύμα συναίνεσης και κατανόησης καταρχήν απέναντι στα προβλήματα των άλλων κλάδων – π.χ των αγροτών – που πλήττονται από τις χρόνιες επιλογές της. Εις μάτην! Με αδιαλλαξία επέλεξε για μια ακόμα φορά την απεργία.
Η σημερινή κρίση και τα προβλήματα που αυτή οξύνει δε μπορούν να επιλυθούν με τις μεθόδους του παρελθόντος.
Ταυτόχρονα, ίσως έχουν ωριμάσει πλέον οι συνθήκες ώστε να αντιληφθεί ο αγροτικός κόσμος τις δυνατότητες που του δίνει η νέα ΚΑΠ, αναγνωρίζοντας το ρόλο των ισχυρών συλλογικών σχημάτων.
Αξιοποιώντας το ρόλο αυτό, οι αγρότες θα μπορούσαν να μελετήσουν τη δυνατότητα μεταφοράς εφοδίων και προϊόντων, με μειωμένο κόστος και βελτίωση υπηρεσιών, μέσω πιθανής εκμίσθωσης πλοίου που θα έβαζε τέλος στο καθεστώς ομηρίας στο οποίο είναι δέσμιοι. Ζήτημα το οποίο έχει ήδη λυθεί προ πολλού σε άλλες νησιωτικές περιφέρειες της Ευρώπης.”
Ο κ. Σπύρος Δανέλλης είναι μέλος των Επιτροπών Γεωργίας & Ανάπτυξης της Υπαίθρου (AGRI) και Μεταφορών & Τουρισμού (TRAN) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ