
«Το επόμενο βήμα για την αποφασιστική αντιμετώπιση προκλήσεων στη θάλασσα, όπως η ναυτική πειρατεία, μπορεί να είναι η διαμόρφωση ευρωπαϊκού στρατηγικού δόγματος για τη θάλασσα. Ενός δόγματος-ομπρέλας που θα καλύπτει το σύνολο των προκλήσεων και θα καθορίζει τις στρατηγικές προτεραιότητες: οικονομικές, ενεργειακές, περιβαλλοντικές, καθώς και τις προτεραιότητες ασφάλειας της Ευρώπης στη θάλασσα για την επόμενη δεκαετία. Βάση για ένα τέτοιο δόγμα υπάρχει. Είναι η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS), που αποτελεί κοινοτικό κεκτημένο καθώς έχει υιοθετηθεί τόσο από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ όσο και από την ίδια την Ένωση», τόνισε οεισηγητής του ψηφίσματος του ΕΚ για τη θαλάσσια πειρατεία και ευρωβουλευτής ΝΔ,. Γ. Κουμουτσάκοςσε εκδήλωση που διοργάνωσε το γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα με θέμα “Η σύγχρονη απειλή της ναυτικής πειρατείας- Η απάντηση της Ευρώπης”.
Απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση, ο Έλληνας ευρωβουλευτής υποστήριξε ότι η ανακήρυξη και οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, συμπεριλαμβανομένης βεβαίως της ΑΟΖ, είναι θέμα εθνικής αρμοδιότητας των κρατών. Έτσι, οι αναφορές σε ευρωπαϊκή ΑΟΖ αφορούν στην πολιτική και όχι στη νομική διάσταση. Ένα ευρωπαϊκό πολιτικό πλαίσιο προώθησης και στήριξης του καθορισμού ΑΟΖ από τα κράτη μέλη θα δώσει ουσιαστική ενίσχυση για τις ελληνικές θέσεις και συμφέροντα, τα οποία, άλλωστε, είναι πλήρως ενταγμένα στην ευρύτερη Θαλάσσια και Ενεργειακή Πολιτική της Ένωσης.
«Η Ελληνική Προεδρία του Συμβουλίου στο πρώτο εξάμηνο του 2014 παρέχει μια πρόσθετη δυνατότητα και ευκαιρία για να αναδειχθεί το θέμα μιας ευρωπαϊκής στρατηγικής για τις Αποκλειστικές Οικονομικές Ζώνες», ανέφερε ο κ.Κουμουτσάκος
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κ. Μουσουρούλης, σε χαιρετισμό που απέστειλε, μεταξύ άλλων υπογράμμισε: «Από δικής μας πλευράς προτιθέμεθα να αναλάβουμε σχετικές πρωτοβουλίες προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, την ΕΕ και τα άλλα διεθνή fora, στοχεύοντας στην περαιτέρω ανάδειξη του ζητήματος και τη λήψη πρόσθετων μέτρων για την αντιμετώπιση του».
Στην ομιλία της η Δρ.Α. Μπρεδήμα, εισηγήτρια της γνωμοδότησης της ΕΟΚΕ για την πειρατεία επεσήμανε ότι η σοβαρότητα του προβλήματος δεν έχει γίνει ακόμα αντιληπτή από τους ευρωπαίους πολίτες και ότι απαιτείται μια ολιστική, και όχι αποσπασματική λύση.
Ο δημοσιογράφος κ. Λ. Καραγεώργος, που συντόνιζε τη συζήτηση, στην εισαγωγική του παρέμβαση αναφέρθηκε στη σημασία της πρωτοβουλίας διοργάνωσης αυτής της εκδήλωσης αφού πρόκειται για ζήτημα σοβαρό, σύνθετο και απαιτητικό στην επίλυσή του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Τεκτονικές αλλαγές θα φέρει στην αγορά των containerships η παύση των επιθέσεων των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, ωστόσο η πλήρης επιστροφή στην…

Το Πεκίνο αναμένει η συνεργασία με τις ΗΠΑ να εντατικοποιηθεί προς την ίδια κατεύθυνση, με στόχο ένα δίκαιο περιβάλλον ανταγωνισμού στη ναυτιλία και στη…

Η Λιμενική Αρχή Νέας Υόρκης και Νιου Τζέρσεϊ παρουσίασε το μεγαλύτερο Κεφαλαιακό Σχέδιο στην ιστορία της, ύψους $45 δισ. Το πρόγραμμα στοχεύει σε μια…

Πέντε ελληνικά επιχειρηματικά σχέδια με διασυνοριακό χαρακτήρα αλλάζουν τον ενεργειακό χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου και της ΝΑ Ευρώπης. Τα σχέδια για την ανάδειξη της…

Η Κίνα διαφαίνεται πως καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με δεδομένα του Reuters. Πιο αναλυτικά, ο ρυθμός…

O οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch αναβάθμισε το αξιόχρεο της Ελλάδας στη βαθμίδα ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές, από ΒΒΒ- με θετικές προοπτικές, αναφέροντας τη σταθερή…

Η πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence αποκαλύπτει σημαντική απόκλιση στους διακινούμενους όγκους φορτίων στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής της Βόρειας Αμερικής (NAWC) το 2025. Είναι…

Η CMA CGM αναδεικνύεται, σύμφωνα με την Alphaliner, ως η εταιρεία με τον υψηλότερο όγκο διελεύσεων σε όρους μεταφορικής ικανότητας μέσω της Διώρυγας του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ