
«Το επόμενο βήμα για την αποφασιστική αντιμετώπιση προκλήσεων στη θάλασσα, όπως η ναυτική πειρατεία, μπορεί να είναι η διαμόρφωση ευρωπαϊκού στρατηγικού δόγματος για τη θάλασσα. Ενός δόγματος-ομπρέλας που θα καλύπτει το σύνολο των προκλήσεων και θα καθορίζει τις στρατηγικές προτεραιότητες: οικονομικές, ενεργειακές, περιβαλλοντικές, καθώς και τις προτεραιότητες ασφάλειας της Ευρώπης στη θάλασσα για την επόμενη δεκαετία. Βάση για ένα τέτοιο δόγμα υπάρχει. Είναι η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS), που αποτελεί κοινοτικό κεκτημένο καθώς έχει υιοθετηθεί τόσο από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ όσο και από την ίδια την Ένωση», τόνισε οεισηγητής του ψηφίσματος του ΕΚ για τη θαλάσσια πειρατεία και ευρωβουλευτής ΝΔ,. Γ. Κουμουτσάκοςσε εκδήλωση που διοργάνωσε το γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα με θέμα “Η σύγχρονη απειλή της ναυτικής πειρατείας- Η απάντηση της Ευρώπης”.
Απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση, ο Έλληνας ευρωβουλευτής υποστήριξε ότι η ανακήρυξη και οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, συμπεριλαμβανομένης βεβαίως της ΑΟΖ, είναι θέμα εθνικής αρμοδιότητας των κρατών. Έτσι, οι αναφορές σε ευρωπαϊκή ΑΟΖ αφορούν στην πολιτική και όχι στη νομική διάσταση. Ένα ευρωπαϊκό πολιτικό πλαίσιο προώθησης και στήριξης του καθορισμού ΑΟΖ από τα κράτη μέλη θα δώσει ουσιαστική ενίσχυση για τις ελληνικές θέσεις και συμφέροντα, τα οποία, άλλωστε, είναι πλήρως ενταγμένα στην ευρύτερη Θαλάσσια και Ενεργειακή Πολιτική της Ένωσης.
«Η Ελληνική Προεδρία του Συμβουλίου στο πρώτο εξάμηνο του 2014 παρέχει μια πρόσθετη δυνατότητα και ευκαιρία για να αναδειχθεί το θέμα μιας ευρωπαϊκής στρατηγικής για τις Αποκλειστικές Οικονομικές Ζώνες», ανέφερε ο κ.Κουμουτσάκος
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κ. Μουσουρούλης, σε χαιρετισμό που απέστειλε, μεταξύ άλλων υπογράμμισε: «Από δικής μας πλευράς προτιθέμεθα να αναλάβουμε σχετικές πρωτοβουλίες προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, την ΕΕ και τα άλλα διεθνή fora, στοχεύοντας στην περαιτέρω ανάδειξη του ζητήματος και τη λήψη πρόσθετων μέτρων για την αντιμετώπιση του».
Στην ομιλία της η Δρ.Α. Μπρεδήμα, εισηγήτρια της γνωμοδότησης της ΕΟΚΕ για την πειρατεία επεσήμανε ότι η σοβαρότητα του προβλήματος δεν έχει γίνει ακόμα αντιληπτή από τους ευρωπαίους πολίτες και ότι απαιτείται μια ολιστική, και όχι αποσπασματική λύση.
Ο δημοσιογράφος κ. Λ. Καραγεώργος, που συντόνιζε τη συζήτηση, στην εισαγωγική του παρέμβαση αναφέρθηκε στη σημασία της πρωτοβουλίας διοργάνωσης αυτής της εκδήλωσης αφού πρόκειται για ζήτημα σοβαρό, σύνθετο και απαιτητικό στην επίλυσή του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ