
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ενδιαφέρον και δύσκολο ταυτόχρονα διαφαίνεται ότι θα είναι το άμεσα επόμενο διάστημα γενικότερα και στις 4 αγορές και το οποίο εν μέρει αντικατοπτρίζεται και στις τρέχουσες πτωτικά διορθωμένες τιμές όπως καθώς και στο ότι η Ινδία βρίσκεται πίσω από το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές στις προσφερόμενες τιμές.
Η πτώση των τιμών στην Ινδία οφείλεται στη μείωση των τιμών του σιδήρου τις τελευταίες 2 εβδομάδες στην Ινδία κατά $ 30 τον τόνο περίπου την στιγμή που η ρουπία παραμένει σταθερή σε λογικά επίπεδα και λειτουργεί σαν αντισταθμιστικός παράγοντας ώστε η πτώση των τιμών να μην είναι μεγαλύτερη.
Φυσικά ο κίνδυνος των επαναδιαπραγματεύσεων δεν έχει μειωθεί καθώς οι End Buyers παραμένουν επιφυλακτικοί αλλά και αρνητικοί στο να πληρώσουν αυτά που απαιτούν οι Cash Buyers.
Το Πακιστάν που ουσιαστικά δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα της Ινδίας καθώς τα θεμελιώδη στοιχεία όπως οι τιμές του σιδήρου και η νομισματική ισοτιμία παραμένουν σταθερά, αλλά ακολουθώντας όπως έχουμε πει την Ινδία και υπό το φόβο ότι οι τιμές θα είναι πτωτικές όπως είναι και η τάση στην Ινδία δεν δείχνει έντονη διάθεση για αγορές.
Το Μπαγκλαντές την προηγούμενη εβδομάδα ήταν η μόνη αγορά η οποία ουσιαστικά δραστηριοποιήθηκε προσφέροντας τις πιο ανταγωνιστικές τιμές και με υπάρχον ενδιαφέρον από τους End Buyers.
Δεδομένου και των αργιών στην Κίνα, προβλέπεται ότι το ενδιαφέρον θα συνεχιστεί και την επόμενη εβδομάδα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε στους 616,904 DWT εκ των οποίων περίπου το 85% (523,235 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (18,799) δεξαμενόπλοια και το 12% (74,870) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ