
Ο Επίτροπος Ενέργειας της ΕΕ, Günther Oettinger, χαιρέτισε σήμερα την υπογραφή της τριμερούς διακυβερνητικής συμφωνίας, θεωρώντας την σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου TAP.
Ο αγωγός TAP (“Trans-Adriatic Pipeline project”) είναι ένας σημαντικός αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου μεταξύ Ιταλίας, Αλβανίας και Ελλάδας με αρχική μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 10 δισεκ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου τον χρόνο.
Ο Επίτροπος Ενέργειας κ. Oettinger δήλωσε σχετικά: “Ο αγωγός αυτός έχει καθοριστική σημασία για τη σύνδεση των αγορών φυσικού αερίου της Ιταλίας και της Ελλάδας και την τροφοδότηση με φυσικό αέριο της Αλβανίας αλλά και, ενδεχομένως, άλλων γειτόνων της ενεργειακής μας κοινότητας. Θα μπορούσε να αποτελέσει ένα από τα πρώτα συστατικά στοιχεία του νοτίου διαδρόμου φυσικού αερίου που αποσκοπεί στην απευθείας σύνδεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις πλούσιες πηγές φυσικού αερίου στην περιοχή της Κασπίας.”
Η σημερινή διακυβερνητική συμφωνία της Αθήνας μεταξύ της Αλβανίας, της Ιταλίας και της Ελλάδας, θέτει το νομικό πλαίσιο για τον αγωγό TAP. Η συμφωνία περιλαμβάνει σειρά δεσμεύσεων για τις τρεις χώρες και θα διασφαλίσει τη συνεργασία τους κατά την ανάπτυξη του αγωγού TAP.
Ιστορικό:
Ο υπερ-αδριατικός αγωγός TAP ξεκινά από την Κομοτηνή και φτάνει στην Ιταλία μέσω Αλβανίας, συνδέοντας υφιστάμενες υποδομές στην Ιταλία και την Ελλάδα. Στις αρχές του 2012, ο TAP είχε επιλεγεί από την κοινοπραξία Σαχ Ντενίζ (Shah Deniz Consortium) στο Αζερμπαϊτζάν ως ο πλέον πρόσφορος τρόπος μεταφοράς φυσικού αερίου για τον λεγόμενο “νότιο διάδρομο”.
Το 2012, η κοινοπραξία Σαχ Ντενίζ επέλεξε και τον “Nabucco West” ως εταίρο για τη διανομή φυσικού αερίου στην Κεντρική Ευρώπη. Η Σαχ Ντενίζ αποφάσισε να ακολουθήσει διαδικασία περιφερειακής προεπιλογής αντί να ολοκληρώσει τη διαδικασία σε ένα και μόνο στάδιο. Οι περιφέρειες αυτές είναι: Κεντρική Ευρώπη, Νότια Ευρώπη και Τουρκία
Ανεξάρτητα από την τελική απόφαση – από το αν δηλαδή θα υπάρξει ένας ή περισσότεροι αγωγοί στο έδαφος της ΕΕ – ο στόχος είναι να κατασκευαστεί ένα αξιόπιστο, αδιάσπαστο σύστημα αγωγών από την Κασπία Θάλασσα προς την Ευρώπη.
Το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ είναι το μεγαλύτερο κοίτασμα φυσικού αερίου στο Αζερμπαϊτζάν. Η παραγωγή από την Shah Deniz II (η δεύτερη φάση της εξερεύνησης, ξεκινά σε λίγα χρόνια) θα ανέρχεται σε 16 δισεκ. κυβικά μέτρα τον χρόνο. Τον Ιανουάριο του 2011, ο Πρόεδρος της Επιτροπής José Manuel Barroso και ο Επίτροπος Oettinger επισκέφθηκαν το Μπακού και συμφώνησαν με τον Πρόεδρο Ιλάμ Αλίεφ ότι το Αζερμπαϊτζάν θα έχει “ουσιαστική συμβολή” και θα αποτελέσει τον “καταλύτη” του νότιου διαδρόμου φυσικού αερίου και της μελλοντικής προμήθειας φυσικού αερίου στην Ευρώπη από την περιοχή της Κασπίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ