
Στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και άλλες διατάξεις», περιλαμβάνονται συγκεκριμένες ρυθμίσεις για την ακτοπλοΐα. Διευκρινίζoνται τα ακόλουθα:
Α. Δεν καταργείται η ετήσια δρομολόγηση, δηλαδή η υποχρέωση για συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών όλο το χρόνο.
Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις του νόμου 2932/2001 δεν αλλάζει το καθεστώς της δωδεκάμηνης δρομολόγησης των πλοίων. Η δρομολόγηση των πλοίων παραμένει ετήσια και διατηρείται η δυνατότητα διακοπής δρομολογίων για δύο μήνες για εκτέλεση εργασιών ετήσιας επιθεώρησης (δεκάμηνο), όπως ισχύει από το 2001. Η δυνατότητα διακοπής δρομολογίων πέραν του διμήνου θα παρέχεται μετά από γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και υπό την προϋπόθεση ότι οι συγκοινωνιακές ανάγκες της γραμμής θα καλύπτονται από λοιπά δρομολογημένα πλοία.
Ειδικά και μόνο για τα ταχύπλοα – επειδή αυτά είναι επιπλέον της βασικής συγκοινωνίας ώστε να εξυπηρετούν κυρίως την τουριστική κίνηση κατά τους θερινούς μήνες – προβλέπεται η δυνατότητα δρομολόγησής τους για διάστημα μικρότερο του έτους, το οποίο όμως, και πάλι, δεν μπορεί να είναι κατώτερο του τετραμήνου.
Β. Στα πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες λαμβάνονται μέτρα ώστε να σταματήσει ο αφελληνισμός.
Από τα τριάντα πλοία με ελληνική σημαία που δραστηριοποιούντο κατά το παρελθόν στην Αδριατική, σήμερα έχουν μείνει τέσσερα. Για να σταματήσει ο αφελληνισμός, που έχει οδηγήσει ναυτικούς στην ανεργία, στις διεθνείς γραμμές όπου ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα έντονος, προβλέπεται η δυνατότητα μείωσης της σύνθεσης πληρώματος μέχρι το όριο που θέτουν τα ελληνικά και διεθνή πρότυπα και η νομοθεσία για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ώστε το ελληνικό πλοίο να αντεπεξέρχεται στον ανταγωνισμό. Επίσης, δεν αλλάζει τίποτα στο καθεστώς όσον αφορά στο ωράριο ή γενικότερα στους όρους υπό τους οποίους εργάζεται το προσωπικό επί του πλοίου.
Γ. Η δυνατότητα μείωσης του προσωπικού των πλοίων παρέχεται μόνο κατά τη χειμερινή περίοδο και αφορά μόνο στο προσωπικό γενικών καθηκόντων.
Στις εσωτερικές ακτοπλοϊκές γραμμές, και μόνο κατά τη χειμερινή περίοδο που η επιβατική κίνηση πέφτει κατακόρυφα, προβλέπεται η δυνατότητα περιορισμένης μείωσης μόνο του προσωπικού γενικών καθηκόντων (οικονομικοί αξιωματικοί, φροντιστές, βοηθοί φροντιστών, θαλαμηπόλοι, επίκουροι, μάγειροι, χυτροκαθαριστές). Δεν επιτρέπεται καμία μείωση στο προσωπικό που εκτελεί καθήκοντα που αφορούν στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και σε κάθε περίπτωση η σύνθεση παραμένει υψηλότερη των διεθνών απαιτήσεων ασφάλειας (SOLAS). Δεν αλλάζει τίποτα στο καθεστώς όσον αφορά στο ωράριο ή γενικότερα στους όρους υπό τους οποίους εργάζεται το προσωπικό επί του πλοίου.
Δ. Δεν καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Δεν υπάρχει καμία διάταξη για κατάργηση των ΣΣΕ. Στα ποντοπόρα πλοία, όπου εδώ και πολλά χρόνια η απασχόληση ελληνικών κατώτερων πληρωμάτων είναι σχεδόν μηδαμινή, προβλέπεται η σύναψη ατομικών συμβάσεων όταν δεν υπάρχει ΣΣΕ, με σκοπό την αύξηση της απασχόλησης. Επισημαίνεται ότι η σχετική διάταξη περιέχει ρητές ρυθμίσεις για τη διασφάλιση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των ναυτικών
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ