
Στο πλαίσιο των εργασιών της 56ης Συνόδου της Υπο-Επιτροπής Πυροπροστασίας (Y/E FP) του ΙΜΟ εξετάσθηκαν θέματα σχετικά με την πρόληψη εκρήξεων σε πετρελαιοφόρα και χημικά δεξαμενόπλοια, η αναθεώρηση των απαιτήσεων πυροπροστασίας για περιοχές φορτίου επί του καταστρώματος καθώς και οι απαιτήσεις για πλοία που μεταφέρουν οχήματα καύσης υδρογόνου και συμπιεσμένου φυσικού αερίου.
Η Σύνοδος, μεταξύ άλλων, οριστικοποίησε τις τροποποιήσεις του Κεφαλαίου 15 του Κώδικα FSS και του Κανονισμού ΙΙ-2/4.5.5.2 της Δ.Σ. SOLAS καθώς και την επικαιροποίηση της Εγκυκλίου MSC/Circ.353 (όπως τροποποιήθηκε από την MSC/Circ.387), αναφορικά με την εγκατάσταση συστημάτων αδρανών αερίων επί νέων πετρελαιοφόρων και χημικών δεξαμενοπλοίων που μεταφέρουν φορτία χαμηλού σημείου ανάφλεξης. Επίσης, οριστικοποιήθηκε το σχέδιο τροποποιήσεων των Κανονισμών της Δ.Σ. SOLAS II-2/3 και ΙΙ-2/9.7, το οποίο θα υποβληθεί προς υιοθέτηση από την προσεχή Σύνοδο της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) τον προσεχή Ιούνιο τ.ε. Ομοίως, εξετάσθηκαν οι τροποποιήσεις των σχετικών Κανονισμών της SOLAS σχετικά με τα μέσα διαφυγής από τους χώρους του μηχανοστασίου και αποφασίσθηκε η υποβολή τους για έγκριση στην MSC 92. Σημειώνεται ότι οι εν λόγω τροποποιήσεις που αποφασίσθηκαν θα έχουν εφαρμογή μόνο σε νέα πλοία.
Στο πλαίσιο της ίδιας Συνόδου και υπό το φως των εξελίξεων που ενδεχομένως δρομολογηθούν με βάση το πόρισμα του ατυχήματος του κρουαζιεροπλοίου COSTA CONCORDIA, το οποίο αναμένεται να δημοσιοποιήσουν οι Ιταλικές Αρχές μετά την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας, το θέμα της αναθεώρησης των συστάσεων για την εκπόνηση αναλυτικής μελέτης διαφυγής για τα νέα και υπάρχοντα επιβατηγά πλοία, αποφασίσθηκε να συζητηθεί στην επόμενη σύνοδο της Υ/Ε, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στα κράτη μέλη να εξετάσουν προσεκτικότερα τις σχετικές προτάσεις και επιπλέον να ληφθούν υπόψη οι κατευθύνσεις που θα δοθούν από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας (MSC 92).
Τέλος, στο πλαίσιο των διαρθρωτικών αλλαγών και της μείωσης του προϋπολογισμού που προωθεί ο ΙΜΟ σε συνάρτηση με τον αριθμό των Υπο-Επιτροπών και τη συχνότητα των συνόδων ανά έτος, υψηλόβαθμο στέλεχος της Διεύθυνσης Ναυτικής Ασφάλειας του Οργανισμού ανακοίνωσε ότι η προσεχής Σύνοδος της Υπο-επιτροπής Πυροπροστασίας, το 2014, θα συνεδριάσει με το νέο καθεστώς διαδικασίας, όπως αναμένεται αυτό να υιοθετηθεί από τα ανώτατα όργανα του Οργανισμού, το Συμβούλιο και τη Γενική Συνέλευση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ