
Απαντώντας στην ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Θ. Δρίτσας, Δ. Γάκης και Ν. Συρμαλένιος με θέμα «Ποιές είναι οι Κυβερνητικές προθέσεις για το καθεστώς οργάνωσης και λειτουργίας της Πλοηγικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου;» ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, σημείωσε τα ακόλουθα:
1. Στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει περιληφθεί (άρθρα 43-46) η μετεξέλιξη της Πλοηγικής Υπηρεσίας από αμιγώς δημόσια υπηρεσία σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Προτείνεται το Δημόσιο να κατέχει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου και το 49% θα εκχωρηθεί στο νυν απασχολούμενο ναυτικό προσωπικό. Παράλληλα, διατηρείται ο δημόσιος χαρακτήρας της εταιρείας, γεγονός που επιβάλλεται αφενός από τα ζητήματα ασφάλειας που σχετίζονται με τη φύση των παρεχόμενων υπηρεσιών αλλά και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας μιας εταιρείας, η οποία θα πρέπει να παρέχει τις υπηρεσίες της αδιαλείπτως και αδιακρίτως στο σύνολο των λιμένων της χώρας. Μετά την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της διαβούλευσης, θα οριστικοποιηθούν οι προτάσεις.
2. Η ίδρυση του νέου Ν.Π.Ι.Δ. αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό του δημόσιου φορέα παροχής πλοηγικών υπηρεσιών και στην αποδέσμευση από τα χρόνια προβλήματα που προέρχονται από έναν δημόσιο φορέα που αδυνατεί να προσαρμοστεί στις ταχύτατες εξελίξεις και στις διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις παροχής λιμενικών υπηρεσιών, γεγονός που έχει αναγνωρίσει το σύνολο των εμπλεκόμενων φορέων που παρέχουν ή είναι χρήστες των πλοηγικών υπηρεσιών στην Ελλάδα.
3. Η μετάβαση θα είναι ήπια και θα υλοποιηθεί σταδιακά, προκειμένου να μη διαταραχθεί η παροχή των πλοηγικών υπηρεσιών και η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, οι δε διαδικασίες της μετάβασης θα χαρακτηρίζονται από σαφήνεια, διαφάνεια και αντικειμενικότητα.
4. Η εργασία του ναυτικού προσωπικού εξασφαλίζεται (α) με την πρόσληψή του στο νέο Ν.Π.Ι.Δ. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και (β) με τη διατήρηση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ). Σημειώνεται ότι επιπλέον προσφέρεται στο ναυτικό προσωπικό «μέρισμα» σε ποσοστό 49% του μετοχικού κεφαλαίου του νέου Ν.Π.Ι.Δ., ως bonus.
5. Σε ό,τι αφορά το διοικητικό προσωπικό της νυν Διεύθυνσης Πλοηγικής Υπηρεσίας, αυτό κατέχει οργανικές θέσεις της Γενικής Γραμματείας Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και συνεπώς δεν διαταράσσεται η οποιαδήποτε εργασιακή του σχέση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ