
Αυτά τα Χριστούγεννα οι ευχές μας, ως ναυτέλληνες, στρέφονται για μια ακόμα χρονιά στους 9.000 ναυτικούς που ταξιδεύουν με τα πλοία μας στις χειμωνιάτικες θάλασσες.Aπό το 1933 και μετά, όλες οι «χριστουγεννιάτικες» ευχές στις σελίδες των Ναυτικών Χρονικών, τότε αποκλειστικά σε έντυπη μορφή, απευθύνονταν στους χιλιάδες Έλληνες ναυτικούς που ταξίδευαν σε πολύμηνα (ενίοτε και πολυετή) ταξίδια μακριά από τις οικογένειές τους και τις ιδιαίτερες πατρίδες τους.
Φέτος η ευχή μας, δεν απευθύνεται μόνο στους ναυτικούς μας που υπερήφανα συνεχίζουν τη ναυτική μας παράδοση στα διεθνή λιμάνια της γης. Απευθύνονται σε όλους τους αξιωματικούς και στα πληρώματα που θα γιορτάσουν τα Χριστούγεννα μακριά από την οικογενειακή τους εστία αντιμετωπίζοντας, πιθανόν, φουρτούνες, τρικυμίες, χαρτούρα και γραφειοκρατία αλλά και… ελέγχουςPortStateControl!
Διότι στο καράβι, ακόμα και η ημέρα των Χριστουγέννων είναι εργάσιμη. Τα πλοία δεν ακινητοποιούνται όπως μια βιομηχανία ή ένα εμπορικό κατάστημα. Μια σκέψη που επαναλαμβάνουμε για τη νέα γενιά που μας διαβάζει με αμείωτο πια ενδιαφέρον.
Η δική μας ευχή όμως πάει παρά πέρα. Σε ένα χρόνο οι 16.000 σημερινοί Έλληνες ναυτικοί να είναι 100.000.
Η πρόσφατη σκέψη- πρόταση του προέδρου της ΕΕΕ να λάβει σάρκα και οστά δηλαδή.
Πως θα γίνει αυτό θα μου πείτε;
Με δύο παραμέτρους: Με την επανεξέταση και δημιουργία νέων Συλλογικών Συμβάσεων που θα ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες της διεθνούς αγοράς εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα αλλά και τη δέσμευση ως προς την υποστήριξη των εφοπλιστικών οίκων προς τους Έλληνες ναυτικούς (σπουδαστές, αξιωματικούς και κατώτερα πληρώματα).
ΠΝΟ και ΕΕΕ, με την αποφασιστικότητα του ΥΝΑ βρήκαν μια μέση οδό για το θέμα της έκτακτης «εισφοράς» προς τις διαχειρίστριες εταιρείες: μια εισφορά που θα επικουρήσει την πολυπαθούσα ναυτική εκπαίδευση αλλά και θα αποτελέσει σανίδα σωτηρίας για τους νέους σπουδαστές που δεν έβρισκαν εύκολα θέσεις για εκπαιδευτικά μπάρκα.
Εάν επανεξετασθεί το θέμα της συλλογικής σύμβασης για τα κατώτερα πληρώματα, με ρεαλιστικές προτάσεις και εισηγήσεις θα δοθεί μια διέξοδος για τους χιλιάδες (πλέον) νέους και άνεργους της ελληνικής επαρχίας.
Οι ατομικές συμβάσεις που ήδη θεωρούνται μια πρώτη λύση ως προς την επίλυση του θέματος αυτού- σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο- είναι στο σωστό δρόμο αλλά φοβούμαστε ότι μπορούν να υποκρύψουν «σκοτεινές και απρόβλεπτες» παγίδες ναυτεργατικού δικαίου.
Ευχή μας, να δράσουμε με ομόνοια και σεβασμό στους κόπους όλων όσων έχτισαν τη ναυτική μας παράδοση τόσους αιώνες.
Στις εθνικές (οικονομικές και κοινωνικές) κρίσεις ο νέος Έλληνας έβρισκε τη σωτηρία του στη θάλασσα. Σήμερα με τα σύγχρονα πλοία μας, με τις υψηλές τεχνολογίες στα ναυτιλιακά γραφεία μας και τη βελτίωση της καθημερινότητας του ναυτικού μπορούμε να ξαναγίνουμε ένα μεγάλο ναυτικό έθνος. Φτάνει να το πάρουμε όλοι μαζί απόφαση ότι ο ένας έχει ανάγκη των άλλον.
Καλά Χριστούγεννα σε όλους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η τεχνολογία των ιστίων τύπου Rotor Sail βρίσκεται στο επίκεντρο μιας ιστορικής συμφωνίας μεταξύ της Norsepower και της Idemitsu Tanker Co., Ltd. Οι δύο…

Νέα πειρατική επίθεση, αυτή τη φορά στα ανοικτά της Ισημερινής Γουινέας αναφέρθηκε πριν από λίγο σε ένα LPG carrier. Σύμφωνα με δημοσιεύματα μάλιστα, τουλάχιστον…

Η νέα γενιά κινητήρων υψηλής πίεσης για καύσιμο LNG γίνεται πραγματικότητα, καθώς η ελβετική WinGD παρουσίασε τον X-DF-HP, τον πρώτο της dual-fuel κινητήρα LNG…

Η τεχνολογία των εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει ακόμα ένα αποφασιστικό βήμα μπροστά, καθώς η Alfa Laval Korea υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης (MoU) με τη Hanwha…

Δίχως φρένο αναπτύσσεται ο στόλος του Ομίλου Grimaldi. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις 28 Νοεμβρίου έλαβε χώρα στη Σαγκάη η…

Συμφωνία συνήφθη μεταξύ των ευρωβουλευτών και των ευρωπαϊκών κρατών για να απαγορευθούν το φθινόπωρο του 2027 όλες οι εισαγωγές ρωσικού αερίου στην ΕΕ, ανακοινώθηκε…

Με την άφιξη της πλωτής μονάδας υγροποίησης Nguya FLNG και την εισαγωγή φυσικού αερίου στο νέο σύστημα υπεράκτιων υποδομών, η Eni ανακοίνωσε την έναρξη…

Τα κόστη ασφάλισης των θαλάσσιων μεταφορών στη Μαύρη Θάλασσα καταγράφουν ανοδικές τάσεις, στον απόηχο της επίθεσης ουκρανικών ναυτικών drones σε δύο δεξαμενόπλοια που κατευθύνονταν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ