
Εγκρίθηκε και από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) του Υπ. Πολιτισμού το έργο του ΟΛΠ Α.Ε. “Επέκταση Νοτίου Μέρους του Κεντρικού Λιμένα για την εξυπηρέτηση Κρουαζιερόπλοιων”, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο και τυπικά για τη δημοσίευση των απαιτούμενων περιβαλλοντικών όρων.
Σημειώνεται ότι για το έργο αυτό, έχουν ήδη εκδοθεί:
(α) Κοινή Υπουργική Απόφαση για την ένταξη του στο ΕΣΠΑ,
(β) η Προκήρυξη της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Αττικής,
(γ) η Απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και έχουν εκπονηθεί όλες οι απαιτούμενες τεχνικές, οικονομικές, συγκοινωνιακές κ.λ.π. μελέτες.
Το έργο αυτό προωθείται λόγω της ανάγκης ελλιμενισμού των σύγχρονων μεγάλων κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, των οποίων τα μεγέθη δεν μπορούν να φιλοξενηθούν στο υπάρχον κεντρικό λιμάνι.
Με την κατασκευή του έργου αυτού ο Πειραιάς θα καταστεί το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου αφού θα διαθέτει 17 θέσεις ελλιμενισμού για όλα τα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων, ενώ κατά και μετά την κατασκευή του θα δημιουργηθούν εκατοντάδες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, όπως έχει εκτιμήσει η μελέτη κόστους – ωφελειών που συνέταξε το Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Το λιμάνι κρουαζιέρας του ΟΛΠ αποτελεί κόμβο (hub) για τη συνολική ελληνική κρουαζιέρα, αφού σε κανένα σχεδόν από τα κύρια λιμάνια των ελληνικών νησιών, δεν μπορούν τα κρουαζιερόπλοια να προμηθευθούν ναυτιλιακά καύσιμα, να πάρουν πόσιμο νερό σε μεγάλες ποσότητες, να παραδώσουν απόβλητα και λύματα, να παραλάβουν τροφοεφόδια κλπ.
Ο ΟΛΠ Α.Ε. απεδέχθη την πλειοψηφούσα άποψη μελών του ΚΑΣ για εξέταση της δυνατότητας διάθεσης μεγαλύτερου θαλασσίου χώρου μπροστά από το λεγόμενο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή.
Ήδη ο πλήρης και ώριμος σχετικός φάκελος έχει αποσταλεί στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μιας και το έργο αυτό – το μεγαλύτερο έργο που είναι έτοιμο στο ΠΕΠ για δημοπράτηση ύψους δαπάνης 230 εκ. Ευρώ – θεωρείται από τα πιο βασικά έργα για την ανάπτυξη του θαλασσίου τουρισμού και της οικονομίας των ελληνικών νησιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ