
Εγκρίθηκε και από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) του Υπ. Πολιτισμού το έργο του ΟΛΠ Α.Ε. “Επέκταση Νοτίου Μέρους του Κεντρικού Λιμένα για την εξυπηρέτηση Κρουαζιερόπλοιων”, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο και τυπικά για τη δημοσίευση των απαιτούμενων περιβαλλοντικών όρων.
Σημειώνεται ότι για το έργο αυτό, έχουν ήδη εκδοθεί:
(α) Κοινή Υπουργική Απόφαση για την ένταξη του στο ΕΣΠΑ,
(β) η Προκήρυξη της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Αττικής,
(γ) η Απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και έχουν εκπονηθεί όλες οι απαιτούμενες τεχνικές, οικονομικές, συγκοινωνιακές κ.λ.π. μελέτες.
Το έργο αυτό προωθείται λόγω της ανάγκης ελλιμενισμού των σύγχρονων μεγάλων κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, των οποίων τα μεγέθη δεν μπορούν να φιλοξενηθούν στο υπάρχον κεντρικό λιμάνι.
Με την κατασκευή του έργου αυτού ο Πειραιάς θα καταστεί το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου αφού θα διαθέτει 17 θέσεις ελλιμενισμού για όλα τα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων, ενώ κατά και μετά την κατασκευή του θα δημιουργηθούν εκατοντάδες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, όπως έχει εκτιμήσει η μελέτη κόστους – ωφελειών που συνέταξε το Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Το λιμάνι κρουαζιέρας του ΟΛΠ αποτελεί κόμβο (hub) για τη συνολική ελληνική κρουαζιέρα, αφού σε κανένα σχεδόν από τα κύρια λιμάνια των ελληνικών νησιών, δεν μπορούν τα κρουαζιερόπλοια να προμηθευθούν ναυτιλιακά καύσιμα, να πάρουν πόσιμο νερό σε μεγάλες ποσότητες, να παραδώσουν απόβλητα και λύματα, να παραλάβουν τροφοεφόδια κλπ.
Ο ΟΛΠ Α.Ε. απεδέχθη την πλειοψηφούσα άποψη μελών του ΚΑΣ για εξέταση της δυνατότητας διάθεσης μεγαλύτερου θαλασσίου χώρου μπροστά από το λεγόμενο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή.
Ήδη ο πλήρης και ώριμος σχετικός φάκελος έχει αποσταλεί στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μιας και το έργο αυτό – το μεγαλύτερο έργο που είναι έτοιμο στο ΠΕΠ για δημοπράτηση ύψους δαπάνης 230 εκ. Ευρώ – θεωρείται από τα πιο βασικά έργα για την ανάπτυξη του θαλασσίου τουρισμού και της οικονομίας των ελληνικών νησιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ