
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Το πρόβλημα της υπέρ-προσφοράς ήρθε πάλι στην επιφάνεια, αλλά αυτή την φορά το αντιμετωπίζει η Ινδία από την έντονη δραστηριοποίηση των προηγούμενων μηνών δημιουργώντας έτσι δυσκολίες σε υποψήφιους πλοιοκτήτες αφού ουσιαστικά δεν υπάρχουν Cash Buyers που να εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Όσο όμως η Ινδία απέχει, τόσο πιο έντονη έχει γίνει η διάθεση της Κίνας για αγορές το τελευταίο διάστημα ενώ αναμένεται και το Μπαγκλαντές λίαν συντόμως να επαναδραστηριοποιηθεί και με το Πακιστάν να συνεχίζει να επικεντρώνεται στα δεξαμενόπλοια και στα μεγάλα πλοία ξηρού φορτίου.
Στην Ινδία, τα νομισματικά προβλήματα συνεχίζονται με την ρουπία να χάνει έδαφος και να βρίσκεται στα επίπεδα του τελευταίου 3μήνου του 2011 όπου οι Cash Buyers είχαν υποστεί μεγάλες χρηματικές ζημίες, ενώ ταυτόχρονα οι τιμές του σιδήρου από διαλύσεις έχουν υποστεί μία μείωση της τάξης των $ 25.
Με αρκετά πλοία να περιμένουν αγκυροβολημένα οι καθυστερήσεις είναι αναπόφευκτες και υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιοι αγοραστές λόγω και της πτώσης των τιμών να πιέσουν για επαναδιαπραγμάτευση.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο την πτώση των τιμών της Ινδίας, μείωσε και αυτό τις δικές του και συνεχίζει να δραστηριοποιείται επιλεκτικά στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, λόγω και του ανταγωνιστικού του πλεονεκτήματος “Gas Free for Man Entry” και σε μεγαλύτερα πλοία ξηρού φορτίου.
Το Μπαγκλαντές, αρχίζει και μπαίνει πάλι στην αγορά προσφέροντας τις υψηλότερες τιμές, παρά το γεγονός ότι οι τιμές που προσφέρει δεν είναι και ιδιαίτερα πιο υψηλές από της Ινδίας και του Πακιστάν, αλλά δίνει έτσι μία εναλλακτική στους Κινέζους πλοιοκτήτες.
Η Κίνα, την τελευταία εβδομάδα είχε τα περισσότερα κλεισίματα, αφού έχει αυξηθεί η ζήτηση από την πλευρά της και μάλιστα σε τιμές ιδιαίτερα υψηλές και ανταγωνιστικές με τις υπόλοιπες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 815,985 DWT εκ των οποίων περίπου το 68% (556,118 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 12% (96,683 DWT) δεξαμενόπλοια και το 20% (163,184) Containers και Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 380 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ