
Ο Πρόεδρος του ΕΚ Martin Schulz κάλεσε την μειοψηφία των κρατών μελών που μπλοκάρουν τις διαπραγματεύσεις να σταματήσουν να εμποδίζουν την Επιτροπή από το εξοφλήσει τους λογαριασμούς της. Η άρνηση αυτών των κρατών να συμφωνήσουν με το διορθωτικό προϋπολογισμό για το 2012 ήταν ο λόγος για τον οποίο οι διαπραγματεύσεις οδηγήθηκαν στις 13 Νοεμβρίου σε αδιέξοδο. Η Επιτροπή πρόκειται να παρουσιάσει ένα νέο σχέδιο προϋπολογισμού την Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου.
“Υπάρχουν ορισμένα κράτη μέλη στο Συμβούλιο τα οποία δεν είναι πρόθυμα να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους. Προσπαθούν να πιέσουν την ΕΕ να υιοθετήσει έναν ελλειμματικό προϋπολογισμό. Μπορεί να το κάνουν αυτό στις χώρες τους πολύ συχνά και για μεγάλο διάστημα, αλλά το ΕΚ δεν είναι διατεθειμένο να δεχθεί τέτοιες πρακτικές σε ευρωπαϊκό επίπεδο”, δήλωσε ο Πρόεδρος του ΕΚ Martin Schulz, αναφερόμενος στην κύρια αιτία που οδήγησε στο σημερινό αδιέξοδο τις διαπραγματεύσεις για τον προϋπολογισμό.
Η μειοψηφία των κρατών μελών που αρνούνται να εγκρίνουν το διορθωτικό προϋπολογισμό προκειμένου να μπορέσει η Επιτροπή να πληρώσει τους λογαριασμούς τους οποίους οφείλει νομικά να εξοφλήσει, είχαν υπογράψει πέρυσι γραπτή δέσμευση ότι θα ενεργήσουν ταχέως για την αντιμετώπιση τυχόν ελλειμμάτων.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης με την Κυπριακή Προεδρία του Συμβουλίου και την Επιτροπή, αρκετοί ευρωβουλευτές από διάφορες πολιτικές ομάδες υπογράμμισαν το γεγονός αυτό.
Άμεση δέσμευση για την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων
Η γραπτή δήλωση, η οποία υπεγράφη πριν από ένα χρόνο από όλα τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αναφέρει τα εξής: “Το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (…) θα ζητήσουν από την Επιτροπή να αιτηθεί πρόσθετες πιστώσεις πληρωμών μέσω ενός διορθωτικού προϋπολογισμού εάν οι πιστώσεις που έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό του 2012 κριθούν ανεπαρκείς. (…) Το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα λάβουν θέση επί οποιουδήποτε σχεδίου διορθωτικού προϋπολογισμού το συντομότερο δυνατόν, προκειμένου να αποφευχθεί κάθε ενδεχόμενο έλλειμμα στις πιστώσεις πληρωμών”.
“Όσο υπάρχουν ακόμα ανεξόφλητοι λογαριασμοί για το 2012, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε με τη λήψη κάποιας σοβαρής απόφασης για το 2013. (…) Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν προτίθεται να διαπραγματευτεί με αυτόν τον τρόπο. Εάν δεν λύσουμε τα προβλήματα για το 2012, η ΕΕ θα πρέπει να καταβάλει τόκους για τις καθυστερήσεις. Αυτός δεν είναι ο κατάλληλος τρόπος για να εκτελείς έναν προϋπολογισμό• δεν είναι ορθή δημοσιονομική διαχείριση”, προσέθεσε ο κ. Schulz.
Η Επιτροπή πρόκειται να παρουσιάσει ένα νέο σχέδιο προϋπολογισμού την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου. Μετά από αυτό, οι διαπραγματεύσεις θα ξεκινήσουν εκ νέου μεταξύ ΕΚ και Συμβουλίου, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας που θα εγκριθεί κατά την ολομέλεια στις 10 – 13 Δεκεμβρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ