
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η εορταστική περίοδος του Diwali τελείωσε στην Ινδία φέρνοντας όμως άσχημα νέα για την αγορά των διαλύσεων καθώς η ρουπία υποχώρησε και άλλο ενώ οι εγχώριες τιμές του σιδήρου παρουσίασαν περεταίρω πτώση την προηγούμενη εβδομάδα, έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση των προσφερομένων τιμών από τους Cash Buyers.
Αντίστοιχα και το Πακιστάν συγκράτησε και αυτό τις τιμές και δεν παρουσίασε ιδιαίτερη δραστηριοποίηση ενώ το Μπαγκλαντές δείχνει να επιστρέφει στην αγορά αλλά όχι με ιδιαίτερη δυναμική και όρεξη.
Η Κίνα μπήκε δυναμικά στην αγορά εκμεταλλευόμενη κλεισίματα εκτός αγοράς από πλοιοκτήτες κατευθείαν στα διαλυτήρια.
Όπως αναφέραμε, η Ινδία, αντιμετωπίζει ακόμη νομισματικά προβλήματα και πτωτικές τιμές σιδήρου, με αποτέλεσμα αρκετοί Cash Buyers να μην ασχολούνται καθόλου, αφού σαν προτεραιότητα έχουν να μειώσουν τις ζημιές τους από προηγούμενες αγορές σε υψηλά επίπεδα που δεν έχουν ακόμη καταφέρει να πουλήσουν στους τελικούς αγοραστές.
Το Πακιστάν, ύστερα από την έντονη κινητικότητα του προηγούμενου διαστήματος, δεν δείχνει ιδιαίτερη διάθεση δραστηριοποίησης όπως άλλωστε και την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ προχώρησε και αυτό σε μείωση των τιμών του, εκμεταλλευόμενο και την κατάσταση στην Ινδία.
Αναμένεται να δούμε τι θα συμβεί στην Ινδία καθώς η πορεία της καθορίζει και την στρατηγική του Πακιστάν.
Το Μπαγκλαντές, δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες για επιστροφή στην αγορά παρά το μεγάλο διάστημα αποχής του, με τις τιμές του να έχουν μειωθεί και να βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με τον ανταγωνισμό και στα ίδια επίπεδα με την περίοδο που το Μπαγκλαντές αντιμετώπιζε προβλήματα χωρητικότητας.
Η Κίνα αυτή τη περίοδο δείχνει να είναι η μόνη ελκυστική αγορά με αρκετά διαλυτήρια έτοιμα να δεχθούν πλοία και σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα τιμών, ενώ εκτιμάται ότι αν οι τιμές του σιδήρου παραμείνουν υψηλές στην Κίνα, υπάρχει το ενδεχόμενο να γίνουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές με αυτές της Ινδίας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 891,720 DWT εκ των οποίων περίπου το 74% (658,028 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (159,277 DWT) δεξαμενόπλοια και το 8% (73,965) Containers και Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα \
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ