
Στην προηγούμενη ανασκόπηση είχαμε αναφέρει πως αναμέναμε πτώση των τιμών στην Ινδία λόγω των εορτών-αργιών του Diwali. Η πτώση των τιμών επήλθε αλλά εκτός από τις αργίες οι τιμές επηρεάστηκαν και από τη πτώση των τιμών του σιδήρου και την διακύμανση της ρουπίας.
Φυσικά το Πακιστάν σαν πιστός ακόλουθος της Ινδίας, διόρθωσε και αυτό πτωτικά τις τιμές του.
Το Μπαγκλαντές σιγά-σιγά προσπαθεί να επανενταχθεί στην αγορά αλλά σε μία περίοδο πτωτικών τιμών ενώ η Κίνα δείχνει να είναι η μόνη που έχει αγοραστική διάθεση και χωρίς να έχει μειώσει τις τιμές της συγκριτικά από την προηγούμενη εβδομάδα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι την προηγούμενη εβδομάδα η Ινδία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές είχαν ακριβώς τα ίδια επίπεδα τιμών.
Η επιστροφή της Ινδίας στην αγορά ύστερα από την αποχή λόγω των εορτών δεν θα είναι εύκολη καθώς αρκετά κλεισίματα που γίνανε προ των εορτών βασιζόμενα σε σπέκουλα θα χρειαστεί να πάνε σε επαναδιαπραγμάτευση. Προβλήματα όμως θα υπάρχουν και για τα πλοία που κατευθύνονται προς Ινδία χωρίς όμως να έχουν πουληθεί ακόμη καθώς στα τρέχοντα επίπεδα της ρουπίας και των τιμών του σιδήρου αρκετοί αγοραστές δεν διατίθενται να εμπλακούν σε διαπραγματεύσεις.
Το Πακιστάν, την προηγούμενη εβδομάδα είχε αρκετά μειωμένη δραστηριοποίηση αφού το προηγούμενο διάστημα είχε κλείσει αρκετά VLCCs και μεγάλα δεξαμενόπλοια. Η δεδομένη χρονική στιγμή δείχνει να είναι η ιδανικότερη για να προχωρήσει σε αγορές αφού δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα της Ινδίας σχετικά με το νόμισμα και τις τιμές του σιδήρου ενώ η Ινδία απέχει από την αγορά.
Το Μπαγκλαντές, ενώ έδειξε κάποια δείγματα δραστηριοποίησης, δεν κατάφερε να προχωρήσει σε κλεισίματα. Γεγονός είναι πως αρκετά πλοία που έχουν αγοραστεί από Cash Buyers δεν έχουν πουληθεί στους τελικούς αγοραστές και παραμένουν ανοιχτά του Μπαγκλαντές αντιμετωπίζοντας το ενδεχόμενο της επαναδιαπραγμάτευσης της τιμής.
Η Κίνα, με την κατάσταση που επικρατεί στις υπόλοιπες αγορές, δείχνει να είναι η μοναδική ελπίδα ειδικά για πλοία που γεωγραφικά είναι στο Far East και αναμένεται να υπάρξει έντονη δραστηριοποίηση το επόμενο διάστημα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,139,289 DWT εκ των οποίων περίπου το 51% (578,600 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 40% (453,099 DWT) δεξαμενόπλοια και το 9% (107,590) Containers και RO-RO.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ