
Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή, 26 Οκτωβρίου 2012, ο δείκτης BDΙ έκλεισε στις 1049 μονάδες, σημειώνοντας ένα σερί 6 ημερών που βρίσκεται πάνω από τις 1,000 μονάδες.
Το χαρακτηριστικό της ανόδου συνεχίζει να είναι η πορεία των Capes, αφού είναι ο μόνος τομέας που έχει ανοδική πορεία όπως έχουμε επισημάνει και στις τελευταίες ανασκοπήσεις.
Αξίζει να συγκρίνουμε τον δείκτη BDI και τους επιμέρους δείκτες του με προγενέστερη τιμή του, αλλά στα ίδια επίπεδα με τα σημερινά για να κατανοήσουμε καλύτερα που οφείλεται η άνοδος αλλά και τη διαφορά στον μέσο όρο ημερησίων εσόδων.
Συγκεκριμένα οι 1049 μονάδες της Παρασκευής αντιστοιχούσαν στους εξής επιμέρους δείκτες, BCI 2.451 μονάδες με μέσο όρο ημερησίων εσόδων στα $ 16,842, BPI 804 μονάδες στα $ 6,424 την ημέρα, BSI 699 μονάδες στα $ 7,304 την ημέρα και BHSI 434 στα $ 6,397 την ημέρα.
Η ακριβώς προηγούμενη ημερομηνία που ο BDI ήτανε σε αυτά τα επίπεδα, ήτανε περίπου πριν τρεις μήνες, στις 19 Ιουλίου, 2012.
Την ημερομηνία εκείνη ο δείκτης είχε κλείσει στις 1,053 μονάδες που αντιστοιχούσαν στους εξής επιμέρους δείκτες, BCI 1.276 μονάδες με μέσο όρο ημερησίων εσόδων στα $ 5,300, BPI 1.183 μονάδες στα $ 9,050 την ημέρα, BSI στις 1,212 μονάδες στα $ 12,300 την ημέρα και BHSI 666 μονάδες στα $ 9,400 την ημέρα.
Συγκρίνοντας λοιπόν τις δύο ανωτέρω ημερομηνίες όπου ο BDI κινήθηκε στα ίδια επίπεδα καταλήγουμε ότι ο δείκτης των Capes, BCI σήμερα βρίσκεται σε διπλάσια επίπεδα από πριν 3 μήνες και με τα ημερήσια έσοδα να έχουν τριπλασιαστεί. Αντιθέτως, όλοι οι υπόλοιποι επιμέρους δείκτες είναι μειωμένοι, με τα ημερήσια έσοδα να έχουν πτώση 30 – 40%.
Το γεγονός, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία αυτά, είναι πως ο BDI δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική και σύμφωνα με τους αναλυτές, ακόμη και αυτή η θετική πορεία των Capes δεν θα έχει διάρκεια αφού η άνοδος αυτή οφείλεται στο restocking της Κίνας αποκλειστικά σε Iron Ore, το οποίο όμως έχει ημερομηνία λήξης.
Το θετικό σενάριο για τα Capes θα είναι όταν σταματήσουν οι εισαγωγές Iron Ore, να αρχίσουν οι εισαγωγές Coal από την Κίνα, αφού οι εισαγωγές της σημείωσαν πτώση για 3ο συνεχόμενο μήνα, λόγω και των χαμηλών εγχώριων τιμών, αλλά εκτιμάται ότι από τον Νοέμβριο θα αρχίσουν και πάλι τα φορτία καθώς θα αυξηθεί η ζήτηση για θέρμανση λόγω του χειμώνα.
Οι εισαγωγές Coal τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 2,42 εκ. τόνους, 37,5% πτώση από τον αντίστοιχο μήνα του 2011, ενώ τον Αύγουστο και τον Ιούλιο του 2012 μειώθηκαν κατά 21,7% και 3,2% αντίστοιχα.
Άλλος ένα σημαντικός παράγοντας που εικάζεται ότι είχε θετικό αντίκτυπο στην πορεία των Capes είναι και ο παράγοντας παραδόσεις αφού το τελευταίο διάστημα οι παραδόσεις των Capes, συνυπολογίζοντας και τις διαλύσεις, έχουν μειωθεί σημαντικά.
Ειδικότερα, τον Αύγουστο παραδόθηκαν 8 Capes, αλλά διαλύθηκαν 8 άρα το τελικό αποτέλεσμα ήτανε μηδενικό.
Τον Σεπτέμβριο η αύξηση ήτανε στα 6 πλοία αφού παραδόθηκαν 16 αλλά οδηγήθηκαν προς διάλυση 10 ενώ τους προηγούμενους μήνες το καθαρό αποτέλεσμα των παραδόσεων, δηλαδή μετά των διαλύσεων, ήτανε περίπου στα 25 πλοία το μήνα. Σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομές των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘RUBIN ACE’ 151.279 DWT (1996 – NKK) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10 εκ. περίπου.
✏ Στα Panamax, το ‘POWHATAN’ 70.153 DWT (1995 – Sumitomo) πουλήθηκε στα $ 7 εκ. περίπου.
✏ Στα Handymax, το ‘ROGUE’ 42.223 DWT (1991 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 5.9 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘TALA’ 26.841 DWT (1986 – Usuki Zosensho) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 3.5 εκ. και το ‘TASMAN ID’ 21.702 DWT (1994 – Saiki) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 4,8 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘ALGARVE’ 298.969 DWT (1999 – DAEWOO) αγοράστηκε από την Modec, στα $ 35 εκ.
✏ Στα MR, το ‘HIGH WIND’ 46.471 DWT (1999 – Daedong) IMO III, πουλήθηκε στα $ 12,2 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘MAX SCHULTE’ 35.024 DWT (1999 – Guangzhou), πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 8,75 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ