
Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή, 26 Οκτωβρίου 2012, ο δείκτης BDΙ έκλεισε στις 1049 μονάδες, σημειώνοντας ένα σερί 6 ημερών που βρίσκεται πάνω από τις 1,000 μονάδες.
Το χαρακτηριστικό της ανόδου συνεχίζει να είναι η πορεία των Capes, αφού είναι ο μόνος τομέας που έχει ανοδική πορεία όπως έχουμε επισημάνει και στις τελευταίες ανασκοπήσεις.
Αξίζει να συγκρίνουμε τον δείκτη BDI και τους επιμέρους δείκτες του με προγενέστερη τιμή του, αλλά στα ίδια επίπεδα με τα σημερινά για να κατανοήσουμε καλύτερα που οφείλεται η άνοδος αλλά και τη διαφορά στον μέσο όρο ημερησίων εσόδων.
Συγκεκριμένα οι 1049 μονάδες της Παρασκευής αντιστοιχούσαν στους εξής επιμέρους δείκτες, BCI 2.451 μονάδες με μέσο όρο ημερησίων εσόδων στα $ 16,842, BPI 804 μονάδες στα $ 6,424 την ημέρα, BSI 699 μονάδες στα $ 7,304 την ημέρα και BHSI 434 στα $ 6,397 την ημέρα.
Η ακριβώς προηγούμενη ημερομηνία που ο BDI ήτανε σε αυτά τα επίπεδα, ήτανε περίπου πριν τρεις μήνες, στις 19 Ιουλίου, 2012.
Την ημερομηνία εκείνη ο δείκτης είχε κλείσει στις 1,053 μονάδες που αντιστοιχούσαν στους εξής επιμέρους δείκτες, BCI 1.276 μονάδες με μέσο όρο ημερησίων εσόδων στα $ 5,300, BPI 1.183 μονάδες στα $ 9,050 την ημέρα, BSI στις 1,212 μονάδες στα $ 12,300 την ημέρα και BHSI 666 μονάδες στα $ 9,400 την ημέρα.
Συγκρίνοντας λοιπόν τις δύο ανωτέρω ημερομηνίες όπου ο BDI κινήθηκε στα ίδια επίπεδα καταλήγουμε ότι ο δείκτης των Capes, BCI σήμερα βρίσκεται σε διπλάσια επίπεδα από πριν 3 μήνες και με τα ημερήσια έσοδα να έχουν τριπλασιαστεί. Αντιθέτως, όλοι οι υπόλοιποι επιμέρους δείκτες είναι μειωμένοι, με τα ημερήσια έσοδα να έχουν πτώση 30 – 40%.
Το γεγονός, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία αυτά, είναι πως ο BDI δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική και σύμφωνα με τους αναλυτές, ακόμη και αυτή η θετική πορεία των Capes δεν θα έχει διάρκεια αφού η άνοδος αυτή οφείλεται στο restocking της Κίνας αποκλειστικά σε Iron Ore, το οποίο όμως έχει ημερομηνία λήξης.
Το θετικό σενάριο για τα Capes θα είναι όταν σταματήσουν οι εισαγωγές Iron Ore, να αρχίσουν οι εισαγωγές Coal από την Κίνα, αφού οι εισαγωγές της σημείωσαν πτώση για 3ο συνεχόμενο μήνα, λόγω και των χαμηλών εγχώριων τιμών, αλλά εκτιμάται ότι από τον Νοέμβριο θα αρχίσουν και πάλι τα φορτία καθώς θα αυξηθεί η ζήτηση για θέρμανση λόγω του χειμώνα.
Οι εισαγωγές Coal τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 2,42 εκ. τόνους, 37,5% πτώση από τον αντίστοιχο μήνα του 2011, ενώ τον Αύγουστο και τον Ιούλιο του 2012 μειώθηκαν κατά 21,7% και 3,2% αντίστοιχα.
Άλλος ένα σημαντικός παράγοντας που εικάζεται ότι είχε θετικό αντίκτυπο στην πορεία των Capes είναι και ο παράγοντας παραδόσεις αφού το τελευταίο διάστημα οι παραδόσεις των Capes, συνυπολογίζοντας και τις διαλύσεις, έχουν μειωθεί σημαντικά.
Ειδικότερα, τον Αύγουστο παραδόθηκαν 8 Capes, αλλά διαλύθηκαν 8 άρα το τελικό αποτέλεσμα ήτανε μηδενικό.
Τον Σεπτέμβριο η αύξηση ήτανε στα 6 πλοία αφού παραδόθηκαν 16 αλλά οδηγήθηκαν προς διάλυση 10 ενώ τους προηγούμενους μήνες το καθαρό αποτέλεσμα των παραδόσεων, δηλαδή μετά των διαλύσεων, ήτανε περίπου στα 25 πλοία το μήνα. Σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομές των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘RUBIN ACE’ 151.279 DWT (1996 – NKK) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10 εκ. περίπου.
✏ Στα Panamax, το ‘POWHATAN’ 70.153 DWT (1995 – Sumitomo) πουλήθηκε στα $ 7 εκ. περίπου.
✏ Στα Handymax, το ‘ROGUE’ 42.223 DWT (1991 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 5.9 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘TALA’ 26.841 DWT (1986 – Usuki Zosensho) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 3.5 εκ. και το ‘TASMAN ID’ 21.702 DWT (1994 – Saiki) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 4,8 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘ALGARVE’ 298.969 DWT (1999 – DAEWOO) αγοράστηκε από την Modec, στα $ 35 εκ.
✏ Στα MR, το ‘HIGH WIND’ 46.471 DWT (1999 – Daedong) IMO III, πουλήθηκε στα $ 12,2 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘MAX SCHULTE’ 35.024 DWT (1999 – Guangzhou), πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 8,75 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ