
Hapag-Lloyd has again chosen coatings from International Paint, this time for the ‘Hamburg Express’, the first of a new class of 10 container ship newbuildings from Hyundai Heavy Industries shipyard in Ulsan, South Korea.
At 13,200 TEU the ‘Hamburg Express’ is Hapag-Lloyd’s largest ship to date. All 10 units in the ‘Hamburg Express’ class are designed to support Hapag-Lloyd’s commitment to efficiency and sustainability by setting the very highest performance and environmental standards, reducing fuel consumption and emissions thanks to innovative on-board technology.
The ‘Hamburg Express’ will sail Loop 4 of the G6 Alliance, starting in Hamburg and calling at the ports of Rotterdam, Singapore, Yantian, Ningbo and Shanghai before returning via Yantian, Singapore and Southampton.
Loop 4 can be an aggressive trading route and the selection of fouling control technology is of critical importance. Hapag-Lloyd has chosen Intersmooth 7460/7465HS SPC, our highest performing biocidal antifouling and a true, pure hydrolysing self polishing copolymer especially designed for deep sea vessels. The product features high volume solids and low VOCs for an enhanced environmental profile.
Since its introduction in 2008, Intersmooth 7460/7465HS SPC has developed an impressive track record and a reputation for delivering predictable performance that owners rely upon. Hapag-Lloyd’s decision to select Intersmooth 7460/7465HS SPC for all 10 newbuildings is testament to their confidence in the product.
The Intersmooth name has been the shipping industry’s first choice for fouling control since 1974 and is the most widely recognised antifouling brand in the industry* with a total track record of over 34,000 ships.
For the topsides area of over 13,000m2, Interfine 878, a high volume solids polysiloxane cosmetic finish, has been chosen to deliver excellent durability with long term gloss and colour retention for extended drydock intervals.
Andrew Rayner, Marine Manager, International Paint Germany said, “Hapag-Lloyd is one of the world’s leading global liner shipping companies and we’re very proud to continue our long standing and successful working relationship with them”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ