
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Πτωτικές τάσεις παρουσιάζει η τιμή του αργού πετρελαίου, καθώς τα σημάδια επιβράδυνσης στην Κίνα, σε συνδυασμό με τα προβλήματα στην Ευρωζώνη και τη μείωση της ζήτησης από τις ΗΠΑ, δημιουργούν την πεποίθηση πως υπάρχει περίσσεια προσφορά πετρελαίου φέτος για να καλύψει την παγκόσμια ζήτηση.
Στην τελευταία της έκθεση για τη ναυτιλία, η UBS αναφέρει ότι τα πράγματα είναι πιθανό να γίνουν χειρότερα πριν γίνουν καλύτερα.
Στη συνέχεια αναφέρει ότι οι προοπτικές της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές εμφανίζονται αδύναμες σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες φορτίων.
Καθώς ο παγκόσμιος στόλος προσφέρει πλεονάζουσα μεταφορική δυναμικότητα, ακόμη και στην περίπτωση που η παγκόσμια οικονομία και το εμπόριο επιταχυνθούν, η κρίση στην ναυτιλία αναμένεται να κρατήσει ακόμα ένα με δύο χρόνια. «Πιστεύουμε ότι αυτή η αδυναμία στη ζήτηση επιτείνεται από τα προβλήματα υπερβάλλουσας προσφοράς». Επίσης αναφέρει ότι η πίεση στις τιμές των πλοίων θα συνεχιστεί, δημιουργώντας προβλήματα μεταξύ των πλοιοκτητών και των τραπεζών, αφού οι εξασφαλίσεις που θα έχουν προσφέρει δεν θα επαρκούν για την κάλυψη των υπολοίπων τους.
Ταυτόχρονα το έλλειμμα χρηματοδότησης από τις τράπεζες, αφού ουσιαστικά έχουν παγώσει οι χορηγήσεις και έχουν δυσκολέψει οι ρυθμίσεις των μη εξυπηρετούμενων δανείων δημιουργεί ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα τόσο για τους πιστωτές όσο και για τους δανειολήπτες.
Και ενώ η έκθεση της UBS έρχεται να επιβεβαιώσει αυτά που αρκετές φορές έχουμε επισημάνει στο πρόσφατο παρελθόν, ο δείκτης BDI την Παρασκευή έκλεισε στις 926 μονάδες, ακολουθώντας όμως το ίδιο μοτίβο των προηγούμενων εβδομάδων με τα μεγαλύτερα πλοία να είναι αυτά που αποκλειστικά συνεισφέρουν στην άνοδο του και τα μικρότερα να συνεχίζουν να βρίσκονται σε μία αρνητική στασιμότητα.
Η άνοδος των Capes και των Panamax, προφανώς οφείλεται στο τελευταίο πρόγραμμα ενίσχυσης της οικονομίας που ανακοίνωσε η Κίνα για ενίσχυση της βιομηχανίας και των υποδομών δημιουργώντας προσδοκίες για αύξηση της ζήτησης χάλυβα.
Την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, η Κίνα έκλεισε τη μεγαλύτερη ποσότητα Iron Ore για εισαγωγή εδώ και ένα χρόνο και φυσικά αναμένουμε να δούμε αν αυτό θα συνεχιστεί.
Σε προηγούμενη ανασκόπηση είχαμε αναφέρει ότι μας ξένισε η δήλωση του Προέδρου της Cosco, Wei Jiafu, όπου ουσιαστικά καλούσε τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα να έρθει σε μία «συμφωνία» ώστε να σταματήσει η επέκταση του παγκόσμιου στόλου, όταν τα ναυπηγεία διψάνε για νέες παραγγελίες.
Σε πρόσφατη δήλωση του όμως ο Πρόεδρος της Cosco, είπε ότι το group της Cosco σχεδιάζει να προβεί σε παραγγελίες πλοίων τα οποία όλα θα είναι Eco και προτρέπει τους πλοιοκτήτες να επενδύσουν και αυτοί σε Eco πλοία.
Ταυτόχρονα η Κινεζική ναυτιλιακή κοινότητα συντάσσεται με αυτή την άποψη τονίζοντας ότι οι τιμές των νεότευκτων πλοίων δεν πρόκειται να μειωθούν άλλο ενώ η παγκόσμια οικονομία θα αρχίσει σιγά-σιγά να ανακάμπτει και οι τιμές των πρώτων υλών, λόγω πληθωριστικών πιέσεων, θα ανέβουν.
Στον τομέα των αγοραπωλησιών δεν υπήρξε τίποτα το συγκλονιστικό από θέμα αριθμού κλεισιμάτων.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘NEREID’ 74.295 DWT (2001 – Oshima) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 11,6 εκ. ενώ κάποιοι ισχυρίζονται ότι η τιμή ήτανε χαμηλότερη. Το ‘EMERALD STREAM’ 76.868 DWT (2003 – Oshima), πουλήθηκε και αυτό σε Έλληνες, με τιμή πάνω από τα $ 14εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘VOSHOD 2’ 47.639 DWT (1995 – Oshima) πουλήθηκε στην India Cement Ltd., στα $ 7.2 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα MR, το ‘PULA’ 46.941 DWT (2006 – 3 Maj) αγοράστηκε από την Borealis Maritime στα $ 21 εκ., αλλά με 5 χρόνια Bare Boat back στα $ 8,500 την ημέρα.
✏ Στα Handysize, το ‘WILDEBEEST’ 39.999 DWT (2009 – SLS) πουλήθηκε στα $ 20,5 εκ., και το ‘NORDAMERIKA’ 35.775 DWT (2000 – Daedong) αγοράστηκε περίπου στα $ 12,5 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ