
Η εβδομάδα που πέρασε, χαρακτηρίστηκε από την αύξηση των τιμών στην Ινδία, και την πτώση της δραστηριότητας και των τιμών στο Μπαγκλαντές. Το Πακιστάν που πάντα ακολουθεί κατά πόδας την Ινδία δραστηριοποιήθηκε και αυτό και μάλιστα σε πλοία εκτός των δεξαμενόπλοιων, ενώ η Κίνα έχει μπει σε εορταστικό κλίμα και απέχει από την αγορά. Παρά την όποια βελτίωση στα επίπεδα των τιμών, ο αριθμός των διαλύσεων ήταν αρκετά μειωμένος συγκριτικά με τις προηγούμενες εβδομάδες.
Στην Ινδία, ο σημαντικότερος παράγοντας επαναδραστηριοποίησης της είναι η βελτίωση της νομισματικής ισοτιμίας, με τη ρουπία να κερδίζει σημαντικό έδαφος συγκριτικά με το δολάριο, ωθώντας τους αγοραστές να επιστρέψουν δυναμικά ώστε να επωφεληθούν από αυτή τη συγκυρία αλλά και να μειώσουν οποιεσδήποτε ζημιές από το προηγούμενο διάστημα.
Το Πακιστάν, σαν πιστός ακόλουθος της Ινδίας, με το που αντιλήφθηκε την ενεργοποίηση της, βγήκε στην αγορά και μάλιστα όχι μόνο για πλοία που συνήθως αγοράζει, δηλαδή τα δεξαμενόπλοια όπου η προσφορά είναι μειωμένη, αλλά και για μεγαλύτερα πλοία ξηρού φορτίου χωρίς όμως να μπορεί να ανταγωνιστεί την Ινδία με αποτέλεσμα τα περισσότερα πλοία να κατευθύνονται προς αυτή.
Το Μπαγκλαντές, δεν έχει ακόμη καταφέρει να ξεπεράσει το πρόβλημα της υπέρ-προσφοράς τονάζ με αποτέλεσμα οι Cash Buyers να δίνουν πραγματικό αγώνα αφού το ενδιαφέρον από τους τελικούς αγοραστές είναι ανύπαρκτο και με την διαδικασία των επαναδιαπραγματεύσεων καλά να κρατεί.
Στην Κίνα, υπήρξε μία άνοδος στις τιμές η οποία όμως διεκόπη από την παύση για τις εορταστικές εκδηλώσεις του Οκτωβρίου που διαρκούν μία εβδομάδα. Υπάρχει η εντύπωση ότι με την ολοκλήρωση των εορταστικών εκδηλώσεων η αγορά θα επιστρέψει στα προηγούμενα επίπεδα πριν την πτώση των τιμών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 364,397 DWT εκ των οποίων περίπου το 78% (284,407 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 22% (79,990 DWT) Containers, RO-RO και Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια π κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 395 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 300 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ