
Η δραματική οικονομική κατάσταση όλων των εταιρειών πλοιοκτησίας επιβατηγού ναυτιλίας εξετάστηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Απόστολος Βεντούρης κοινοποίησε τις θέσεις του με την ακόλουθη επιστολή, υποβάλλοντας παράλληλα την παραίτηση του από πρόεδρος και μέλος του ΔΣ του ΣΕΕΝ.
«Όπως και πολλές φορές στο παρελθόν, έτσι και στο σημερινό Δ.Σ. του συνδέσμου μας πρέπει να αναφερθούν και να αναλυθούν διεξοδικά τα έντονα, φλέγοντα και πιεστικά προβλήματα του κλάδου μας.
Η δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση των περισσότερων εταιρειών του κλάδου αποτελεί πραγματικότητα και η πιθανότητα κατάρρευσης τους και διακοπής των ακτοπλοϊκών συνδέσεων αποτελεί κοινό τόπο.
Όταν τον Μάιο του 2008 τα μέλη της τότε ΕΕΑ μου εμπιστεύτηκαν την θέση του Προέδρου και εν συνεχεία τα μέλη του ενοποιημένου συνδέσμου μας, του ΣΕΕΝ, πάλι με τίμησαν εκλέγοντας με στην θέση του Προέδρου, υπήρχε ακόμη και χρόνος και τρόπος οι εταιρείες της ακτοπλοΐας να συνεχίσουν το πολύτιμο έργο των ενδομεταφορών και της σύνδεσης της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα.
Με μελέτες, υπομνήματα, δελτία τύπου, συνεντεύξεις τύπου και συνεχείς παραστάσεις προβάλαμε και τεκμηριώσαμε τις προτάσεις μας για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και τον εξορθολογισμό του. Συγκρίναμε με τα ισχύοντα σε άλλες χώρες, ζητήσαμε να μάθουμε την λογική πίσω από τα ισχύοντα στην χώρα μας προσπαθήσαμε να δείξουμε ότι το ακολουθούμενο μοντέλο δημιουργεί προβλήματα αντί να τα λύνει.
Ίσως μερικές φορές η προσπάθεια μας αυτή να ήταν πιο έντονη από το συνηθισμένο, δεν παύω όμως να πιστεύω ότι ήταν μονόδρομος και επιβεβλημένη από τις συνθήκες. Πολλοί μου έλεγαν ότι είμαι επιθετικός, εγώ όμως προτιμώ τον όρο μαχητικός.
Πίστευα και πιστεύω ότι, αν όχι όλα, τα περισσότερα προβλήματα του κλάδου μπορούν να λυθούν χωρίς τελικά να υπάρξει κοινωνικό κόστος για τους επιβάτες και τους νησιώτες με γνώμονα την επιβίωση των εταιρειών της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας και κατ’ επέκταση των εργαζομένων σε στεριά και θάλασσα.
Συναντήσαμε όμως την σθεναρή άρνηση των αρμοδίων να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε πραγματική και ριζοσπαστική αλλαγή ή μεταρρύθμιση.
Είναι όμως πραγματικά η επίσημη και συντεταγμένη πολιτεία αυτή που αντιδρά ή κάποιες μικρές βολεμένες ομάδες που θέλουν να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους; Η άποψή μου είναι ότι σαφώς πρόκειται για κάποιους λίγους, κάποιες μειοψηφίες, κάποιες παρέες, που θέλουν να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους με οποιοδήποτε κόστος (κοινωνικό ή οικονομικό).
Εν όψει όλων αυτών υποβάλω σήμερα την παραίτηση μου από την Προεδρία του ΣΕΕΝ .
Από την θέση του απερχομένου Προέδρου θεωρώ υποχρέωση μου να ζητήσω και πάλι από την Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς να ασχοληθούν άμεσα, αποφασιστικά με τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου.
Αν χάσουμε την ακτοπλοΐα στην Ελλάδα, χάσαμε ένα μεγάλο κεφάλαιο της πατρίδας μας και πλέον των άλλων σοβαρών συνεπειών η βαρυτέρα όλων θα είναι η απαξίωση σε όλους τους τομείς της λεγόμενης «νησιώτικης Ελλάδας».
Κλείνοντας την επιστολή μου αυτή, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους αυτούς που συμμετείχαν και στήριξαν την προσπάθεια του συνδέσμου μας και κυρίως τα μέλη του ΔΣ, τον Διευθυντή και την Γραμματεία του ΣΕΕΝ.
Θα ήταν παράλειψη μου εάν δεν ευχαριστούσα και τους ναυτιλιακούς συντάκτες που, ακόμη και όταν διαφωνούσαν, κατέβαλαν πάντοτε προσπάθεια να προβάλουν αντικειμενικά τις θέσεις και τις απόψεις μας.
Μέχρι την 20η Σεπτεμβρίου όπου θα λάβει χώρα η γενική συνέλευση του ΣΕΕΝ και οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου προεδρείου, χρέη προέδρου του ΣΕΕΝ θα εκτελεί ο Α΄ αντιπρόεδρος Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων κ. Αντώνης Αγαπητός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ