
«Τα λιμάνια της χώρας δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημόσιου ελέγχου, καθώς μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει δημιουργηθεί το θεσμικό πλαίσιο για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που θα αναλάβει, σε κάθε περίπτωση, εποπτικό ρόλο από πλευράς πολιτείας».
Αυτό αναφέρει σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης, διαβεβαιώνοντας παράλληλα ότι κάθε απόφαση για την αξιοποίηση του χαρτοφυλακίου του ΟΛΠ και του ΟΛΘ στην οποία θα καταλήξει το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), θα αποβεί προς όφελος της εθνικής οικονομίας.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της Χρυσής Αυγής, Νίκου Κούζηλου, ο υπουργός υπενθυμίζει ότι οι Οργανισμοί Πειραιώς και Θεσσαλονίκης Α.Ε. έχουν εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, είναι ανώνυμες εταιρείες κοινής ωφέλειας με σκοπό την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, λειτουργούν με κανόνες ιδιωτικής οικονομίας, απολαμβάνουν διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και τελούν υπό την εποπτεία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Υπενθυμίζει, επίσης, ότι το 2011 μεταβιβάστηκε στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ποσοστό 23,1% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ Α.Ε. και 23,3% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ Α.Ε., ενώ το 2012 μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 51,038% επί του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ ΑΕ και ποσοστό 50,968 επί του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ ΑΕ.
«Έτσι, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, απέκτησε το προαναφερθέν πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΟΛΠ – ΟΛΘ (ΑΕ εισηγμένες στο ΧΑΑ), καθώς και τα πλήρη δικαιώματα ψήφου των υπόλοιπων 10 Οργανισμών Λιμένων (ΑΕ) και είναι σήμερα σε διαδικασία αξιολόγησης του πλέον αρμόδιου τρόπου αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου αυτού σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου», σημειώνει ο κ. Μουσουρούλης και προσθέτει ότι «η στρατηγική σημασία των δύο αυτών λιμένων είναι προφανής, επομένως θα διασφαλιστεί πως κάθε εξέλιξη θα αποβεί προς όφελος της εθνικής οικονομίας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ