
Έπειτα από την ανακήρυξή της ως πλειοδότρια στον σχετικό διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2011, η APM Terminals Laxaro Cardenas S.A. de C.V. υπέγραψε πριν λίγες ημέρες την σύμβαση παραχώρησης με την Λιμενική Αρχή του λιμένα Lazaro Dardenas η οποία θα έχει διάρκεια 32 έτη και περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την χρηματοδότηση, την κατασκευή, την λειτουργία και την συντήρηση ενός νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
Η APM Terminals ξεκινήσει τις διαδικασίες κατασκευής εντός του Σεπτεμβρίου. Η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί το 2015, με προϋπολογισμό πάνω από $300 εκατομμύρια. Ο τερματικός σταθμός θα διέλθει από διάφορες φάσεις επέκτασης σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην σύμβαση παραχώρησης. Οι συνολικές επενδύσεις σε υποδομές και ανωδομές θα ξεπεράσουν τα $900 εκατομμύρια.Όπως δήλωσε στέλεχος της APM Terminals η συγκεκριμένη συμφωνία δείχνει την εμπιστοσύνη της εταιρείας για το μέλλον της αγοράς του Μεξικού. Επιπρόσθετα τόνισε ότι η συγκεκριμένη επένδυση θα συμβάλει στην αναδιαμόρφωση της ανταγωνιστικότητας της χώρας μέσω ενός αποδοτικού και ολοκληρωμένου λιμενικού δικτύου υπηρεσιών αλλά και υπηρεσιών σύνδεσης με την ενδοχώρα.
Η APM Terminals έχει ήδη υπογράψει συμφωνία κατασκευής με έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλου του Μεξικού, την Empresas ICA που κατέχει και ένα μικρό ποσοστό στην εταιρεία διαχείρισης του τερματικού σταθμού.Στην πρώτη φάση της κατασκευής θα δημιουργηθεί ένας νέος προβλήτας έκτασης 650 μέτρων και επιφάνειας 43 εκταρίων. Οι ανωδομές περιλαμβάνουν το κτίριο διοίκησης, αποθήκες, πύλες εισόδου καθώς και σιδηροδρομικό δίκτυο ώστε να εξυπηρετείται η διατροπική μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
Ο μηχανολογικός εξοπλισμός σε πρώτη φάση θα αποτελείται από επτά Super Post Panamax γερανογέφυρες (με δυνατότητα εξυπηρέτησης 23 σειρών εμπορευματοκιβωτίων στο πλάτος), καθώς και ηλεκτροκινούμενους-αυτοκινούμενους γερανούς και μεγάλος αριθμός βοηθητικών οχημάτων (straddle carriers, RMG’s).
Στην τελική του μορφή το έργο θα διαθέτει κρηπιδώματα συνολικού μήκους 1485 μέτρων με διαθέσιμο βύθισμα 16,5 μέτρων και συνολική διαθέσιμη επιφάνεια 102 εκταρίων.
Ο σχεδιασμός του τερματικού σταθμού αντανακλά την επικέντρωση της εταιρείας στην ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος και θα λειτουργεί με βάση τους πιο αυστηρούς κανονισμούς. Ο μηχανολογικός εξοπλισμός διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων θα είναι φιλικός προς το περιβάλλον, υιοθετώντας τις πλέον σύγχρονες τάσεις στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην μείωση των εκπομπών ρύπων.
Περισσότερα για τις παραχωρήσεις λιμενικών τερματικών σταθμών @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ