
Σε όλο το Αιγαίο μαύρισε ο ουρανός από τη στάχτη των δασών του μυροβόλου νησιού, λίγες μέρες μετά τον δεκαπενταύγουστο. Κανένας ναυτέλληνας δεν παρέμεινε ασυγκίνητος από αυτό το βαρύ πένθος για το μεγάλο νησί της ναυτοσύνης. Και τελικά όλοι μιλούν για εμπρησμό ενώ πολλοί σπεύδουν ήδη να επιρρίψουν ευθύνες:
Φταίει το κράτος των Αθηνών που αδιαφορεί για την επαρχία, φταίνε οι τοπικοί αιρετοί άρχοντες που δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, φταίνε οι επιχειρηματίες που παλεύουν μόνο για τα δικά τους συμφέροντα, φταίνε τα σώματα Aσφαλείας για την ανοργανωσιά τους;
Πάνω από τη στάχτη της Χίου … πολλοί φταίνε τελικά.
Και όμως αλλού είναι η ρίζα της καταστροφής: Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει ότι ο ίδιος ο λαός της Χίου με υψηλότατο μορφωτικό αλλά και οικονομικό επίπεδο, ευλογημένος από τη γη της μαστίχας και του Κάμπου αλλά και την προίκα της ναυτοσύνης της δεν προνόησε για την προστασία των δασών του ίδιου του τόπου του. Σε μια κοινωνία όπου πάντα μας φταίνε οι άλλοι, ποτέ δεν κρίνουμε την αδυναμία μας να δρούμε και κυρίως να σχεδιάζουμε και να προνοούμε ως σύνολο.
Εμείς αναρωτιόμαστε γιατί σε ένα εύπορο νησί δεν υπήρχαν αρκετά μέσα δασοπυρόσβεσης για να προφτάσουμε το κακό;
Μας φταίει μόνο ο ράθυμος πολιτικός που δεν προνόησε, ο μεγαλοεπιχειρηματίας που δεν δώρισε και ο αξιωματικός που δεν συντόνισε; Εσύ απλέ ναυτικέ, φοιτητή, αγρότη, μικρέ επιχειρηματία τι έκανες σε συλλογικό επίπεδο για να προστατέψεις έναν μοναδικό τόπο που σε θρέφει όσοι λίγοι στην Ελλάδα;
Όλοι μαζί φταίμε που από μυροβόλο του Αιγαίου καταντήσαμε τη Χίο σήμερα την … καπνοδόχο του Αιγαίου.
Μαζί με τα δάση κάψαμε και πάλι τη συλλογικότητά μας. Και αν έπρεπε για κάποιον λόγο να δούμε περισσότερες παραιτήσεις πολιτικών σήμερα είναι διότι κανείς τους, ακόμα και σε μια τέτοια περίοδο δεν εμπνέει τον απλό πολίτη για συλλογική δράση και υπέρβαση του ατομικισμού του.
Ο Σκάπουλος
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ