
Σε όλο το Αιγαίο μαύρισε ο ουρανός από τη στάχτη των δασών του μυροβόλου νησιού, λίγες μέρες μετά τον δεκαπενταύγουστο. Κανένας ναυτέλληνας δεν παρέμεινε ασυγκίνητος από αυτό το βαρύ πένθος για το μεγάλο νησί της ναυτοσύνης. Και τελικά όλοι μιλούν για εμπρησμό ενώ πολλοί σπεύδουν ήδη να επιρρίψουν ευθύνες:
Φταίει το κράτος των Αθηνών που αδιαφορεί για την επαρχία, φταίνε οι τοπικοί αιρετοί άρχοντες που δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, φταίνε οι επιχειρηματίες που παλεύουν μόνο για τα δικά τους συμφέροντα, φταίνε τα σώματα Aσφαλείας για την ανοργανωσιά τους;
Πάνω από τη στάχτη της Χίου … πολλοί φταίνε τελικά.
Και όμως αλλού είναι η ρίζα της καταστροφής: Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει ότι ο ίδιος ο λαός της Χίου με υψηλότατο μορφωτικό αλλά και οικονομικό επίπεδο, ευλογημένος από τη γη της μαστίχας και του Κάμπου αλλά και την προίκα της ναυτοσύνης της δεν προνόησε για την προστασία των δασών του ίδιου του τόπου του. Σε μια κοινωνία όπου πάντα μας φταίνε οι άλλοι, ποτέ δεν κρίνουμε την αδυναμία μας να δρούμε και κυρίως να σχεδιάζουμε και να προνοούμε ως σύνολο.
Εμείς αναρωτιόμαστε γιατί σε ένα εύπορο νησί δεν υπήρχαν αρκετά μέσα δασοπυρόσβεσης για να προφτάσουμε το κακό;
Μας φταίει μόνο ο ράθυμος πολιτικός που δεν προνόησε, ο μεγαλοεπιχειρηματίας που δεν δώρισε και ο αξιωματικός που δεν συντόνισε; Εσύ απλέ ναυτικέ, φοιτητή, αγρότη, μικρέ επιχειρηματία τι έκανες σε συλλογικό επίπεδο για να προστατέψεις έναν μοναδικό τόπο που σε θρέφει όσοι λίγοι στην Ελλάδα;
Όλοι μαζί φταίμε που από μυροβόλο του Αιγαίου καταντήσαμε τη Χίο σήμερα την … καπνοδόχο του Αιγαίου.
Μαζί με τα δάση κάψαμε και πάλι τη συλλογικότητά μας. Και αν έπρεπε για κάποιον λόγο να δούμε περισσότερες παραιτήσεις πολιτικών σήμερα είναι διότι κανείς τους, ακόμα και σε μια τέτοια περίοδο δεν εμπνέει τον απλό πολίτη για συλλογική δράση και υπέρβαση του ατομικισμού του.
Ο Σκάπουλος
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ