
Tου Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
ο τελευταίο διάστημα, αναφορικά με την Ευρωζώνη, υπάρχει ένα καταιγισμός δηλώσεων, θετικών και αρνητικών, εκτιμήσεων, προβλέψεων, απειλών για έξοδο της Ελλάδας η έξοδο της Φινλανδίας η της Γερμανίας και οτιδήποτε άλλο μπορούμε να φανταστούμε, εκτός φυσικά από ένα στρατηγικό σχεδιασμό εξόδου από την κρίση ο οποίος θα καταφέρει να βάλει φρένο στην κερδοσκοπία των αγορών αλλά και στην δίνη της λιτότητας που όλο και πιο μεγάλη γίνεται παρασύροντας τη μία χώρα μετά την άλλη στο περιστροφικό καθοδικό σπιράλ της.
Οι δηλώσεις του επικεφαλής της ΕΚΤ, Mario Draghi, ότι η ΕΚΤ θα κάνει ότι χρειάζεται για να αντιμετωπισθεί η κρίση, δημιουργεί ένταση στις σχέσεις Γαλλίας και Γερμανίας, αφού η πρώτη είναι υπέρ μίας τέτοιας λύσης ενώ η δεύτερη προσπαθεί να επιβάλλει την αδιάλλακτη στάση της. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του επικεφαλής του Eurogroup, Jean-Claude Juncker, όπου αφού επισήμανε ότι ο κίνδυνος κατάρρευσης της Ευρωζώνης είναι πλέον πολύ μεγάλος, υποστήριξε τα σχέδια της ΕΚΤ και κατηγόρησε την Γερμανία πως εν μέρει είναι υπεύθυνη για την κρίση αφού αντιμετωπίζει τη ζώνη του Ευρώ όπως ένα υποκατάστημα ενώ οι συνεχείς αναφορές για χρεοκοπία της Ελλάδας δεν ευνοούν κανένα και οι πολιτικές που ακολουθούνται για αυτή είναι λάθος. Την πλήρη συμφωνία με τα ανωτέρω εξέφρασαν και ο ΟΟΣΑ και το ΔΝΤ καλωσορίζοντας τις δηλώσεις του Draghi, ενώ ο πρώην Βρετανός πρωθυπουργός, Tony Blair, καλεί τους Γερμανούς να σώσουν το Ευρώ ακόμη και με το τίμημα δυσάρεστων συμβιβασμών. Την ίδια στιγμή, η Moody’s υποβάθμισε την προοπτική έξι Γερμανικών κρατιδίων και 17 τραπεζών, ενώ η δραστηριότητα του ιδιωτικού κλάδου διαμορφώθηκε σε χαμηλό 3 ετών τον Ιούλιο. Ο μεταποιητικός PMI διαμορφώθηκε σε χαμηλό 37 μηνών, στις 43,3 μονάδες από 45 τον Ιούνιο, ενώ ο PMI υπηρεσιών υποχώρησε στις 49,7 από 49,9 μονάδες τον Ιούνιο. Ήταν αναπόφευκτο να αρχίσει και η Γερμανία να βιώνει τις συνέπειες της κρίσης, καθώς όταν το πλοίο βουλιάζει δεν υπάρχει ασφαλής καμπίνα να σωθείς. Επίσης σε πολιτικό επίπεδο, εντονότατες είναι οι αντιδράσεις όχι μόνο από την αντιπολίτευση αλλά και από μερικούς Χριστιανοδημοκράτες προς το πρόσωπο του Αντικαγκελαρίου, Filip Resler, για τον τρόπο που αντιμετωπίζει την κρίση αλλά και για τις ακραίες δηλώσεις του.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Markit, η Ευρωζώνη θα εισέλθει σε 3μηνιαία ύφεση με συρρίκνωση του ΑΕΠ κατά 0,6% καθώς η κρίση χρέους επηρεάζει πια και τον Ευρωπαϊκό πυρήνα.
Στις ΗΠΑ, σύμφωνα και με τις δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών, Timothy Geithner, αλλά και του επικεφαλής της FED, Ben Bernanke, η οικονομική δραστηριότητα επιβραδύνεται, αφού το ΑΕΠ για το διάστημα Απριλίου-Ιουνίου αναπτύχθηκε με ρυθμό 1,5% χαμηλότερο από το 2% του προηγουμένου 3μήνου.
Στην Κίνα, ο δείκτης PMI της HSBC ενισχύθηκε στις 49,5 μονάδες χωρίς όμως αυτό να αλλάζει τις προβλέψεις για επιβράδυνση, ενώ ο πρωθυπουργός, Wen Jiabao, προειδοποίησε πως η ασθενέστερη ανάπτυξη του 2013 θα οδηγήσει σε απώλειες θέσεων εργασίας. Στο Χονκ Κονγκ, πάνω από 2,000 εργοστάσια που ανήκουν σε ομίλους αναμένεται να κλείσουν φέτος καθώς οι εξαγωγές περιορίζονται και οι μισθοί αυξάνονται.
Στην Ιαπωνία, η βιομηχανική παραγωγή υποχώρησε απροσδόκητα τον Ιούνιο, για 3ο συνεχόμενο μήνα κατά 0,1% έναντι εκτιμήσεων για αύξηση 1,5% και στην Νότιο Κορέα η ανάπτυξη για το διάστημα Απριλίου-Ιουνίου ήτανε χαμηλότερη των προσδοκιών, στο 0,4%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ