
Τα Ναυτικά Χρονικά σπάνια επιθυμούν να αναλάβουν το ρόλο του κριτή ή του εισαγγελέα απέναντι στους φορείς της πολιτικής εξουσίας. Υπάρχουν άλλες ιστοσελίδες εξειδικευμένες σε αυτές τις πρακτικές και συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι που τα καταφέρνουν καλύτερα από εμάς! Εντούτοις οι δημόσιες δηλώσεις του κ. Τσίπρα μας θορυβούν και μας ανησυχούν τελικά..
Είναι εμφανές ότι ο επικεφαλής των νέων αριστερόστροφων δυνάμεων του τόπου δεν γνωρίζει καθόλου καλά τα σύγχρονα θέματα της ναυτιλιακής οικονομικής και πολικής. Είναι επίσης οφθαλμοφανές ότι ακολουθεί τις πρακτικές του Ανδρέα Παπανδρέου και της ομήγυρης του που οδήγησαν με τις πρόχειρες πρακτικές τους, στη δεκαετία του 80, την κατακόρυφη συρρίκνωση της ελληνικής σημαίας και τη σταδιακά αδάμαστη συρρίκνωση της ελληνικής ναυτικής οικογένειας.
Και εδώ οφείλουμε να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις:
Σήμερα αντί να ακολουθούμε τις πρακτικές άλλων κρατών μελών της Ευρώπης που χωρίς άλλες οικονομικές δυνατότητες στηρίζουν τη ναυτιλία (τους) με πολυεπίπεδες πολιτικές πρωτοβουλίες ο κ. Τσίπρας και η παρέα του ανακοινώνουν μέτρα που προκαλούν το γέλιο και τον κυνισμό ακόμα και του δευτεροετή φοιτητή σε Ναυτιλιακό ΑΕΙ.
Οι νόμοι που διέπουν τη φορολόγηση μιας διαχειρίστριας εταιρείας κ. Τσίπρα δεν είναι ούτε παράνομοι ούτε ανήθικοι. Είναι κατοχυρωμένοι από το Σύνταγμα με σκοπό ένας τόσο διεθνοποιημένος και ευάλωτος κλάδος να έχει κάποια εχέγγυα σταθερότητας από ένα κράτος που μέχρι τώρα δεν σεβάστηκε τίποτα και δρούσε με παλαιοκομματική κρατικοδίαιτη ιδεολογία απέναντι σε κάθε επιχειρηματική υπέρβαση και κυρίως επιτυχία.
Ανήθικο κ. Τσίπρα είναι το γεγονός ότι τα κόμματα της ελληνικής βουλής επιδοτούνται από το κράτος σε μια περίοδο που κόβονται οι συντάξεις και οι μισθοί του δημοσίου.
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης είναι εδώ, στη χώρα μας, κυρίως επειδή αγαπά την Ελλάδα και επειδή υπήρχε μέχρι σήμερα πολιτική και οικονομική σταθερότητα για να συνεχίζει τις παγκόσμιες δραστηριότητές του. Τις παγκόσμιες, κ. υποψήφιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, διότι τα πλοία τους σπάνια προσεγγίζουν την Ελλάδα, ενώ τα λεφτά τους εδώ έρχονται οπότε κατανοήστε επιτέλους πόσες επενδύσεις μας εξασφαλίζουν σε όλους τους κλάδους της οικονομίας.
Αυτοί που σας συμβουλεύουν κ. Πρόεδρε, διότι εσείς έχετε δουλέψει ελάχιστα οπότε αποκλείεται να κατανοείτε τα άγχη τις ανησυχίες ενός εργοδότη αλλά και ενός εργαζομένου, είναι όχι μόνο άσχετοι αλλά και επικίνδυνοι. Τολμώ να τους πω και αυτοκαταστροφικούς. Και ξέρουμε προσωπικά αρκετούς από αυτούς. Το ότι είστε όλοι άσχετοι με τα επίκαιρα θέματα της ναυτιλίας και το ότι έχετε ταξικό μίσος εναντίον του επιχειρηματία φάνηκε από το παράδειγμα που αναφέρατε πρόσφατα για τη φορολόγηση της πλοιοκτησίας στη Νορβηγία. Η Νορβηγία πλέον δεν έχει σοβαρό- μεγάλο στόλο, αλλά μόνο εξειδικευμένο. Και έχει και πετρέλαιο… εμείς τι έχουμε;
Σε μια περίοδο διεθνούς κρίσης μας οδηγείτε να χάσουμε το μόνο μας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: τη Ναυτιλία. Και τι θα πετύχετε με τις απειλές σας; οι εφοπλιστές θα φύγουν (και καλά θα κάνουν) και όλοι εμείς, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και οι εκατοντάδες εργαζόμενοι στην παραναυτιλία θα έρθουμε έξω από την πόρτα σας και θα σας ρωτήσουμε ένα τεράστιο ΓΙΑΤΙ ;;;; Μάλλον διότι δεν ξεπεράσατε τις φοιτητικές σας παλαιοκομματικές ανησυχίες και μάλλον επειδή οι σύμβουλοί σας διέπονται από ταξικό και ιδεολογικό δογματισμό, αδιαλλαξία και ημιμάθεια
Προσέξτε καλά διότι ο Έλληνας επιχειρηματίας της θάλασσας δεν είναι ξενοδόχος, εκδότης, ούτε βιομήχανος. Κινείται σιωπηλά, προσεκτικά και γρήγορα. Μπορεί να σας εγκαταλείψει (χωρίς καν να σας αποχαιρετήσει) μέσα σε μια νύχτα. Υπάρχουν πάμπολλα ασφαλή καταφύγια που επιθυμούν να τον αγκαλιάσουν.
Και εσείς θα αναρωτηθείτε μετά, γιατί μεγαλώσατε και αποφοιτήσατε… αφού ήσασταν τόσο καλός και χαριτωμένος στις φοιτητικές (σας) κινητοποιήσεις. Ας σταματούσατε εκεί.
“ΝΧ”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ