
Τα Ναυτικά Χρονικά σπάνια επιθυμούν να αναλάβουν το ρόλο του κριτή ή του εισαγγελέα απέναντι στους φορείς της πολιτικής εξουσίας. Υπάρχουν άλλες ιστοσελίδες εξειδικευμένες σε αυτές τις πρακτικές και συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι που τα καταφέρνουν καλύτερα από εμάς! Εντούτοις οι δημόσιες δηλώσεις του κ. Τσίπρα μας θορυβούν και μας ανησυχούν τελικά..
Είναι εμφανές ότι ο επικεφαλής των νέων αριστερόστροφων δυνάμεων του τόπου δεν γνωρίζει καθόλου καλά τα σύγχρονα θέματα της ναυτιλιακής οικονομικής και πολικής. Είναι επίσης οφθαλμοφανές ότι ακολουθεί τις πρακτικές του Ανδρέα Παπανδρέου και της ομήγυρης του που οδήγησαν με τις πρόχειρες πρακτικές τους, στη δεκαετία του 80, την κατακόρυφη συρρίκνωση της ελληνικής σημαίας και τη σταδιακά αδάμαστη συρρίκνωση της ελληνικής ναυτικής οικογένειας.
Και εδώ οφείλουμε να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις:
Σήμερα αντί να ακολουθούμε τις πρακτικές άλλων κρατών μελών της Ευρώπης που χωρίς άλλες οικονομικές δυνατότητες στηρίζουν τη ναυτιλία (τους) με πολυεπίπεδες πολιτικές πρωτοβουλίες ο κ. Τσίπρας και η παρέα του ανακοινώνουν μέτρα που προκαλούν το γέλιο και τον κυνισμό ακόμα και του δευτεροετή φοιτητή σε Ναυτιλιακό ΑΕΙ.
Οι νόμοι που διέπουν τη φορολόγηση μιας διαχειρίστριας εταιρείας κ. Τσίπρα δεν είναι ούτε παράνομοι ούτε ανήθικοι. Είναι κατοχυρωμένοι από το Σύνταγμα με σκοπό ένας τόσο διεθνοποιημένος και ευάλωτος κλάδος να έχει κάποια εχέγγυα σταθερότητας από ένα κράτος που μέχρι τώρα δεν σεβάστηκε τίποτα και δρούσε με παλαιοκομματική κρατικοδίαιτη ιδεολογία απέναντι σε κάθε επιχειρηματική υπέρβαση και κυρίως επιτυχία.
Ανήθικο κ. Τσίπρα είναι το γεγονός ότι τα κόμματα της ελληνικής βουλής επιδοτούνται από το κράτος σε μια περίοδο που κόβονται οι συντάξεις και οι μισθοί του δημοσίου.
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης είναι εδώ, στη χώρα μας, κυρίως επειδή αγαπά την Ελλάδα και επειδή υπήρχε μέχρι σήμερα πολιτική και οικονομική σταθερότητα για να συνεχίζει τις παγκόσμιες δραστηριότητές του. Τις παγκόσμιες, κ. υποψήφιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, διότι τα πλοία τους σπάνια προσεγγίζουν την Ελλάδα, ενώ τα λεφτά τους εδώ έρχονται οπότε κατανοήστε επιτέλους πόσες επενδύσεις μας εξασφαλίζουν σε όλους τους κλάδους της οικονομίας.
Αυτοί που σας συμβουλεύουν κ. Πρόεδρε, διότι εσείς έχετε δουλέψει ελάχιστα οπότε αποκλείεται να κατανοείτε τα άγχη τις ανησυχίες ενός εργοδότη αλλά και ενός εργαζομένου, είναι όχι μόνο άσχετοι αλλά και επικίνδυνοι. Τολμώ να τους πω και αυτοκαταστροφικούς. Και ξέρουμε προσωπικά αρκετούς από αυτούς. Το ότι είστε όλοι άσχετοι με τα επίκαιρα θέματα της ναυτιλίας και το ότι έχετε ταξικό μίσος εναντίον του επιχειρηματία φάνηκε από το παράδειγμα που αναφέρατε πρόσφατα για τη φορολόγηση της πλοιοκτησίας στη Νορβηγία. Η Νορβηγία πλέον δεν έχει σοβαρό- μεγάλο στόλο, αλλά μόνο εξειδικευμένο. Και έχει και πετρέλαιο… εμείς τι έχουμε;
Σε μια περίοδο διεθνούς κρίσης μας οδηγείτε να χάσουμε το μόνο μας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: τη Ναυτιλία. Και τι θα πετύχετε με τις απειλές σας; οι εφοπλιστές θα φύγουν (και καλά θα κάνουν) και όλοι εμείς, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και οι εκατοντάδες εργαζόμενοι στην παραναυτιλία θα έρθουμε έξω από την πόρτα σας και θα σας ρωτήσουμε ένα τεράστιο ΓΙΑΤΙ ;;;; Μάλλον διότι δεν ξεπεράσατε τις φοιτητικές σας παλαιοκομματικές ανησυχίες και μάλλον επειδή οι σύμβουλοί σας διέπονται από ταξικό και ιδεολογικό δογματισμό, αδιαλλαξία και ημιμάθεια
Προσέξτε καλά διότι ο Έλληνας επιχειρηματίας της θάλασσας δεν είναι ξενοδόχος, εκδότης, ούτε βιομήχανος. Κινείται σιωπηλά, προσεκτικά και γρήγορα. Μπορεί να σας εγκαταλείψει (χωρίς καν να σας αποχαιρετήσει) μέσα σε μια νύχτα. Υπάρχουν πάμπολλα ασφαλή καταφύγια που επιθυμούν να τον αγκαλιάσουν.
Και εσείς θα αναρωτηθείτε μετά, γιατί μεγαλώσατε και αποφοιτήσατε… αφού ήσασταν τόσο καλός και χαριτωμένος στις φοιτητικές (σας) κινητοποιήσεις. Ας σταματούσατε εκεί.
“ΝΧ”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ