
Η συμφόρηση του στόλου φορτηγών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου στους Αυστραλιανούς, τους Βραζιλιάνικους, τους Ινδικούς και τους Κινεζικούς λιμένες πριν από δέκα ημέρες ήταν πάνω από το όριο των 60 εκ. Dwt. Αυτό είναι το υψηλότερο επίπεδο που έχουμε δει τις τελευταίες 13 εβδομάδες (από τα μέσα Φεβρουαρίου του 2012) και ισούται με το 10% περίπου του παγκόσμιου στόλου. Η συμφόρηση έχει αυξηθεί σε όλες τις κατηγορίες φορτηγών πλοίων από τα Capesize μέχρι τα Handysize. Τα Capes προς το παρόν αντιπροσωπεύουν τα 37,7 εκατομμυρία Dwt της συμφόρησης των 60 εκ. Dwt, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7% από εβδομάδα σε εβδομάδα, ενώ τα Panamaxes αντιπροσωπεύουν περίπου 11,8 εκ. Dwt, με αύξηση περίπου 9% από εβδομάδα σε εβδομάδα. Τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης της χωρητικότητας υπό συμφόρηση παρατηρούνται στα Supramax και στα Handysize, όπου η αύξηση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι 15% και 25% αντίστοιχα. Παρόλ’ αυτά σε ότι αφορά την χωρητικότητα (dwt) οι δύο αυτές κατηγορίες πλοίων μαζί βρίσκονται κάτω από την χωρητικότητα υπό συμφόρηση στα panama.
Αν υποθέσουμε ότι όλοι οι άλλοι παράγοντες παραμένουν σταθεροί, η αυξανόμενη συμφόρηση στους λιμένες θα δώσει κάποια ώθηση στους ναύλους βασιζόμενοι στον μηχανισμό προσφοράς και ζήτησης.
Περισσότερα για την συμφόρηση στους λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δει ελάχιστες ενέργειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας,…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ