
Η συμφόρηση του στόλου φορτηγών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου στους Αυστραλιανούς, τους Βραζιλιάνικους, τους Ινδικούς και τους Κινεζικούς λιμένες πριν από δέκα ημέρες ήταν πάνω από το όριο των 60 εκ. Dwt. Αυτό είναι το υψηλότερο επίπεδο που έχουμε δει τις τελευταίες 13 εβδομάδες (από τα μέσα Φεβρουαρίου του 2012) και ισούται με το 10% περίπου του παγκόσμιου στόλου. Η συμφόρηση έχει αυξηθεί σε όλες τις κατηγορίες φορτηγών πλοίων από τα Capesize μέχρι τα Handysize. Τα Capes προς το παρόν αντιπροσωπεύουν τα 37,7 εκατομμυρία Dwt της συμφόρησης των 60 εκ. Dwt, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7% από εβδομάδα σε εβδομάδα, ενώ τα Panamaxes αντιπροσωπεύουν περίπου 11,8 εκ. Dwt, με αύξηση περίπου 9% από εβδομάδα σε εβδομάδα. Τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης της χωρητικότητας υπό συμφόρηση παρατηρούνται στα Supramax και στα Handysize, όπου η αύξηση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι 15% και 25% αντίστοιχα. Παρόλ’ αυτά σε ότι αφορά την χωρητικότητα (dwt) οι δύο αυτές κατηγορίες πλοίων μαζί βρίσκονται κάτω από την χωρητικότητα υπό συμφόρηση στα panama.
Αν υποθέσουμε ότι όλοι οι άλλοι παράγοντες παραμένουν σταθεροί, η αυξανόμενη συμφόρηση στους λιμένες θα δώσει κάποια ώθηση στους ναύλους βασιζόμενοι στον μηχανισμό προσφοράς και ζήτησης.
Περισσότερα για την συμφόρηση στους λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ