
Η συμφόρηση του στόλου φορτηγών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου στους Αυστραλιανούς, τους Βραζιλιάνικους, τους Ινδικούς και τους Κινεζικούς λιμένες πριν από δέκα ημέρες ήταν πάνω από το όριο των 60 εκ. Dwt. Αυτό είναι το υψηλότερο επίπεδο που έχουμε δει τις τελευταίες 13 εβδομάδες (από τα μέσα Φεβρουαρίου του 2012) και ισούται με το 10% περίπου του παγκόσμιου στόλου. Η συμφόρηση έχει αυξηθεί σε όλες τις κατηγορίες φορτηγών πλοίων από τα Capesize μέχρι τα Handysize. Τα Capes προς το παρόν αντιπροσωπεύουν τα 37,7 εκατομμυρία Dwt της συμφόρησης των 60 εκ. Dwt, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7% από εβδομάδα σε εβδομάδα, ενώ τα Panamaxes αντιπροσωπεύουν περίπου 11,8 εκ. Dwt, με αύξηση περίπου 9% από εβδομάδα σε εβδομάδα. Τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης της χωρητικότητας υπό συμφόρηση παρατηρούνται στα Supramax και στα Handysize, όπου η αύξηση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι 15% και 25% αντίστοιχα. Παρόλ’ αυτά σε ότι αφορά την χωρητικότητα (dwt) οι δύο αυτές κατηγορίες πλοίων μαζί βρίσκονται κάτω από την χωρητικότητα υπό συμφόρηση στα panama.
Αν υποθέσουμε ότι όλοι οι άλλοι παράγοντες παραμένουν σταθεροί, η αυξανόμενη συμφόρηση στους λιμένες θα δώσει κάποια ώθηση στους ναύλους βασιζόμενοι στον μηχανισμό προσφοράς και ζήτησης.
Περισσότερα για την συμφόρηση στους λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…

Η πλήρως ηλεκτρική πρόωση πλοίων μικρών και μεσαίων αποστάσεων αποτελεί μία από τις πιο ώριμες και άμεσα εφαρμόσιμες τεχνολογίες αποανθρακοποίησης στη ναυτιλία. Έτσι, η Νότια Κορέα…

Η ανάπτυξη νέας γενιάς ναυτιλιακών και ενεργειακών κινητήρων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αξιόπιστη προμήθεια μεγάλων χυτών εξαρτημάτων. Τα συγκεκριμένα εξαρτήματα αποτελούν τον…

Το METAVASEA αποτελεί ένα φιλόδοξο πενταετές πρόγραμμα που εμπλέκει περισσότερους από 100 ναυτιλιακούς οργανισμούς από την Ανατολική Μεσόγειο. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία, η οποία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ