
Το διοικητικό συμβούλιο του Ο.Λ.Π. Α.Ε. έλαβε τρεις αποφάσεις για την απρόσκοπτη λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (ΝΕΖ Πειραιώς-Περάματος), παρά τα προβλήματα που συνεχίζουν να υπάρχουν και τις ετήσιες ζημιές που υφίσταται ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. από την φθίνουσα πορεία της Ζώνης.
1. Προχώρησε σε ρύθμιση των χρεών οφειλετών-χρηστών χώρων του Ο.Λ.Π. Α.Ε. στις επισκευαστικές περιοχές του (Μόλο ΔΕΗ, Μόλο Δραπετσώνας, ΝΕΖ Περάματος). Οι δόσεις διακανονισμού καθορίζονται αναλόγως του οφειλόμενου ποσού από 12 έως 60, με μόνη προϋπόθεση την καταβολή προκαταβολής 10% της συνολικής διακανονιζόμενης οφειλής (όπως έγινε και στο δημόσιο).
2. Ενέκρινε το αποτέλεσμα διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου «Αποκατάσταση Ζημιών στη Μικρή Πλωτή Δεξαμενή του Ο.Λ.Π. στο Πέραμα» προϋπολογισμού 1.033.200 Ευρώ.
3. Ενέκρινε την άμεση επισκευή της Μεγάλης Πλωτής Δεξαμενής του Ο.Λ.Π. στο Πέραμα, προϋπολογισμού 230.625 Ευρώ.
Ο αριθμός των πλοίων τα οποία δεξαμενίσθηκαν στις δεξαμενές του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κατά το 2011 μειώθηκαν σε 112 πλοία έναντι 154 του 2010. Τα έσοδα από δεξαμενισμούς μειώθηκαν κατά 45,82%.
«Η φθίνουσα πορεία της Ζώνης, σε σχέση με τα προβλήματα που έχουν παρουσιασθεί στην Ελευσίνα και τον Σκαραμαγκά, δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού. Η κυβέρνηση, οι επιχειρηματίες του χώρου και τα συνδικάτα οφείλουν να βρουν άμεσες συμβιβαστικές λύσεις ανάκαμψης. Ιδιαίτερα η κυβέρνηση, της οποίας οι συνολικοί χειρισμοί για τα μεγάλα ναυπηγεία, οφείλουν να είναι άμεσοι. Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. με ετήσιες ζημιές άνω των 4 εκ. ευρώ ετησίως από τις δραστηριότητες στήριξης της Ζώνης, παρά τις μειώσεις όλων των τιμολογίων του και για το 2012, δεν θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τα θέματα αυτά μόνος του. Παρότι οι μελέτες του για την ενεργοποίηση της ΝΑΥΣΟΛΠ βρίσκονται στην τελική φάση, η κρίση είναι συνολική και δεν αφορά μόνο την Ζώνη. Όλος ο κλάδος βρίσκεται σε κρίση». Με τα λόγια αυτά, ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. Γιώργος Ανωμερίτης, κάλεσε για μία ακόμα φορά την κυβέρνηση να λάβει, σε συνεννόηση με τα ευρωπαϊκά όργανα άμεσες λύσεις, για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ