
Το Djibouti ανακοίνωσε ότι δέχεται προσφορές για την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Doraleh, ποσοστό του οποίου ανήκει στην DP World. Η χωρητικότητα του τερματικού μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης, προϋπολογισμού $300 εκατομμυρίων, θα διπλασιαστεί και θα φτάσει τα 3 εκατομμύρια TEU όταν τεθεί σε λειτουργία το 2015. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας σημείωσε ότι βρίσκονται σε συζητήσεις με την Κίνα, την Παγκόσμια Τράπεζα και την Αφρικανική Τράπεζα Ανάπτυξης για την έναρξη του έργου. Επίσης δήλωσε ότι είναι μία μικρή αγορά αλλά το Djibouti παρουσιάζει αύξηση στην διακίνηση φορτίων από και προς την ενδοχώρα
Το ΑΕΠ της μικρής Αφρικανικής χώρας είναι μόλις $982 εκατομμύρια και η οικονομία της στηρίζεται ως επί το πλείστον στις υπηρεσίες μιας και βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση στην Ερυθρά Θάλασσα, κοντά σε μία από τις πλέον πολυσύχναστες θαλάσσιες διαδρομές παγκοσμίως. Το κύριο λιμάνι της χρησιμοποιείται για να εξυπηρετεί το εμπόριο της Αιθιοπίας, ενώ αποτελεί σημαντικό κέντρο διαμετακόμισης φορτίων στην Ανατολική Αφρική.
Το Djibouti σχεδιάζει να κατασκευάσει άλλους πέντε νέους λιμένες συμπεριλαμβανομένου ενός λιμένα στο Tajourah το οποίο θα διαχειρίζεται τις εξαγωγές μεταλλευμάτων και ποτάσας της Αιθιοπίας. Το συγκεκριμένο λιμάνι αναμένεται να κοστίσει $180 εκατομμύρια και θα τεθεί σε λειτουργία το 2015. Ένα ακόμη λιμάνι προγραμματίζεται στο Ghoubet για την εξαγωγή φορτίων αλατιού. Επιπρόσθετα σχεδιάζεται η αύξηση κατά 30% των χώρων αποθήκευσης προϊόντων πετρελαίου στο Doraleh μέχρι τα μέσα του 2014, ενώ στα σκαριά βρίσκεται η κατασκευή τερματικού σταθμού αργού πετρελαίου, έπειτα και από την υπογραφή MoU τον περασμένο μήνα με το Νότιο Σουδάν για την κατασκευή αγωγού μεταφοράς πετρελαίου.
Η DP World και το Djibouti υπέγραψαν το 2000 συμφωνία για την ανάπτυξη του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Doraleh με την παραχώρηση του στην DP για 20 έτη.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ