
Το Djibouti ανακοίνωσε ότι δέχεται προσφορές για την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Doraleh, ποσοστό του οποίου ανήκει στην DP World. Η χωρητικότητα του τερματικού μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης, προϋπολογισμού $300 εκατομμυρίων, θα διπλασιαστεί και θα φτάσει τα 3 εκατομμύρια TEU όταν τεθεί σε λειτουργία το 2015. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας σημείωσε ότι βρίσκονται σε συζητήσεις με την Κίνα, την Παγκόσμια Τράπεζα και την Αφρικανική Τράπεζα Ανάπτυξης για την έναρξη του έργου. Επίσης δήλωσε ότι είναι μία μικρή αγορά αλλά το Djibouti παρουσιάζει αύξηση στην διακίνηση φορτίων από και προς την ενδοχώρα
Το ΑΕΠ της μικρής Αφρικανικής χώρας είναι μόλις $982 εκατομμύρια και η οικονομία της στηρίζεται ως επί το πλείστον στις υπηρεσίες μιας και βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση στην Ερυθρά Θάλασσα, κοντά σε μία από τις πλέον πολυσύχναστες θαλάσσιες διαδρομές παγκοσμίως. Το κύριο λιμάνι της χρησιμοποιείται για να εξυπηρετεί το εμπόριο της Αιθιοπίας, ενώ αποτελεί σημαντικό κέντρο διαμετακόμισης φορτίων στην Ανατολική Αφρική.
Το Djibouti σχεδιάζει να κατασκευάσει άλλους πέντε νέους λιμένες συμπεριλαμβανομένου ενός λιμένα στο Tajourah το οποίο θα διαχειρίζεται τις εξαγωγές μεταλλευμάτων και ποτάσας της Αιθιοπίας. Το συγκεκριμένο λιμάνι αναμένεται να κοστίσει $180 εκατομμύρια και θα τεθεί σε λειτουργία το 2015. Ένα ακόμη λιμάνι προγραμματίζεται στο Ghoubet για την εξαγωγή φορτίων αλατιού. Επιπρόσθετα σχεδιάζεται η αύξηση κατά 30% των χώρων αποθήκευσης προϊόντων πετρελαίου στο Doraleh μέχρι τα μέσα του 2014, ενώ στα σκαριά βρίσκεται η κατασκευή τερματικού σταθμού αργού πετρελαίου, έπειτα και από την υπογραφή MoU τον περασμένο μήνα με το Νότιο Σουδάν για την κατασκευή αγωγού μεταφοράς πετρελαίου.
Η DP World και το Djibouti υπέγραψαν το 2000 συμφωνία για την ανάπτυξη του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Doraleh με την παραχώρηση του στην DP για 20 έτη.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ