
Με θέμα την επέκταση της στρατιωτικής δραστηριότητας της Ε.Ε. και στην ηπειρωτική Σομαλία ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας επέβαλε στη Βουλή την παρακάτω ερώτηση προς τους υπουργούς Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας:
«Σύμφωνα με δημοσιεύματα ευρωπαϊκών εφημερίδων, η Επιτροπή Πολιτικής και Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει προτείνει να επεκταθεί και στην ξηρά η δραστηριότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο της επιχείρησης «Αταλάντα» για την καταπολέμηση της πειρατείας στο Κέρας της Αφρικής. Η επέκταση αυτή, όπως αναφέρεται, θα γίνει στο πλαίσιο της απόφασης του Συμβουλίου για την εκπαίδευση των σομαλικών δυνάμεων και την ανάπτυξη των ναυτικών δυνάμεων όλων των κρατών της περιοχής. Όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα του Τύπου, όλα σχεδόν τα κράτη μέλη έχουν συναινέσει στη διεύρυνση των επιχειρήσεων και στην ξηρά με τη χρήση ελικοπτέρων που θα βομβαρδίζουν αποθήκες καυσίμων στις παράλιες περιοχές της Βόρειας Σομαλίας..
Στρατιωτικοί παρατηρητές προειδοποιούν ότι οι πειρατές θα χρησιμοποιήσουν αιχμαλώτους από τα πλοία που έχουν καταλάβει ως «ανθρώπινες ασπίδες» και ότι το σχέδιο δεν θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, διότι οι αποθήκες θα μεταφερθούν στην ενδοχώρα. Σε αυτή την περίπτωση η ευρωπαϊκή επέμβαση στη Σομαλία απειλεί να εξελιχθεί σε γενικευμένη εκστρατεία με ναυτικές, αεροπορικές και χερσαίες δυνάμεις. Σημειωτέον ότι το ΝΑΤΟ αρνήθηκε να συμμετάσχει σε αυτή τη διεύρυνση της στρατιωτικής δράσης στη Σομαλία.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί
1. Έχει συμφωνήσει η ελληνική κυβέρνηση με την πρόταση για επέκταση της επιχείρησης «Αταλάντα» και στην ξηρά;
2. Έχει ζητηθεί από την Ελλάδα η συμμετοχή και ελληνικών ελικοπτέρων στις επιχειρήσεις αυτές;»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ