
Με θέμα την επέκταση της στρατιωτικής δραστηριότητας της Ε.Ε. και στην ηπειρωτική Σομαλία ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας επέβαλε στη Βουλή την παρακάτω ερώτηση προς τους υπουργούς Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας:
«Σύμφωνα με δημοσιεύματα ευρωπαϊκών εφημερίδων, η Επιτροπή Πολιτικής και Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει προτείνει να επεκταθεί και στην ξηρά η δραστηριότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο της επιχείρησης «Αταλάντα» για την καταπολέμηση της πειρατείας στο Κέρας της Αφρικής. Η επέκταση αυτή, όπως αναφέρεται, θα γίνει στο πλαίσιο της απόφασης του Συμβουλίου για την εκπαίδευση των σομαλικών δυνάμεων και την ανάπτυξη των ναυτικών δυνάμεων όλων των κρατών της περιοχής. Όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα του Τύπου, όλα σχεδόν τα κράτη μέλη έχουν συναινέσει στη διεύρυνση των επιχειρήσεων και στην ξηρά με τη χρήση ελικοπτέρων που θα βομβαρδίζουν αποθήκες καυσίμων στις παράλιες περιοχές της Βόρειας Σομαλίας..
Στρατιωτικοί παρατηρητές προειδοποιούν ότι οι πειρατές θα χρησιμοποιήσουν αιχμαλώτους από τα πλοία που έχουν καταλάβει ως «ανθρώπινες ασπίδες» και ότι το σχέδιο δεν θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, διότι οι αποθήκες θα μεταφερθούν στην ενδοχώρα. Σε αυτή την περίπτωση η ευρωπαϊκή επέμβαση στη Σομαλία απειλεί να εξελιχθεί σε γενικευμένη εκστρατεία με ναυτικές, αεροπορικές και χερσαίες δυνάμεις. Σημειωτέον ότι το ΝΑΤΟ αρνήθηκε να συμμετάσχει σε αυτή τη διεύρυνση της στρατιωτικής δράσης στη Σομαλία.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί
1. Έχει συμφωνήσει η ελληνική κυβέρνηση με την πρόταση για επέκταση της επιχείρησης «Αταλάντα» και στην ξηρά;
2. Έχει ζητηθεί από την Ελλάδα η συμμετοχή και ελληνικών ελικοπτέρων στις επιχειρήσεις αυτές;»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ