
Με θέμα την επέκταση της στρατιωτικής δραστηριότητας της Ε.Ε. και στην ηπειρωτική Σομαλία ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας επέβαλε στη Βουλή την παρακάτω ερώτηση προς τους υπουργούς Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας:
«Σύμφωνα με δημοσιεύματα ευρωπαϊκών εφημερίδων, η Επιτροπή Πολιτικής και Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει προτείνει να επεκταθεί και στην ξηρά η δραστηριότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο της επιχείρησης «Αταλάντα» για την καταπολέμηση της πειρατείας στο Κέρας της Αφρικής. Η επέκταση αυτή, όπως αναφέρεται, θα γίνει στο πλαίσιο της απόφασης του Συμβουλίου για την εκπαίδευση των σομαλικών δυνάμεων και την ανάπτυξη των ναυτικών δυνάμεων όλων των κρατών της περιοχής. Όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα του Τύπου, όλα σχεδόν τα κράτη μέλη έχουν συναινέσει στη διεύρυνση των επιχειρήσεων και στην ξηρά με τη χρήση ελικοπτέρων που θα βομβαρδίζουν αποθήκες καυσίμων στις παράλιες περιοχές της Βόρειας Σομαλίας..
Στρατιωτικοί παρατηρητές προειδοποιούν ότι οι πειρατές θα χρησιμοποιήσουν αιχμαλώτους από τα πλοία που έχουν καταλάβει ως «ανθρώπινες ασπίδες» και ότι το σχέδιο δεν θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, διότι οι αποθήκες θα μεταφερθούν στην ενδοχώρα. Σε αυτή την περίπτωση η ευρωπαϊκή επέμβαση στη Σομαλία απειλεί να εξελιχθεί σε γενικευμένη εκστρατεία με ναυτικές, αεροπορικές και χερσαίες δυνάμεις. Σημειωτέον ότι το ΝΑΤΟ αρνήθηκε να συμμετάσχει σε αυτή τη διεύρυνση της στρατιωτικής δράσης στη Σομαλία.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί
1. Έχει συμφωνήσει η ελληνική κυβέρνηση με την πρόταση για επέκταση της επιχείρησης «Αταλάντα» και στην ξηρά;
2. Έχει ζητηθεί από την Ελλάδα η συμμετοχή και ελληνικών ελικοπτέρων στις επιχειρήσεις αυτές;»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ