
Δεύτερη επιστολή προς τον γενικό γραμματέα Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής έστειλε η Διεθνής Ναυτική Ένωση με θέμα την αναπροσαρμογή των πλοηγικών δικαιωμάτων.
Στην επιστολή της η Διεθνής Ένωση σημειώνει ετέθη πρωταρχικά θέμα δημιουργίας τετελεσμένων, καθ’ όσον δεν προηγήθηκε ουδεμία ενημέρωση και δεν προϋπήρξε διαβούλευση επί του θέματος της αναπροσαρμογής, παρά τις παλαιότερες δεσμεύσεις του ΥΠΑΑΝ περί συμμετοχής εκπροσώπων της Ενώσεως ως και άλλων φορέων της ναυτιλίας σε διαβούλευση επί ναυτιλιακών εν γένει θεμάτων.
Όσον αφορά την επισήμανση που έγινε από τον Γ.Γ. Λιμένων ότι προτεραιότητα της υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας είναι η ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, ο πρόεδρος της ΔΝΕ κ. Αρβανίτης σημειώνει :
«Θα επιθυμούσαμε να υπογραμμίσουμε ότι όλες ανεξαιρέτως οι προτάσεις και παρεμβάσεις της Διοίκησης της Ενώσεώς μας μέχρι σήμερα, όχι μόνο προς τις Υπηρεσίες του ΥΠΑΑΝ αλλά και προς όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, Υπηρεσίες και Φορείς είχαν πάντοτε και έχουν ως γνώμονα το Εθνικό συμφέρον καθ’ όσον, ως επωδός επαναλαμβάνεται κάθε φορά στις προτάσεις μας, ο τελικός στόχος της βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών των λιμένων, της αύξησης της παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας αυτών και της προσέλκυσης νέων Εταιρειών και φορτίων επ’ ωφελεία της συνεχούς ανάπτυξης του κλάδου μας, των μεγάλων λιμένων της χώρας και της εθνικής οικονομίας γενικότερα.
Στην επιστολή υπογραμμίζονται επίσης:
«Οι ως άνω όμως Εθνικοί στόχοι κ. Γενικέ και η καταβολή προσπαθειών που συμβάλλουν προς την κατεύθυνση –όπως ορθά και εσείς επισημαίνετε στην ανακοίνωσή σας-, της μη περαιτέρω επιβάρυνσης των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν άμεσα ή έμμεσα τους Ελληνικούς λιμένες, δεν επιτυγχάνεται με την δημιουργία αιφνιδιασμών και τετελεσμένων γεγονότων, αλλά με προηγούμενη πρόσκληση των εμπλεκομένων Φορέων σε διαβούλευση, με την οποία –όπως πιστεύουμε ότι και εσείς συμφωνείτε – όλα τα προβλήματα τίθενται επί τάπητος, συζητούνται και επιλύονται.
Δεν παραλείπουμε τέλος να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενώσεώς μας, η τελευταία κατά 5% αύξηση των πλοηγικών δικαιωμάτων είναι η όγδοη μέσα στην δεκαετία από το 2001, κατά την διάρκεια της οποίας η μέση ετήσια αύξηση των πλοηγικών δικαιωμάτων προκύπτει ότι διαμορφώνεται σε ποσοστό 19,37%, λαμβανομένου υπόψη του αναπροσδιορισμού των πλοηγικών δικαιωμάτων από 20-11-2001, με βάση την ολική χωρητικότητας των πλοίων αντί του έως τότε υπολογισμού με βάση την καθαρά χωρητικότητα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ