
Δεύτερη επιστολή προς τον γενικό γραμματέα Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής έστειλε η Διεθνής Ναυτική Ένωση με θέμα την αναπροσαρμογή των πλοηγικών δικαιωμάτων.
Στην επιστολή της η Διεθνής Ένωση σημειώνει ετέθη πρωταρχικά θέμα δημιουργίας τετελεσμένων, καθ’ όσον δεν προηγήθηκε ουδεμία ενημέρωση και δεν προϋπήρξε διαβούλευση επί του θέματος της αναπροσαρμογής, παρά τις παλαιότερες δεσμεύσεις του ΥΠΑΑΝ περί συμμετοχής εκπροσώπων της Ενώσεως ως και άλλων φορέων της ναυτιλίας σε διαβούλευση επί ναυτιλιακών εν γένει θεμάτων.
Όσον αφορά την επισήμανση που έγινε από τον Γ.Γ. Λιμένων ότι προτεραιότητα της υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας είναι η ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, ο πρόεδρος της ΔΝΕ κ. Αρβανίτης σημειώνει :
«Θα επιθυμούσαμε να υπογραμμίσουμε ότι όλες ανεξαιρέτως οι προτάσεις και παρεμβάσεις της Διοίκησης της Ενώσεώς μας μέχρι σήμερα, όχι μόνο προς τις Υπηρεσίες του ΥΠΑΑΝ αλλά και προς όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, Υπηρεσίες και Φορείς είχαν πάντοτε και έχουν ως γνώμονα το Εθνικό συμφέρον καθ’ όσον, ως επωδός επαναλαμβάνεται κάθε φορά στις προτάσεις μας, ο τελικός στόχος της βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών των λιμένων, της αύξησης της παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας αυτών και της προσέλκυσης νέων Εταιρειών και φορτίων επ’ ωφελεία της συνεχούς ανάπτυξης του κλάδου μας, των μεγάλων λιμένων της χώρας και της εθνικής οικονομίας γενικότερα.
Στην επιστολή υπογραμμίζονται επίσης:
«Οι ως άνω όμως Εθνικοί στόχοι κ. Γενικέ και η καταβολή προσπαθειών που συμβάλλουν προς την κατεύθυνση –όπως ορθά και εσείς επισημαίνετε στην ανακοίνωσή σας-, της μη περαιτέρω επιβάρυνσης των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν άμεσα ή έμμεσα τους Ελληνικούς λιμένες, δεν επιτυγχάνεται με την δημιουργία αιφνιδιασμών και τετελεσμένων γεγονότων, αλλά με προηγούμενη πρόσκληση των εμπλεκομένων Φορέων σε διαβούλευση, με την οποία –όπως πιστεύουμε ότι και εσείς συμφωνείτε – όλα τα προβλήματα τίθενται επί τάπητος, συζητούνται και επιλύονται.
Δεν παραλείπουμε τέλος να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενώσεώς μας, η τελευταία κατά 5% αύξηση των πλοηγικών δικαιωμάτων είναι η όγδοη μέσα στην δεκαετία από το 2001, κατά την διάρκεια της οποίας η μέση ετήσια αύξηση των πλοηγικών δικαιωμάτων προκύπτει ότι διαμορφώνεται σε ποσοστό 19,37%, λαμβανομένου υπόψη του αναπροσδιορισμού των πλοηγικών δικαιωμάτων από 20-11-2001, με βάση την ολική χωρητικότητας των πλοίων αντί του έως τότε υπολογισμού με βάση την καθαρά χωρητικότητα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ