
Η αντιμετώπιση της μάστιγας της σύγχρονης θαλάσσιας πειρατείας αποτέλεσε αντικείμενο ευρύτατης και ουσιαστικής συζήτησης που έγινε στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την Τετάρτη 14 Μαρτίου κατόπιν πρωτοβουλίας του ευρωβουλευτή ΝΔ, κ.Γ.Κουμουτσάκου, με τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ευρωβουλευτών από όλες τις πολιτικές ομάδες.
“Περιμένουμε πολλά περισσότερα από την Ευρωπαϊκή Ένωση“, τόνισε ο κ.Κουμουτσάκος στην παρέμβασή του. “Με τη μεγαλύτερη ναυτιλία στον κόσμο, η Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να δράσει με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Σήμερα, όχι αύριο. Οφείλουμε να πρωτοστατήσουμε, αποφασιστικά, στις διεθνείς προσπάθειες κατά της πειρατείας”.
Αναφερόμενος στις συνέπειες της πειρατείας σημείωσε ότι “η πειρατεία έχει γίνει εξαιρετικά επικερδής επιχείρηση “υψηλής ωφέλειας” αλλά “χαμηλού κινδύνου” για τους πειρατές” και επεσήμανε ότι “συνιστά πλέον σοβαρή απειλή για το διεθνές εμπόριο και τη ναυτιλία, την περιφερειακή και διεθνή ασφάλεια. Πάνω από όλα όμως είναι απειλή για την ασφάλεια και τη ζωή χιλιάδων ναυτικών. Αυτή τη στιγμή εκατοντάδες ναυτικοί είναι όμηροι. Οι ίδιοι και οι οικογένειές τους ζουν δραματικές ώρες, μέρες, μήνες”.
“Οι πειρατές δρουν σε μια θαλάσσια περιοχή στρατηγικής αξίας για τη διεθνή οικονομία. Από αυτήν διακινούνται καθημερινά 3 εκ. βαρέλια πετρελαίου και περίπου το 50% του παγκοσμίου εμπορίου σε containers. Το ετήσιο κόστος της πειρατείας υπολογίζεται μεταξύ 7 και 12 δισ. δολ.”.
“Έτσι, η θαλάσσια πειρατεία έχει εξελιχθεί σε απειλή στρατηγικού χαρακτήρα, που οι επιπτώσεις της είναι αισθητές στη θάλασσα αλλά οι πραγματικές αιτίες βρίσκονται στην ξηρά. Είναι κοινή πρόκληση που απαιτεί συλλογική δράση. Οι επόμενοι μήνες μπορεί να είναι κρίσιμοι”.
Σχετικά με τις δράσεις της ΕΕ που πρέπει να αναληφθούν σε συντονισμό με τον ΙΜΟ, τον ΟΗΕ και το ΝΑΤΟ, ο Έλληνας ευρωβουλευτής ανέφερε την ανάγκη:
εντοπισμού -επιτέλους- της ροής του παράνομου χρήματος,
κάλυψης των νομικών κενών για την αποτελεσματική ποινική δίωξη των πειρατών,
αποτροπής της διασποράς των πειρατικών βάσεων σε ευρύτερη περιοχή,
οριοθέτησης θαλάσσιων Αποκλειστικών Οικονομικών Ζωνών στην περιοχή σύμφωνα με την Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας.
Τέλος, ο κ.Κουμουτσάκος ανέφερε ότι η τοποθέτηση Ειδικού Εκπροσώπου της ΕΕ για το Κέρας της Αφρικής ήταν αναγκαία και ορθώς έγινε.
Από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνώρισε ότι μόνο μια ολοκληρωμένη προσέγγιση μπορεί να καταλήξει σε βιώσιμη λύση για την απειλή της πειρατείας. Οι δράσεις της στοχεύουν στην αποκατάσταση της πολιτικής σταθερότητας στην Σομαλία και το τέλος της οικονομικής εξαθλίωσης, αλλά και την αντιμετώπιση των πειρατικών επιθέσεων στη θάλασσα. Ο Επίτροπος εξέφρασε, τέλος, την πρόθεση της Επιτροπής να βάλει τέλος στην ατιμωρησία των υπόπτων για πειρατικές επιθέσεις και να συλλέξει στοιχεία για τον εντοπισμό των υποκινητών και χρηματοδοτών τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ