
Ο υπεύθυνος του τομέα Οικονομίας και Οικονομικών της Δημοκρατικής Συμμαχίας, ευρωβουλευτής, Θεόδωρος Σκυλακάκης, προέβη σήμερα στην παρακάτω δήλωση:
«Με τις δηλώσεις που έγιναν μετά το Eurogroup, αποδείχθηκε χθες το βράδυ ότι η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ δεν είχε καθόλου διαπραγματευτεί το θέμα των μικρών Ελλήνων ομολογιούχων στην Ευρώπη και οι υποσχέσεις που έδινε ο κ. Βενιζέλος, προ της υλοποίησης του PSI, ήταν ανεύθυνες και ανυπόστατες.
Ο κ. Βενιζέλος είτε παραπλανούσε τους Έλληνες μικρο-ομολογιούχους όταν έλεγε ότι: «θα υπάρξει μηχανισμός αναπλήρωσης των απωλειών και αυτό αφορά πρωτίστως αυτούς που αν είχαν καταθέσει τα λεφτά τους σε τράπεζες θα είχαν την εγγύηση του Ταμείου Εγγύησης Καταθέσεων, του ΤΑΕΚΕ, γιατί όπως ξέρετε η κατάθεση είναι μέχρι 100.000 ευρώ ανά πρόσωπο ανά τράπεζα», είτε έδειξε απίστευτη αμέλεια, αφού δεν είχε -ως όφειλε- διαπραγματευτεί το θέμα προ της κατάληξης του PSI, όταν ήταν σε πολύ καλύτερη διαπραγματευτική θέση.
Ο κ. Βενιζέλος κατέληξε να το κάνει κατόπιν εορτής και απέτυχε παταγωδώς, ενώ η Νέα Δημοκρατία διακρίνεται για την ένοχη σιωπή της.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η άνιση μεταχείριση των Ελλήνων μικρών ομολογιούχων έναντι της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η οποία δεν είχε κανένα ιδιαίτερο δικαίωμα ως κάτοχος των ίδιων ομολόγων με τους υπολοίπους να απολαμβάνει διακριτική μεταχείριση και κυρίως η προστασία την οποία εξασφάλισε το ελληνικό κράτος για τις οφειλές του, σε σχέση με την ιδιωτική περιουσία του δημοσίου, αλλάζοντας εκ των υστέρων με νόμο τις συμβάσεις τις οποίες είχε συνάψει, δημιουργούν σοβαρά νομικά θέματα τα οποία είναι βέβαιο ότι θα απασχολήσουν τα ελληνικά και διεθνή δικαστήρια.
Με το δεδομένο αυτό οι ευρωπαίοι εταίροι πρέπει να αντιληφθούν ότι το βαθύ αίσθημα αδικίας που δημιουργεί η στάση του Eurogroup, μετά τη διαπραγματευτική ανυπαρξία της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, έχει σοβαρό κίνδυνο να καταλήξει σε απίστευτα νομικά αδιέξοδα και αποφάσεις, που θα επηρεάσουν δυσμενώς τη δημόσια δανειοδότηση σε ολόκληρη την Ευρώπη».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ