
Ο υπεύθυνος του τομέα Οικονομίας και Οικονομικών της Δημοκρατικής Συμμαχίας, ευρωβουλευτής, Θεόδωρος Σκυλακάκης, προέβη σήμερα στην παρακάτω δήλωση:
«Με τις δηλώσεις που έγιναν μετά το Eurogroup, αποδείχθηκε χθες το βράδυ ότι η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ δεν είχε καθόλου διαπραγματευτεί το θέμα των μικρών Ελλήνων ομολογιούχων στην Ευρώπη και οι υποσχέσεις που έδινε ο κ. Βενιζέλος, προ της υλοποίησης του PSI, ήταν ανεύθυνες και ανυπόστατες.
Ο κ. Βενιζέλος είτε παραπλανούσε τους Έλληνες μικρο-ομολογιούχους όταν έλεγε ότι: «θα υπάρξει μηχανισμός αναπλήρωσης των απωλειών και αυτό αφορά πρωτίστως αυτούς που αν είχαν καταθέσει τα λεφτά τους σε τράπεζες θα είχαν την εγγύηση του Ταμείου Εγγύησης Καταθέσεων, του ΤΑΕΚΕ, γιατί όπως ξέρετε η κατάθεση είναι μέχρι 100.000 ευρώ ανά πρόσωπο ανά τράπεζα», είτε έδειξε απίστευτη αμέλεια, αφού δεν είχε -ως όφειλε- διαπραγματευτεί το θέμα προ της κατάληξης του PSI, όταν ήταν σε πολύ καλύτερη διαπραγματευτική θέση.
Ο κ. Βενιζέλος κατέληξε να το κάνει κατόπιν εορτής και απέτυχε παταγωδώς, ενώ η Νέα Δημοκρατία διακρίνεται για την ένοχη σιωπή της.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η άνιση μεταχείριση των Ελλήνων μικρών ομολογιούχων έναντι της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η οποία δεν είχε κανένα ιδιαίτερο δικαίωμα ως κάτοχος των ίδιων ομολόγων με τους υπολοίπους να απολαμβάνει διακριτική μεταχείριση και κυρίως η προστασία την οποία εξασφάλισε το ελληνικό κράτος για τις οφειλές του, σε σχέση με την ιδιωτική περιουσία του δημοσίου, αλλάζοντας εκ των υστέρων με νόμο τις συμβάσεις τις οποίες είχε συνάψει, δημιουργούν σοβαρά νομικά θέματα τα οποία είναι βέβαιο ότι θα απασχολήσουν τα ελληνικά και διεθνή δικαστήρια.
Με το δεδομένο αυτό οι ευρωπαίοι εταίροι πρέπει να αντιληφθούν ότι το βαθύ αίσθημα αδικίας που δημιουργεί η στάση του Eurogroup, μετά τη διαπραγματευτική ανυπαρξία της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, έχει σοβαρό κίνδυνο να καταλήξει σε απίστευτα νομικά αδιέξοδα και αποφάσεις, που θα επηρεάσουν δυσμενώς τη δημόσια δανειοδότηση σε ολόκληρη την Ευρώπη».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ