
Ο καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia δεν φορούσε τα γυαλιά του το βράδυ που σημειώθηκε το δυστύχημα και ζητούσε από τον πρώτο αξιωματικό να ελέγχει το ραντάρ, όπως δήλωσε ο δικηγόρος του αξιωματικού στη διάρκεια της προκαταρκτικής ακροαματικής διαδικασίας που ξεκίνησε σήμερα.
Το Costa Concordia προσέκρουσε σε έναν βράχο κοντά στο νησί Τζίλιο το βράδυ της 13ης Ιανουαρίου με αποτέλεσμα να βυθιστεί και να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 25 άνθρωποι. Επτά επιβάτες εξακολουθούν να αγνοούνται.
Η διαδικασία πραγματοποιείται κεκλεισμένων των θυρών στο θέατρο της πόλης Γκροσέτο της Τοσκάνης, στην οποία υπάγεται το νησί Τζίλιο.
Συνολικά εννιά εργαζόμενοι της εταιρίας Costa διώκονται στο πλαίσιο της έρευνας για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση ναυαγίου. Ο κυβερνήτης του πλοίου Φραντσέσκο Σκετίνο, ο οποίος δεν θα παραβρεθεί στην ακροαματική διαδικασία, αντιμετωπίζει και την κατηγορία εγκατάλειψης πλοίου, την ώρα που εξελισσόταν η επιχείρηση διάσωσης των επιβατών.
Ο πρώτος αξιωματικός του κρουαζιερόπλοιου Σίρο Αμπρόζιο έχει δηλώσει στους εισαγγελείς που ερευνούν την υπόθεση ότι ο Σκετίνο, 51 ετών, δεν φορούσε τα γυαλιά του όταν ζήτησε να περάσει το Costa Concordia σε μικρή απόσταση από το νησί Τζίλιο.
«Εκείνο το βράδυ ο Σκετίνο είχε αφήσει τα γυαλιά του στην καμπίνα του και ζητούσε συνεχώς από τον Αμπρόζιο να κοιτάζει το ραντάρ για να ελέγχει τη ρότα του πλοίου», δήλωσε ο Σαλβατόρε Καταλάνο, ο δικηγόρος του Αμπρόζιο, επικαλούμενος τη μαρτυρία του πελάτη του.
Ο Σκετίνο έχει ισχυριστεί ότι ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το κρουαζιερόπλοιο δεν ήταν καταγεγραμένος στον χάρτη ναυσιπλοίας.
Στο Costa Concordia επέβαιναν 4.229, εκ των οποίων οι 3.200 τουρίστες από 60 χώρες. Αγωγές κατά της πλοιοκτήτριας εταιρίας έχουν κατατεθεί στην Ιταλία, την Γαλλία και τις ΗΠΑ.
Στις 21 Ιουλίου θα συνεχιστεί η προκαταρκτική ακροαματική διαδικασία
Ολοκληρώθηκε η προκαταρκτική ακροαματική διαδικασία για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia στις 13 Ιανουαρίου κοντά στο νησί Τζίλιο, ενώ η επόμενη συνεδρίαση ορίστηκε για τις 21 Ιουλίου, όπως ανακοίνωσε η πρόεδρος του δικαστηρίου.
Η διαδικασία, η οποία έγινε κεκλεισμένων των θυρών στο θέατρο της πόλης Γκροσέτο στην Τοσκάνη, όπου υπάγεται το νησί Τζίλιο, παρουσία εκατοντάδων δικηγόρων, επιστημόνων και επιβατών του πλοίου, ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 18:30 ώρα Ελλάδας.
Η δικαστής Βαλέρια Μοντεζάρκιο, που είναι υπεύθυνη για τις προκαταρκτικές έρευνες, ανακοίνωσε ότι η επόμενη συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 21 Ιουλίου. Τότε αναμένεται να παρουσιάσουν οι εμπειρογνώμονες τα συμπεράσματά τους για όλα τα ζητήματα που αναφέρθηκαν στη σημερινή συνεδρίαση.
«Ελπίζουμε ότι η εξέταση του μαύρου κουτιού (του Costa Concordia) θα προσφέρει νέα στοιχεία στην έρευνά μας», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο εισαγγελέας Φραντσέσκο Βερούζιο.
Συνολικά εννιά εργαζόμενοι της εταιρίας Costa Crociere διώκονται στο πλαίσιο της έρευνας για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση ναυαγίου. Ο κυβερνήτης του πλοίου Φραντσέσκο Σκετίνο, ο οποίος δεν θα παραβρεθεί στην ακροαματική διαδικασία, αντιμετωπίζει και την κατηγορία εγκατάλειψης πλοίου την ώρα που εξελισσόταν η επιχείρηση διάσωσης των επιβατών. Σήμερα ο Βερούζιο ζήτησε να απαγγελθεί στον Σκετίνο και η κατηγορία της «καταστροφής του περιβάλλοντος σε προστατευόμενη περιοχή».
Στο Costa Concordia επέβαιναν 4.229, εκ των οποίων οι 3.200 τουρίστες από 60 χώρες. Τουλάχιστον 25 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από το ναυάγιο, ενώ επτά επιβάτες εξακολουθούν να αγνοούνται. Αγωγές κατά της πλοιοκτήτριας εταιρίας έχουν κατατεθεί στην Ιταλία, την Γαλλία.
(Πληροφορίες Marinews ΑΠΕ)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ