
Με αφορμή την πραγματοποίηση σύσκεψης φορέων με πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής για τη διερεύνηση της δυνατότητας κύρωσης των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας 137 και 152 που αφορούν σε θέματα λιμενικής εργασίας, ο βουλευτής του Α Πειραιά & Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ έκανε την ακόλουθη δήλωση:
« Η διάλυση των θεσμών προστασίας της εργασίας που επιχειρείται με το Μνημόνιο ΙΙ και τους εφαρμοστικούς νόμους και η πρόθεση της κυβέρνησης να παραχωρήσει σε ιδιωτικά συμφέροντα στα λιμάνια της χώρας, έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία τόσο για τις εργασιακές συνθήκες που θα επιβληθούν στη λιμενική βιομηχανία όσο και για τις προοπτικές αποτελεσματικής λειτουργίας και ανάπτυξης της. Αυτές οι εξελίξεις προετοιμάζουν το έδαφος για εξαγωγή στο σύνολο των λιμανιών της χώρας του μεσαιωνικού μοντέλου εργασιακών σχέσεων που εφαρμόζεται στον προβλήτα ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά από την θυγατρική της COSCO, ΣΕΠ Α.Ε..
Με αυτά τα δεδομένα, η πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής να ανοίξει τη συζήτηση για την εφαρμογή των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας 137 και 152 που αφορούν σε θέματα λιμενικής εργασίας κινείται σε θετική κατεύθυνση, ενώ οι διατάξεις των προαναφερόμενων συμβάσεων και ειδικά της σύμβασης 137 αποτελούν τις ελάχιστες προδιαγραφές διασφάλισης της λιμενικής εργασίας οι οποίες θα πρέπει ασφαλώς να διευρυνθούν και να ενισχυθούν. Οι αντιδράσεις επιχειρηματικών κύκλων στο ενδεχόμενο κύρωσης αυτών των συμβάσεων αποσκοπούν στη μελλοντική διασφάλιση από την πλευρά τους των μέγιστων δυνατών ωφελειών από την εκμετάλλευση της λιμενικής εργασίας, υπονομεύοντας με τη στάση τους την προοπτική ανάπτυξης των ελληνικών λιμανιών και τη δυνατότητα παροχής ποιοτικών υπηρεσιών από ειδικευμένο προσωπικό με σημαντική γνώση στο αντικείμενο. Άλλωστε αποτελεί γεγονός ότι μέχρι τώρα τουλάχιστον οι Ευρωπαϊκές χώρες με σημαντική λιμενική βιομηχανία διαθέτουν ισχυρό ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας των λιμένων και προστασίας της εργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι αλληλέγγυος στις προσπάθειες των εργαζομένων να αποτραπεί η επιχειρούμενη διάλυση των εργασιακών σχέσεων. Τα λιμάνια με δημόσιο έλεγχο και κατοχύρωση της εργασίας μπορούν να λειτουργήσουν ως μοχλοί οικονομικής ανάπτυξης για την εξυπηρέτηση των πραγματικών κοινωνικών αναγκών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ