
Με αφορμή την πραγματοποίηση σύσκεψης φορέων με πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής για τη διερεύνηση της δυνατότητας κύρωσης των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας 137 και 152 που αφορούν σε θέματα λιμενικής εργασίας, ο βουλευτής του Α Πειραιά & Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ έκανε την ακόλουθη δήλωση:
« Η διάλυση των θεσμών προστασίας της εργασίας που επιχειρείται με το Μνημόνιο ΙΙ και τους εφαρμοστικούς νόμους και η πρόθεση της κυβέρνησης να παραχωρήσει σε ιδιωτικά συμφέροντα στα λιμάνια της χώρας, έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία τόσο για τις εργασιακές συνθήκες που θα επιβληθούν στη λιμενική βιομηχανία όσο και για τις προοπτικές αποτελεσματικής λειτουργίας και ανάπτυξης της. Αυτές οι εξελίξεις προετοιμάζουν το έδαφος για εξαγωγή στο σύνολο των λιμανιών της χώρας του μεσαιωνικού μοντέλου εργασιακών σχέσεων που εφαρμόζεται στον προβλήτα ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά από την θυγατρική της COSCO, ΣΕΠ Α.Ε..
Με αυτά τα δεδομένα, η πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής να ανοίξει τη συζήτηση για την εφαρμογή των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας 137 και 152 που αφορούν σε θέματα λιμενικής εργασίας κινείται σε θετική κατεύθυνση, ενώ οι διατάξεις των προαναφερόμενων συμβάσεων και ειδικά της σύμβασης 137 αποτελούν τις ελάχιστες προδιαγραφές διασφάλισης της λιμενικής εργασίας οι οποίες θα πρέπει ασφαλώς να διευρυνθούν και να ενισχυθούν. Οι αντιδράσεις επιχειρηματικών κύκλων στο ενδεχόμενο κύρωσης αυτών των συμβάσεων αποσκοπούν στη μελλοντική διασφάλιση από την πλευρά τους των μέγιστων δυνατών ωφελειών από την εκμετάλλευση της λιμενικής εργασίας, υπονομεύοντας με τη στάση τους την προοπτική ανάπτυξης των ελληνικών λιμανιών και τη δυνατότητα παροχής ποιοτικών υπηρεσιών από ειδικευμένο προσωπικό με σημαντική γνώση στο αντικείμενο. Άλλωστε αποτελεί γεγονός ότι μέχρι τώρα τουλάχιστον οι Ευρωπαϊκές χώρες με σημαντική λιμενική βιομηχανία διαθέτουν ισχυρό ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας των λιμένων και προστασίας της εργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι αλληλέγγυος στις προσπάθειες των εργαζομένων να αποτραπεί η επιχειρούμενη διάλυση των εργασιακών σχέσεων. Τα λιμάνια με δημόσιο έλεγχο και κατοχύρωση της εργασίας μπορούν να λειτουργήσουν ως μοχλοί οικονομικής ανάπτυξης για την εξυπηρέτηση των πραγματικών κοινωνικών αναγκών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ