
Από τη γραμματεία του Paris MOU (Μνημόνιο Συνεργασίας των Παρισίων), ανακοινώνονται τα αποτελέσματα του Συγκεντρωτικού Ελέγχου πλοίων, ως προς τον έλεγχο Ασφάλειας Κατασκευής και Γραμμών Φόρτωσης, ο οποίος διενεργήθηκε από 1η Σεπτεμβρίου έως και 30 Νοεμβρίου 2011, με τη συμμετοχή και της Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, το ερωτηματολόγιο του Συγκεντρωτικού Ελέγχου πλοίων συμπληρώθηκε με τη διενέργεια επιθεώρησης 4.386 πλοίων. Συνολικά, διαπιστώθηκαν 1.589 ελλείψεις σχετικές με το αντικείμενο του Συγκεντρωτικού Ελέγχου, ενώ σε 42 πλοία επιβλήθηκε το μέτρο της κράτησης (detention).
Οι επιθεωρήσεις που διενεργήθηκαν κατά τη διάρκεια της εκστρατείας αφορούσαν κυρίως σε πλοία γενικού φορτίου/ πολλαπλής χρησιμότητας, χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και σε Δ/Ξ μεταφοράς χημικών προϊόντων και πετρελαίου. Επίσης, οι περισσότερες επιθεωρήσεις διενεργήθηκαν σε πλοία που έφεραν σημαία Παναμά, Μάλτας, Αντίγκουα, Μπαρμπούντα και Λιβερίας.
Το μέτρο της κράτησης (detention) επιβλήθηκε σε 42 πλοία, κυρίως γενικού φορτίου/ πολλαπλής χρησιμότητας και χύδην φορτίου, για ελλείψεις σχετικές με το αντικείμενο του Συγκεντρωτικού Ελέγχου, ενώ ποσοστό 31% των περιπτώσεων κράτησης αφορούσαν πλοία ηλικίας 30 ετών και άνω. Οι περισσότερες ελλείψεις σχετίζονταν με τη σήμανση του ύψους των εξάλων, τον εξαερισμό – αεραγωγούς – περιβλήματα, πληροφορίες και εξοπλισμό ευστάθειας/ αντοχής/ φόρτωσης και με δεξαμενές έρματος-καυσίμων και άλλες δεξαμενές, ενώ οι σημαίες με το μεγαλύτερο αριθμό κρατήσεων ήταν ο Παναμάς, ο Άγιος Βικέντιος, οι Γρεναδίνες και η Τουρκία.
Η εκστρατεία του Συγκεντρωτικού Ελέγχου πλοίων διενεργήθηκε από κοινού με την Περιφερειακή Συμφωνία του Τόκυο (Τokyo MOY), ενώ παράλληλα τα κράτη μέλη των Περιφερειακών Συμφωνιών Vina Del Mar, Ινδικού Ωκεανού (Indian Ocean MOU), Μεσογείου (Med MOU) και της Μαύρης Θάλασσας (Black Sea MOU), ακολούθησαν την ίδια διαδικασία κατά τη διάρκεια της εκστρατείας.
Η Επιτροπή του Paris MOU (Port State Control Committee), κατά την 45η συνεδρίασή της το Μάιο του 2012, θα εξετάσει αναλυτικότερα τα αποτελέσματα του προαναφερθέντος Συγκεντρωτικού Ελέγχου, ενώ ακολούθως σχετική αναφορά θα υποβληθεί στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ