
Μετά το ατύχημα του COSTA CONCORDIA η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), βρίσκεται σε στενή επικοινωνία με το MedGroup και άλλους φορείς και συλλογικά όργανα που εκπροσωπούν το χώρο της κρουαζιέρας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ένωσης «επεξεργάζεται με τα μέλη της – διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων – σχετική πρόταση όσον αφορά την εφαρμογή νέων μέτρων ασφαλείας (safety) κυρίως operational, που προέρχεται από όργανα που εκπροσωπούν όλο το φάσμα του κλάδου, όπως την CLIA, την ΕCC, την PSA και άλλους.
Τα μέτρα αυτά, που έχουν εθελοντική βάση, είναι επιπρόσθετα αυτών που προβλέπονται σήμερα από τη Διεθνή Σύμβαση SOLAS και συγκεκριμένα από τους κανονισμούς των Κεφαλαίων III και V, καθώς και από τον Κώδικα περί Σωστικών Μέσων. Αποσκοπούν δε στην περαιτέρω αναβάθμιση των κανονισμών για την ναυτική ασφάλεια (maritime safety).
Επισημαίνετε ότι, η βιομηχανία της κρουαζιέρας έχει ωθήσει τα τελευταία χρόνια την τεχνολογική ανάπτυξη σε πολύ υψηλά επίπεδα, ένεκα της μεγάλης μεταφορικής ικανότητας σε επιβάτες και πληρώματα που μεταφέρουν αυτά τα πλοία, γεγονός που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στους σχεδιασμούς, την κατασκευή αλλά και τον εξοπλισμό των.
Οι τελευταίες τροποποιήσεις των κανονισμών ναυτικής ασφάλειας, προβλέπουν σχεδιασμούς σχετικά με την εκκένωση των πλοίων (evacuation) σε περίπτωση ανάγκης, καθώς και τρόπους ασφαλούς επιστροφής του πλοίου σε λιμένα, όταν αυτό βρίσκεται στην ανοιχτή θάλασσα.
Όσον αφορά το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης, παρά την πρόσφατη αναθεώρηση της οικίας Διεθνούς Συμβάσεως STCW, εξακολουθεί να απασχολεί τα όργανα του IMO και συνεχίζει να βρίσκεται στην ατζέντα τόσο της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας – MSC – όσο και των υπ’ αυτήν αρμοδίων τεχνικών Υποεπιτροπών. Αυτό σημαίνει ότι, το μέρος της ασφάλειας του πλοίου που σχετίζεται με τον ανθρώπινο παράγοντα, έχει ιδιαίτερη σημασία και απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και εξέταση».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ