
Μετά το ατύχημα του COSTA CONCORDIA η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), βρίσκεται σε στενή επικοινωνία με το MedGroup και άλλους φορείς και συλλογικά όργανα που εκπροσωπούν το χώρο της κρουαζιέρας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ένωσης «επεξεργάζεται με τα μέλη της – διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων – σχετική πρόταση όσον αφορά την εφαρμογή νέων μέτρων ασφαλείας (safety) κυρίως operational, που προέρχεται από όργανα που εκπροσωπούν όλο το φάσμα του κλάδου, όπως την CLIA, την ΕCC, την PSA και άλλους.
Τα μέτρα αυτά, που έχουν εθελοντική βάση, είναι επιπρόσθετα αυτών που προβλέπονται σήμερα από τη Διεθνή Σύμβαση SOLAS και συγκεκριμένα από τους κανονισμούς των Κεφαλαίων III και V, καθώς και από τον Κώδικα περί Σωστικών Μέσων. Αποσκοπούν δε στην περαιτέρω αναβάθμιση των κανονισμών για την ναυτική ασφάλεια (maritime safety).
Επισημαίνετε ότι, η βιομηχανία της κρουαζιέρας έχει ωθήσει τα τελευταία χρόνια την τεχνολογική ανάπτυξη σε πολύ υψηλά επίπεδα, ένεκα της μεγάλης μεταφορικής ικανότητας σε επιβάτες και πληρώματα που μεταφέρουν αυτά τα πλοία, γεγονός που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στους σχεδιασμούς, την κατασκευή αλλά και τον εξοπλισμό των.
Οι τελευταίες τροποποιήσεις των κανονισμών ναυτικής ασφάλειας, προβλέπουν σχεδιασμούς σχετικά με την εκκένωση των πλοίων (evacuation) σε περίπτωση ανάγκης, καθώς και τρόπους ασφαλούς επιστροφής του πλοίου σε λιμένα, όταν αυτό βρίσκεται στην ανοιχτή θάλασσα.
Όσον αφορά το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης, παρά την πρόσφατη αναθεώρηση της οικίας Διεθνούς Συμβάσεως STCW, εξακολουθεί να απασχολεί τα όργανα του IMO και συνεχίζει να βρίσκεται στην ατζέντα τόσο της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας – MSC – όσο και των υπ’ αυτήν αρμοδίων τεχνικών Υποεπιτροπών. Αυτό σημαίνει ότι, το μέρος της ασφάλειας του πλοίου που σχετίζεται με τον ανθρώπινο παράγοντα, έχει ιδιαίτερη σημασία και απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και εξέταση».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ