
Επιστολή προς τον υφυπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Άδωνι Γεωργιάδη, με θέμα το Σχέδιο Νόμου σχετικά με την απελευθέρωση του Cabotage για τα κρουαζιερόπλοια που δεν φέρουν κοινοτική σημαία, απέστειλε η διοικούσα επιτροπή της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας στην οποία αναφέρονται τα παρακάτω:
1. Κατ΄αρχάς, από τον τίτλο του άρθρου 255 του σχεδίου νόμου, θα πρέπει να απαληφθεί η λέξη πλήρης, που αναφέρεται στην απελευθέρωση, διότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, επειδή στα άρθρα που τροποποιούνται και ιδιαίτερα στο άρθρο 2, εξακολουθούν να τίθενται κάποιες προϋποθέσεις.
2. Επί του άρθρου 1 παράγραφος 2. Αναφορά στους όρους ασφαλείας για τα πλοία δεν υπάρχει λόγος να γίνεται με την συγκεκριμένη περίπτωση. Όλες οι ρυθμίσεις που αφορούν τους κανόνες ασφαλείας των πλοίων διεθνών πλόων διέπονται από τις Διεθνείς Συμβάσεις και εν προκειμένο από τη SOLAS, την οποία η Ελλάδα έχει κυρώση και προβλέπεται να εφαρμόζει σύμφωνα με τους οικείους Εθνικούς Κανονισμούς, που αναφέρονται στους ελέγχους των πλοίων στους λιμένες.
3. Επί της παραγράφου α του άρθρου 2. Η Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει το ύψος της εισφοράς, δεν είναι σκόπιμο να έχει χρονική διάρκεια, όπως εν προκειμένο αναφέρεται η τριετία. Τούτο διότι ενδέχεται σε νωρίτερο χρόνο των τριών ετών να δημιουργηθούν άλλες συνθήκες και να υπάρξει ανάγκη μεταβολών στις ρυθμίσεις.
4. Επί της παραγράφου β του άρθρου 3. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνεται αναφορά στις ειδικότητες των ελλήνων ναυτικών που μπορούν να ναυτολογούνται επί των πλοίων αυτών.
5. Επί της παραγράφου 2 του άρθρου 3. Διαπιστώνεται ότι εξακολουθεί να γίνεται αναφορά στην εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου 3409/2005. Όπως είχαμε επισημάνει κατ΄επανάληψη από την κατάθεση του αρχικού νόμου, δεν θα μπορέσουν στην πράξη να επιδοτηθούν ασφαλιστικές εισφορές ελλήνων ναυτικών που υπηρετούν σε πλοία τρίτων σημαιών. Τέτοιου είδους κρατική ενίσχυση δεν μπόρεσε δυστυχώς ακόμα να εφαρμοστεί, ούτε για τα με Ελληνική Σημαία πλοία, σύμφωνα με τον αρχικό νόμο του 2005.
6. Επί της Παραγράφου 3 του άρθρου 3. Το περιεχόμενο είναι πλεονασμός και τα θέματα των αλλοδαπών ναυτικών είναι γνωστό ότι ρυθμίζονται αποκλειστικά από την νομοθεσία του κράτους της Σημαίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ