
Επιστολή προς τον υφυπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Άδωνι Γεωργιάδη, με θέμα το Σχέδιο Νόμου σχετικά με την απελευθέρωση του Cabotage για τα κρουαζιερόπλοια που δεν φέρουν κοινοτική σημαία, απέστειλε η διοικούσα επιτροπή της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας στην οποία αναφέρονται τα παρακάτω:
1. Κατ΄αρχάς, από τον τίτλο του άρθρου 255 του σχεδίου νόμου, θα πρέπει να απαληφθεί η λέξη πλήρης, που αναφέρεται στην απελευθέρωση, διότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, επειδή στα άρθρα που τροποποιούνται και ιδιαίτερα στο άρθρο 2, εξακολουθούν να τίθενται κάποιες προϋποθέσεις.
2. Επί του άρθρου 1 παράγραφος 2. Αναφορά στους όρους ασφαλείας για τα πλοία δεν υπάρχει λόγος να γίνεται με την συγκεκριμένη περίπτωση. Όλες οι ρυθμίσεις που αφορούν τους κανόνες ασφαλείας των πλοίων διεθνών πλόων διέπονται από τις Διεθνείς Συμβάσεις και εν προκειμένο από τη SOLAS, την οποία η Ελλάδα έχει κυρώση και προβλέπεται να εφαρμόζει σύμφωνα με τους οικείους Εθνικούς Κανονισμούς, που αναφέρονται στους ελέγχους των πλοίων στους λιμένες.
3. Επί της παραγράφου α του άρθρου 2. Η Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει το ύψος της εισφοράς, δεν είναι σκόπιμο να έχει χρονική διάρκεια, όπως εν προκειμένο αναφέρεται η τριετία. Τούτο διότι ενδέχεται σε νωρίτερο χρόνο των τριών ετών να δημιουργηθούν άλλες συνθήκες και να υπάρξει ανάγκη μεταβολών στις ρυθμίσεις.
4. Επί της παραγράφου β του άρθρου 3. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνεται αναφορά στις ειδικότητες των ελλήνων ναυτικών που μπορούν να ναυτολογούνται επί των πλοίων αυτών.
5. Επί της παραγράφου 2 του άρθρου 3. Διαπιστώνεται ότι εξακολουθεί να γίνεται αναφορά στην εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου 3409/2005. Όπως είχαμε επισημάνει κατ΄επανάληψη από την κατάθεση του αρχικού νόμου, δεν θα μπορέσουν στην πράξη να επιδοτηθούν ασφαλιστικές εισφορές ελλήνων ναυτικών που υπηρετούν σε πλοία τρίτων σημαιών. Τέτοιου είδους κρατική ενίσχυση δεν μπόρεσε δυστυχώς ακόμα να εφαρμοστεί, ούτε για τα με Ελληνική Σημαία πλοία, σύμφωνα με τον αρχικό νόμο του 2005.
6. Επί της Παραγράφου 3 του άρθρου 3. Το περιεχόμενο είναι πλεονασμός και τα θέματα των αλλοδαπών ναυτικών είναι γνωστό ότι ρυθμίζονται αποκλειστικά από την νομοθεσία του κράτους της Σημαίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ