
Επιστολή με αποδέκτες τον πρωθυπουργό, Λουκά Παπαδήμο, τους αρχηγούς των κομμάτων, τους αρμόδιους υπουργούς και τον πρόεδρο του ΟΛΠ, έστειλε ο δήμαρχος Πειραιά, Βασίλης Μιχαλολιάκος, με αφορμή τα όσα ανακοίνωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης για έργα στο λιμάνι.
Στην επιστολή του ο δήμαρχος Πειραιά εκφράζει την αντίθεσή του στα σχέδια για δημιουργία Monorail στο λιμάνι και παράλληλα καταγγέλλει τα σχέδια κατασπατάλησης του ΕΣΠΑ. Ειδικότερα στην επιστολή αναφέρονται τα παρακάτω:
«Σε προηγούμενη επιστολή μου, σας είχα ζητήσει συνάντηση για να σας ενημερώσω για μια σειρά ζητημάτων αλλά κυρίως για το θέμα του λιμανιού του Πειραιά και για τις θέσεις του Δήμου μας. Επανέρχομαι στο θέμα, μιας και με έκπληξη διαπίστωσα ότι κάποιοι προφανώς εν αγνοία σας , σύρουν το χορό της κατασπατάλησης του ΕΣΠΑ για έργα που πλήττουν τη φυσιογνωμία της πόλης με διαδικασίες εξπρές.
Στο πλαίσιο της παραπάνω επισήμανσης διαπιστώσαμε με απορία να δίνεται εντελώς αιφνιδιαστικά και εν αγνοία μας μια Συνέντευξη Τύπου (28-12-2011) από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχάλη Χρυσοχοίδη, με τη συμμετοχή του Υφυπουργού του κ. Άδωνη Γεωργιάδη, του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιάννη Σγουρού και του Προέδρου του ΟΛΠ κ. Γιώργου Ανωμερίτη για να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ έργα που αφορούν στο λιμάνι του Πειραιά.
Αποκορύφωμα ήταν η ανακοίνωση μεταξύ άλλων της κατασκευής Monorail (εναέριο τρένο σε ύψος έξι μέτρων) ενός πανάκριβου «έργου» που δεν υπάρχει σε κανένα μεγάλο λιμάνι της Ευρώπης , αποκόπτει την πόλη από το θαλάσσιο μέτωπο της και βλάπτει πολύ σοβαρά τη λειτουργία της.
Κύριε πρωθυπουργέ,
Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της πόλης και δεν πρόκειται να δεχθούμε την παραχώρησή του σε κάθε λογής συμφέροντα που δρουν και λειτουργούν χωρίς κοινωνική λογοδοσία και διαφάνεια.
Η θέση μας υπέρ της Ανάπτυξης του λιμένα είναι δεδομένη. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνεται ούτε εις βάρος της πόλης, ούτε χωρίς τη συμμετοχή των ανθρώπων που ζουν και εργάζονται σε αυτήν.
Η βιασύνη κάποιων, να ανακοινώσουν μέσα στις γιορτές έργα, μακέτες , εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ προκαλεί ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα και τις προθέσεις της.
Μάλιστα έφτασαν σε τέτοιο σημείο που να ανακοινώσουν ψευδώς ότι οι προτάσεις τους έχουν την έγκριση όλων των φορέων της πόλης, κάτι που όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά αυτό που ισχύει είναι το ακριβώς αντίθετο.
Επαναλαμβάνουμε τις θέσεις μας :
1. Το λιμάνι του Πειραιά ανήκει στην πόλη του Πειραιά. Είναι αναπόσπαστο τμήμα της.
2. Ο Πειραιάς έχει ανάγκη από έργα υποδομής που για χρόνια δεν έγιναν. Αλλά πιστεύουμε ότι κανένα έργο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς συνεννόηση και χωρίς τη συμμετοχή του Δήμου Πειραιά.
3. Ζητούμε με πρωτοβουλία σας να γίνει άμεσα ευρεία διακομματική σύσκεψη με τη συμμετοχή και των αρχηγών των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση και όλων των εμπλεκομένων ώστε να χαραχθεί από κοινού η στρατηγική ανάπτυξης του λιμανιού και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Ένα έργο εθνικής σημασίας δεν είναι μικροκομματική υπόθεση και πρέπει να αντιμετωπίζεται με τη δέουσα προπαρασκευή και σοβαρότητα.
4. Στηρίζουμε την οικονομική ανάπτυξη και την κρουαζιέρα διαχρονικά, με όρους διαφάνειας, οικονομικής αποτελεσματικότητας και σεβασμού των πόρων του ΕΣΠΑ και των πολιτών. Τα έργα που εντάσσονται προς χρηματοδότηση πρέπει αποδεδειγμένα να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή ωφέλεια και πολλαπλασιαστικότητα στην κοινωνία. Για παράδειγμα σας αναφέρω το έργο πρώτης προτεραιότητας για τον Πειραιά ,αυτό της υπόγειας σύνδεσης ΣΕΦ με το λιμάνι και τη διασύνδεσή της με το δρόμο ταχείας κυκλοφορίας στη Δραπετσώνα. Ένα έργο ζωής για την πόλη που κοστίζει πολύ λιγότερο από τα εκατομμύρια ευρώ που προβλέπεται να κατασπαταληθούν για το εναέριο τρένο.
5. Πιστεύουμε ότι για κάθε έργο που σχεδιάζεται στο λιμάνι και μάλιστα τέτοιου ύψους οφείλει η Πολιτεία όπως γίνεται και στην ΕΕ, να δίνει ισοδύναμα ανταποδοτικότητας στις τοπικές κοινωνίες, αναγνωρίζοντας τις χρόνιες επιβαρύνσεις που υφίστανται.
Θέλω να πιστεύω ότι πριν προβούμε στις επόμενες κινήσεις μας σε κάθε επίπεδο (Νομικό και Πολιτικό) και πριν προχωρήσουμε σε άμεσες ενέργειες προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής) για να προστατεύσουμε τα συμφέροντα του πειραϊκού λαού , της ιστορίας της πόλης μας και το κύρος του πολιτικού κόσμου, να έχω την ευκαιρία να σας ενημερώσω από κοντά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ