
Συνεδρίασε το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), στην αίθουσα συσκέψεων του Ο.Λ.Π. Α.Ε., με τη συμμετοχή όλων των εθνικής σημασίας λιμένων της χώρας, τα οποία ως γνωστόν έχουν την μορφή της Ανώνυμης μονομετοχικής Εταιρίας του Δημοσίου.
Στη συνεδρίαση παρέστη και μίλησε ο νέος γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, καθηγητής ΑΕΙ, κ. Θάνος Πάλλης.
Στην κεντρική του εισήγηση ο πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης. παρουσίασε τις θεσμικές εξελίξεις των επόμενων μηνών, βάσει των δεσμεύσεων του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, καθώς και τα οικονομικά μεγέθη του α΄ εξαμήνου 2011 των 12 λιμανιών.
Ο Γ.Γ.Λ.&Λ.Π. κ. Θάνος Πάλλης, παρουσίασε τους στόχους ενός αποτελεσματικού και λειτουργικού Εθνικού Λιμενικού Συστήματος, του οποίου η τελική φάση εφαρμογής θα αρχίσει πριν το τέλος του έτους και κάλεσε την ΕΛΙΜΕ να συμβάλει ισχυρά στην ανάπτυξή του, όπου τα 12 εθνικά λιμάνια θα έχουν κυρίαρχο ρόλο στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης.
Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης αφού ανέλυσε τις θέσεις του για την δημιουργία ενός δομημένου λιμενικού Συστήματος, με πλήρεις συνέργειες και διακριτούς ρόλους μεταξύ του ρυθμιστικού και επιχειρηματικού τους χαρακτήρα, πρότεινε και έγιναν δεκτά ομόφωνα τα ακόλουθα:
1. Νέα δομή οργάνωσης της ΕΛΙΜΕ κατά τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιμένων (ESPO) με τη δημιουργία:
(α) Τεχνικής Επιτροπής Λιμενικής Οργάνωσης και Διοίκησης
(β) Τεχνικής Επιτροπής Διαχείρισης και Ανάπτυξης και
(γ) Τεχνικής Επιτροπής Ανάπτυξης Κρουαζιέρας
Οι τεχνικές επιτροπές θα συνδέονται άμεσα με τις αντίστοιχες Επιτροπές της ESPO, έτσι ώστε οι Ευρωπαϊκές Αποφάσεις να γίνονται ταχύτατα αποδεκτές και εφαρμοστέες από το Εθνικό Λιμενικό Σύστημα.
2. Άμεση σύσταση υπό την ΕΛΙΜΕ «Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας», η οποία θα αποτελείται από 8 λιμάνια της ΕΛΙΜΕ (Πειραιάς, Θεσ/νίκη, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα, Βόλος, Ηράκλειο, Καβάλα) και 6 αρχικά Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία (Μύκονος, Σαντορίνη, Ρόδος, Κατάκολο, Κως, Χανιά), σχήμα το οποίο θα διευρυνθεί αναλόγως των κριτηρίων και αιτήσεων προς την ΕΛΙΜΕ.
Στόχος της Ένωσης είναι η ανάπτυξη και o ενιαίος συντονισμός στην ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών κρουαζιέρας. Η πρώτη συνεδρίαση της Ένωσης θα γίνει την πρώτη εβδομάδα του Οκτώβρη.
3. Ενεργοποίηση των μηχανισμών ένταξης στα Ecoports της Ευρώπης (Περιβαλλοντικά Λιμάνια) όλων των μεγάλων λιμανιών της χώρας, με έμφαση στα λιμάνια κρουαζιέρας.
4. Έγκριση του Επιχειρησιακού Σχεδίου Δράσης του Ινστιτούτου Λιμενικής Κατάρτισης (Εξάντας), το οποίο γίνεται πλέον εξαιρετικά επίκαιρο μετά και από την απελευθέρωση του επαγγέλματος του λιμενεργάτη.
5. Άμεση ενεργοποίηση του fast track στα λιμάνια και ένταξη στο ΕΣΠΑ μέσω ΕΣΑΛ όλων των λιμενικών έργων τα οποία είναι ώριμα.
6. Δυνατότητα εγγραφής ως μελών στην ΕΛΙΜΕ όλων των Περιφερειακών και Δημοτικών Νομικών Προσώπων Λιμένων της χώρας, τα οποία εκπληρώνουν συγκεκριμένα κριτήρια κύκλου εργασιών και συνεχούς λειτουργίας από την ίδρυσή τους.
Όπως τόνισε, τέλος, ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης: «Στo πλαίσιo των αποφάσεων για τη μεταρρύθμιση των λιμενικών δομών και υποδομών της χώρας, σε συνάρτηση με τις ευρωπαϊκές πολιτικές για τις Μεταφορές και τις λιμενικές υπηρεσίες, λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις μιας πρωτοφανούς κρίσης στα δημόσια οικονομικά της χώρας, οφείλουμε να επιταχύνουμε τους ρυθμούς εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των λιμένων της χώρας ενιαία, σε συνεργασία με το δημόσιο, την τοπική αυτοδιοίκηση και ιδιώτες επενδυτές».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ