
Μετά από αιφνιδιαστικούς ελέγχους που διεξήγαγαν στελέχη Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., σε δεξαμενόπλοια εφοδιασμού πλοίων με καύσιμα στη θαλάσσια περιοχή του λιμένα Πειραιά, κατελήφθησαν ως ύποπτα λαθρεμπορίας δύο δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε του Λ.Σ. δεξαμενόπλοιο που κινείτο στη ράδα Περάματος βρέθηκε να μεταφέρει στις δεξαμενές του σημαντικές ποσότητες πετρελαίου που διατίθενται ατελώς σε ποντοπόρα πλοία, χωρίς αυτές να δικαιολογούνται από τα παραστατικά φορτίου και τις καταμετρήσεις του.
Ειδικότερα το πλεόνασμα πετρελαίου στο πρώτο πλοίο ανερχότανε σε 40,05 κυβικά μέτρα Marine Gas Oil και σε 72,37 κυβικά μέτρα Fuel Oil.
Σε περαιτέρω ελέγχους διαπιστώθηκε ότι ο Πλοίαρχος του πλοίου δεν έφερε και δεν τηρούσε σωστά τα προβλεπόμενα βιβλία φορτώσεων με σκοπό τη λαθραία διάθεση των ανωτέρω ποσοτήτων στο εμπόριο για παράνομο κέρδος.
Μετά από συντονισμένες ενέργειες του Κέντρου Επιχειρήσεων (ΚΕΠΙΧ) και των αρμοδίων Διευθύνσεων Ασφαλείας και Επιχειρησιακών Μέσων του αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σε συνεργασία με τη Λιμενική Αρχή Πειραιά σε έλεγχο που διενεργήθηκε στις δεξαμενές δεύτερου δεξαμενόπλοιου στην περιοχή Περάματος, που είχε δηλώσει μηδενικό υπόλοιπο φορτίου, βρέθηκε αυτό να μεταφέρει 125,38 κυβικά μέτρα αφορολόγητου Fuel Oil, χωρίς να διαθέτει κανένα παραστατικό που να δικαιολογεί τη νόμιμη μεταφορά τους.
Επιπλέον, βρέθηκε στο πλοίο μάνικα που παρ’ ότι δεν μετάγγιζε πετρέλαιο τη στιγμή του ελέγχου ήταν συνδεδεμένη σε παρακείμενο πλοίο με σκοπό την μεταφόρτωση φορτίου.
Το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή προχώρησε στη σύλληψη των εμπλεκομένων και σε κατάσχεση των πλοίων και των φορτίων τους, κατόπιν σχετικών εισαγγελικών εντολών. Παράλληλα, από τη Λιμενική Αρχή Πειραιά κινείται η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών και πειθαρχικών κυρώσεων κατά των υπευθύνων. Η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης συνεχίζεται και η Εισαγγελία Πειραιά ζήτησε από τη Λιμενική Αρχή Πειραιά την ολοκλήρωση της έρευνας και την υποβολή της στην Εισαγγελία μαζί με τις εκθέσεις της Τελωνειακής Υπηρεσίας Πειραιά και του Γενικού Χημείου του Κράτους για την ταυτοποίηση του φορτίου και τον υπολογισμό των διαφυγόντων δασμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ