
Αποστάσεις από τις απόψεις του τ. υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κράτησε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος ο οποίος απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, δήλωσε για την επανασύσταση του ΥΕΝ: «Αυτά που έχει πει ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση σε σχέση με την αντιμετώπιση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας ισχύουν απολύτως».
Ο κ. Βενιζέλος, ανακοίνωσε επίσης, ότι την επόμενη εβδομάδα, θα συναντηθεί με εκπροσώπους του ναυτιλιακού κόσμου, «για να συζητήσουν σοβαρά θέματα που σχετίζονται με την οικονομική κατάσταση και τις οικονομικές προοπτικές, της χώρας».
Στο ίδιο μήκος κύματος με τις δηλώσεις του αντιπροέδρου κινήθηκε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Μόσιαλος, ο οποίος με τη σειρά του υποστήριξε ότι «το Λιμενικό Σώμα είναι μία κρατική υπηρεσία, η οποία έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Η εμπορική ναυτιλία είναι μία κατ’ εξοχήν ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα. Και αυτή είναι η ουσία». Και ο κ. Μόσιαλος κατέληξε: «Δεν βλέπω πώς συνδέεται το Λιμενικό Σώμα με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εμπορικής ναυτιλίας».
Εν τω μεταξύ η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) σε χθεσινή ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι η παραίτηση του κ. Παμπούκη «εντείνει τις ήδη σοβαρές ανησυχίες όσον αφορά τη διοίκηση της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας. Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, ναυτικοί και πλοιοκτήτες, καθώς και τα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουν εδώ και καιρό συμφωνήσει ότι είναι καιρός για την κυβέρνηση να σταματήσει τα καταστροφικά πειράματα και να επανασυστήσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ή τουλάχιστον να ενσωματώσει όλες τις αρμοδιότητες της ναυτιλίας σε ένα υπουργείο και να επιτρέπει στα στελέχη του Λιμενικού Σώματος να συνεχίσουν να υπηρετούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, χωρίς ασάφειες και σύγχυση».
Και η ανακοίνωση του Committee καταλήγει:«Η αξιοπρεπής παραίτηση του κ. Παμπούκη, όταν συνειδητοποίησε όλα αυτά που επισημαίνουμε και είδε ότι δεν μπορεί να το υλοποιήσει είναι αξιέπαινη, αλλά ταυτόχρονα και λυπηρή διότι επρόκειτο για έναν άνθρωπο με γνώσεις και ικανότητες που έδειξε πραγματικό ενδιαφέρον για τον κλάδο»
Τέλος, όσον τις αρμοδιότητες του παραιτηθέντος αναπληρωτή υπουργού, σύμφωνα με πληροφορίες, θα περάσουν στον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ