
Αποστάσεις από τις απόψεις του τ. υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κράτησε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος ο οποίος απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, δήλωσε για την επανασύσταση του ΥΕΝ: «Αυτά που έχει πει ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση σε σχέση με την αντιμετώπιση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας ισχύουν απολύτως».
Ο κ. Βενιζέλος, ανακοίνωσε επίσης, ότι την επόμενη εβδομάδα, θα συναντηθεί με εκπροσώπους του ναυτιλιακού κόσμου, «για να συζητήσουν σοβαρά θέματα που σχετίζονται με την οικονομική κατάσταση και τις οικονομικές προοπτικές, της χώρας».
Στο ίδιο μήκος κύματος με τις δηλώσεις του αντιπροέδρου κινήθηκε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Μόσιαλος, ο οποίος με τη σειρά του υποστήριξε ότι «το Λιμενικό Σώμα είναι μία κρατική υπηρεσία, η οποία έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Η εμπορική ναυτιλία είναι μία κατ’ εξοχήν ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα. Και αυτή είναι η ουσία». Και ο κ. Μόσιαλος κατέληξε: «Δεν βλέπω πώς συνδέεται το Λιμενικό Σώμα με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εμπορικής ναυτιλίας».
Εν τω μεταξύ η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) σε χθεσινή ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι η παραίτηση του κ. Παμπούκη «εντείνει τις ήδη σοβαρές ανησυχίες όσον αφορά τη διοίκηση της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας. Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, ναυτικοί και πλοιοκτήτες, καθώς και τα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουν εδώ και καιρό συμφωνήσει ότι είναι καιρός για την κυβέρνηση να σταματήσει τα καταστροφικά πειράματα και να επανασυστήσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ή τουλάχιστον να ενσωματώσει όλες τις αρμοδιότητες της ναυτιλίας σε ένα υπουργείο και να επιτρέπει στα στελέχη του Λιμενικού Σώματος να συνεχίσουν να υπηρετούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, χωρίς ασάφειες και σύγχυση».
Και η ανακοίνωση του Committee καταλήγει:«Η αξιοπρεπής παραίτηση του κ. Παμπούκη, όταν συνειδητοποίησε όλα αυτά που επισημαίνουμε και είδε ότι δεν μπορεί να το υλοποιήσει είναι αξιέπαινη, αλλά ταυτόχρονα και λυπηρή διότι επρόκειτο για έναν άνθρωπο με γνώσεις και ικανότητες που έδειξε πραγματικό ενδιαφέρον για τον κλάδο»
Τέλος, όσον τις αρμοδιότητες του παραιτηθέντος αναπληρωτή υπουργού, σύμφωνα με πληροφορίες, θα περάσουν στον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ