
Τη σύγχυση, τις αντιφάσεις και την άγνοια των σχετικών νόμων, που χαρακτηρίζει τα συναρμόδια υπουργεία, σχετικά με το Ειδικό Χωροταξικό Σχεδιασμό για τον Τουρισμό, επισημαίνει με Ερώτησή του (Αρ. πρωτ. 18412/879/ 24.6.2011) ο βουλευτής Ν. Χίου και υπεύθυνος τομέα Περιφερειακής Πολιτικής της ΝΔ, Κωστής Μουσουρούλης.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού σε προηγούμενη απάντησή του, εκτός της θέσης του ότι η εξαγγελία του πρωθυπουργού για την παραθεριστική κατοικία δεν «δύναται να εφαρμοστεί», ανέφερε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία αναθεώρησης του Ειδικού Χωροταξικού για τον Τουρισμό, το οποίο θεσπίστηκε το 2009, από το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Ο Κωστής Μουσουρούλης επισημαίνει στην Ερώτησή του ότι ο σχετικός νόμος προβλέπει αναθεώρηση των Ειδικών Χωροταξικών ανά πενταετία, έπειτα από σχετική αξιολόγηση και τεκμηρίωση, ενώ μόνο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις (απρόβλεπτη ανάγκη, αντιμετώπιση συνεπειών φυσικής ή τεχνολογικής καταστροφής, εφαρμογή διεθνών προγραμμάτων συνεργασίας, προσαρμογή σε επιμέρους παρατηρήσεις ετήσιας αξιολόγησης) μπορεί να γίνει κατ’ εξαίρεση τροποποίησή τους νωρίτερα.
Ο βουλευτής, με την Ερώτησή του, ρωτά το αρμόδιο υπουργείο για τη διαδικασία που πρόκειται να ακολουθηθεί, καθώς και για τα σημεία που είναι υπό αναθεώρηση, ενώ ζητά να κατατεθεί η σχετική έκθεση αξιολόγησης του Ειδικού Χωροταξικού για τον Τουρισμό.
Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης είναι το εξής:
«Απαντώντας σε προηγούμενη Ερώτησή μου[1], σχετικά με το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό αναφέρεται στην απάντησή[2] του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού ότι «έχει ανακοινωθεί από τον Αναπληρωτή Υπουργό Π.Ε.Κ.Α η επικείμενη τροποποίησή του, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7 του Ν. 2742/1999» και ότι «οποιαδήποτε τροποποίηση στο Ειδικό Χωροταξικό δεν μπορεί να επέλθει πριν την παρέλευση διετίας από τη θέσπισή του».
Επειδή σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν. 2742/1999 , «Τα Ειδικά Πλαίσια Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης αναθεωρούνται ανά πενταετία, εφόσον από την αξιολόγηση που διενεργείται προκύψει τεκμηριωμένη ανάγκη αναθεώρηση», ενώ για την κατ’ εξαίρεση τροποποίησή τους υφίστανται συγκεκριμένες προϋποθέσεις,
Επειδή σύμφωνα με τον ίδιο νόμο απαιτείται έκθεση του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, το οποίο παρακολουθεί και αξιολογεί την τήρηση των βασικών επιλογών, προτεραιοτήτων και κατευθύνσεων του εν λόγω πλαισίου και η οποία συντάσσεται ανά διετία,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός,
1. Ποια είναι τα σημεία εκείνα, για τα οποία αναμένεται να επέλθει τροποποίηση του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό; Υφίσταται χρονοδιάγραμμα για τις αλλαγές αυτές;
2. Πρόκειται να ακολουθηθεί η διαδικασία της κατ’ εξαίρεση τροποποίησής του εν λόγω Ειδικού Χωροταξικού; Εάν ναι, ποιοι λόγοι θεμελιώνουν την ανάγκη αυτή;
Παρακαλώ όπως κατατεθεί η σχετική έκθεση του ΥΠΕΚΑ για το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ