
Στις αναπτυξιακές δυνατότητες της Ελλάδας αναφέρθηκαν στις ομιλίες τους ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Χάρης Παμπούκης και ο υφυπουργός, κ. Θάνος Μωραϊτης, στην ημερίδα με τίτλο «Επενδύσεις στην Ελλάδα. Ξεπερνώντας τα εμπόδια», η οποία συνδιοργανώθηκε από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, κ. Θεόδωρο Πάγκαλο, και τo φορέα Invest in Greece. Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης που έχουν στόχο τη διευκόλυνση του επενδυτικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα και την απεμπλοκή επενδυτικών σχεδίων.
«Η κυβέρνηση σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία έχει κάνει σταθερά βήματα προς την κατεύθυνση εφαρμογής ενός φιλοεπενδυτικού κλίματος», υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Χάρης Παμπούκης, και επεσήμανε ότι «…κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας για την πραγματοποίηση επενδύσεων είναι ο εξορθολογισμός των αδειοδοτικών διαδικασιών, η εισαγωγή προθεσμιών και ο έλεγχος τήρησής τους για χορήγηση των απαιτούμενων ανά κατηγορία επένδυσης και ανά αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα. Η ανάπτυξη δεν είναι σλόγκαν. Προϋποθέτει δράσεις που θα απελευθερώσουν τις δημιουργικές δυνάμεις. Με καθαρούς κανόνες, απλές και βέβαιες διαδικασίες».
Στη συνέχεια, ο κ. Παμπούκης αναφέρθηκε στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης αναφορικά με το θέμα της ναυτιλίας.
«Θα στηρίξουμε τη ναυτιλία όχι με λόγια, ούτε με συμβολισμούς, παρά το ότι οι συμβολισμοί είναι πολύ σημαντικοί» και διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση θα χειριστεί το θέμα της ναυτιλίας σε μια απολύτως αναπτυξιακή λογική. Όπως ανακοίνωσε «ήδη βρίσκεται σε προπαρασκευή η δημιουργία ενός πλαισίου κινήτρων με βάση το νομοθετικό διάταγμα του 1953 βέβαια, όσον αφορά στο σύστημα κινήτρων για την ελληνική σημαία, η οποία πρέπει να ξανασηκωθεί. Βεβαίως η φορολογία μπορεί να είναι ένα κομμάτι από αυτά τα κίνητρα, αλλά δεν είναι το μόνο».
Στη συνέχεια ο κ. Χάρης Παμπούκης αναφέρθηκε στην στρατηγική κινήτρων που θα ακολουθηθεί ώστε να υπάρξει πλήρης εκμετάλλευση των επενδυτικών προϊόντων που προκύπτουν από τα τεράστια έσοδα τα οποία έχει η ποντοπόρος ναυτιλία. Επίσης, έχει ήδη εκπονηθεί και θα συζητηθούν στη βουλή τα θέματα του θαλάσσιου τουρισμού, του yachting, οι μαρίνες, οι καταδύσεις κλπ ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις για την κατασκευή νέων σύγχρονων τερματικών κρουαζιέρας (cruise terminals).
«Και πρέπει επίσης να σας πω ότι θα προχωρήσουμε, όπως γνωρίζετε, στη μερική αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ» υπογράμμισε ο κ. Χάρης Παμπούκης και συμπλήρωσε: «Θέλω όμως να τονίσω ότι προφανώς η αποκρατικοποίηση δεν αφορά το ρυθμιστικό πεδίο. Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες κρυμμένων αξιών. Κι αυτό πρέπει να εφαρμόσουμε ως κυβέρνηση σε κάθε αποκρατικοποίηση ως συγκεκριμένη μέθοδο: όχι την πώληση της αξίας ως έχει, αλλά την πώληση ενός σχεδίου δημιουργίας παραπάνω αξίας, για να βρεθούν τα κεφάλαια τα οποία όπως ξέρετε είναι αρκετά».
O υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Θάνος Μωραΐτης, αναφέρθηκε εκτενώς σε όλο το πλέγμα πολιτικών του Υπουργείου κάνοντας λόγο «για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μεταρρυθμίσεων με στόχο την δημιουργία ενός φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος». Όπως είπε χαρακτηριστικά «η δημιουργία ενός περιβάλλοντος φιλικού προς το επιχειρείν δεν αποτελεί απλά μια πολιτική μας επιλογή. Αποτελεί όρο και προϋπόθεση για την επανεκκίνηση της αναπτυξιακής και επενδυτικής διαδικασίας».
Ο υφυπουργός μίλησε για «κορύφωση της προσπάθειας αυτής» με το σχέδιο για την «Επιχειρηματικά Φιλική Ελλάδα», που θα αποκτήσει νομική μορφή και προβλέπει την ολική άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων που βρίσκονται σε όλο το φάσμα της δημόσιας διοίκησης.
Ο κ. Μωραΐτης αναφέρθηκε ακόμη στο νέο επενδυτικό νόμο: «Πλέον μπορούμε να πούμε ότι έχουμε ένα μοντέρνο σύστημα ιδιωτικών επενδύσεων. Με συγκεκριμένο προϋπολογισμό, συγκεκριμένες προθεσμίες υποβολής και αξιολόγησης, με κανόνες διαφάνειας ώστε να ξέρουμε που πηγαίνει και το τελευταίο ευρώ που φεύγει από τα κρατικά ταμεία».
Για τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από τον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο είπε ότι «στόχος μας είναι η άμεση ολοκλήρωση των αξιολογήσεων αλλά και σταδιακή αποπληρωμή των οφειλών μας. Μόνο για το 2010 εκταμιεύτηκε το ποσό του ένα δις ευρώ, ενώ για το 2011 στοχεύουμε να ξεπεράσουμε το ένα δις και παρά τη δύσκολη συγκυρία και τη στενότητα πόρων που υπάρχει. Πιστεύουμε σε ένα κράτος φερέγγυο και συνεπές με τις υποχρεώσεις του, όχι σε ένα κράτος που χρωστά, σε ένα κράτος που δεν σέβεται τους δημόσιους πόρους, τον πολίτη, τον επιχειρηματία».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ