
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι δύο διαφορετικοί τρόποι εξόδου από την κρίση για την ευρωζώνη ετέθησαν σε αντιπαράθεση κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την οικονομική διακυβέρνηση την Τετάρτη, 22 Ιουνίου, με τους κεντροδεξιούς και φιλελεύθερους ευρωβουλευτές να επιμένουν στον έλεγχο των δαπανών και αυτούς που τοποθετούνται αριστερά από το κέντρο να υποστηρίζουν ότι ο αναπτυξιακός παράγοντας εμφανίζεται πολύ αδύναμος στο πακέτο των νομοθετημάτων που κατατέθηκε προς ψήφιση.
Όλοι οι ευρωβουλευτές, ωστόσο, από όλες τις πλευρές του πολιτικού φάσματος, κάλεσαν τα κράτη μέλη να μην διστάζουν να προχωρούν σε λήψη αποφάσεων, καθώς αυτός είναι ο τρόπος για να επιτευχθεί ένα πραγματικά ανανεωμένο σύστημα διακυβέρνησης.
Οι έξι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αρμόδιοι και εισηγητές των έξι αντίστοιχων ψηφισμάτων από την πλευρά του ΕΚ, έλαβαν το λόγο κατά την έναρξη της συζήτησης:
Η Corien Wortmann-Kool (ΕΛΚ, Ολλανδία) δήλωσε τα εξής: “Χρειαζόμαστε αξιόπιστες διαδικασίες λήψης αποφάσεων προκειμένου να μπορέσουν να λειτουργήσουν οι νέοι κανόνες. Εάν τα κράτη μέλη δεν προχωρήσουν σε αποτελεσματικές μεταρρυθμίσεις θα πρέπει να έχουμε μέτρα τα οποία θα δίνουν μία πραγματική ώθηση.”
Ο Diogo Feio (ΕΛΚ, Πορτογαλία) ανέφερε ότι: “Οι νέοι κανόνες θα δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στο χρέος και όχι μόνο ελλείμματα. Θα διαθέτουμε, επίσης, ένα αποτελεσματικό σύστημα για να μειώσουμε το χρέος που έχει συσσωρευτεί. Τα κράτη μέλη που βάζουν σε τάξη τα οικονομικά τους βλέπουν τις οικονομίες τους να αναπτύσσονται.”
Η Elisa Ferreira (Σοσιαλιστές, Πορτογαλία) σχολίασε ότι: “Αυτό το πακέτο δεν είναι η απάντηση την οποία χρειάζεται η ΕΕ, διότι δεν μεταβάλλει την υπερβολική έμφαση στη λιτότητα. Από την άλλη πλευρά έχουμε νέα εργαλεία για τη διόρθωση των ανισορροπιών προτού αυτές μετατραπούν σε πραγματικά προβλήματα και αυτό είναι ευπρόσδεκτο.”
Η Sylvie Goulard (Φιλελεύθεροι, Γαλλία) δήλωσε τα εξής: “Πιέζουμε για πειθαρχία όχι χάριν της πειθαρχίας αυτής καθαυτής, αλλά για να προστατέψουμε το ευρώ. Οι αγορές δεν θα πιστέψουν μια συμφωνία μόνο και μόνο επειδή αυτή επιτεύχθηκε γρήγορα. Δεν θέλουν επιφανειακές λύσεις. Και η ΕΚΤ στηρίζει και αυτή τους στόχους μας.”
Ο Carl Haglund (Φιλελεύθεροι, Φινλανδία) ανέφερε ότι: “Βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι για να αλλάξουμε το παρελθόν μας. Χρειαζόμαστε αυτόματες διαδικασίες, γιατί τα τελευταία χρόνια έχουν δείξει ότι όταν υπήρχε ανάγκη για αποφάσεις, αυτές δε ελήφθησαν”.
Η Vicky Ford (ΕΣΜ, ΗΒ) σχολίασε ότι: “Ο κακός σχεδιασμός των προϋπολογισμών συνέβαλε στη δημιουργία της κρίσης στην οποία βρισκόμαστε. Τα νέα πρότυπα που θα έχουμε για την κατάρτιση των εθνικών προϋπολογισμών θα δημιουργήσουν την απαραίτητη πειθαρχία.”
Ο ευρωβουλευτής Philippe Lamberts (Πράσινοι, Βέλγιο), σκιώδης εισηγητής σε όλα τα κείμενα, εκ μέρους των Πρασίνων, ανέφερε ότι: “Δε χρειαζόμαστε δημοσιονομική πειθαρχία, αλλά πειθαρχία για να επενδύσουμε. Οι νέοι κανόνες που κατατέθηκαν αφορούν μόνο τη λιτότητα. Οι πολίτες θα μας δικαιώσουν στις εκλογές της Γαλλίας το 2012 και της Γερμανίας το 2013.”
Όλοι οι προαναφερθέντες εισηγητές θα παραχωρήσουν συνέντευξη τύπου αμέσως μετά την ψηφοφορία στην ολομέλεια. Η συνέντευξη τύπου θα λάβει χώρα στην Αίθουσα PHS 4B01 του ΕΚ στις Βρυξέλλες, στις 13:30 περίπου, τοπική ώρα Βρυξελλών”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ