
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι δύο διαφορετικοί τρόποι εξόδου από την κρίση για την ευρωζώνη ετέθησαν σε αντιπαράθεση κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την οικονομική διακυβέρνηση την Τετάρτη, 22 Ιουνίου, με τους κεντροδεξιούς και φιλελεύθερους ευρωβουλευτές να επιμένουν στον έλεγχο των δαπανών και αυτούς που τοποθετούνται αριστερά από το κέντρο να υποστηρίζουν ότι ο αναπτυξιακός παράγοντας εμφανίζεται πολύ αδύναμος στο πακέτο των νομοθετημάτων που κατατέθηκε προς ψήφιση.
Όλοι οι ευρωβουλευτές, ωστόσο, από όλες τις πλευρές του πολιτικού φάσματος, κάλεσαν τα κράτη μέλη να μην διστάζουν να προχωρούν σε λήψη αποφάσεων, καθώς αυτός είναι ο τρόπος για να επιτευχθεί ένα πραγματικά ανανεωμένο σύστημα διακυβέρνησης.
Οι έξι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αρμόδιοι και εισηγητές των έξι αντίστοιχων ψηφισμάτων από την πλευρά του ΕΚ, έλαβαν το λόγο κατά την έναρξη της συζήτησης:
Η Corien Wortmann-Kool (ΕΛΚ, Ολλανδία) δήλωσε τα εξής: “Χρειαζόμαστε αξιόπιστες διαδικασίες λήψης αποφάσεων προκειμένου να μπορέσουν να λειτουργήσουν οι νέοι κανόνες. Εάν τα κράτη μέλη δεν προχωρήσουν σε αποτελεσματικές μεταρρυθμίσεις θα πρέπει να έχουμε μέτρα τα οποία θα δίνουν μία πραγματική ώθηση.”
Ο Diogo Feio (ΕΛΚ, Πορτογαλία) ανέφερε ότι: “Οι νέοι κανόνες θα δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στο χρέος και όχι μόνο ελλείμματα. Θα διαθέτουμε, επίσης, ένα αποτελεσματικό σύστημα για να μειώσουμε το χρέος που έχει συσσωρευτεί. Τα κράτη μέλη που βάζουν σε τάξη τα οικονομικά τους βλέπουν τις οικονομίες τους να αναπτύσσονται.”
Η Elisa Ferreira (Σοσιαλιστές, Πορτογαλία) σχολίασε ότι: “Αυτό το πακέτο δεν είναι η απάντηση την οποία χρειάζεται η ΕΕ, διότι δεν μεταβάλλει την υπερβολική έμφαση στη λιτότητα. Από την άλλη πλευρά έχουμε νέα εργαλεία για τη διόρθωση των ανισορροπιών προτού αυτές μετατραπούν σε πραγματικά προβλήματα και αυτό είναι ευπρόσδεκτο.”
Η Sylvie Goulard (Φιλελεύθεροι, Γαλλία) δήλωσε τα εξής: “Πιέζουμε για πειθαρχία όχι χάριν της πειθαρχίας αυτής καθαυτής, αλλά για να προστατέψουμε το ευρώ. Οι αγορές δεν θα πιστέψουν μια συμφωνία μόνο και μόνο επειδή αυτή επιτεύχθηκε γρήγορα. Δεν θέλουν επιφανειακές λύσεις. Και η ΕΚΤ στηρίζει και αυτή τους στόχους μας.”
Ο Carl Haglund (Φιλελεύθεροι, Φινλανδία) ανέφερε ότι: “Βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι για να αλλάξουμε το παρελθόν μας. Χρειαζόμαστε αυτόματες διαδικασίες, γιατί τα τελευταία χρόνια έχουν δείξει ότι όταν υπήρχε ανάγκη για αποφάσεις, αυτές δε ελήφθησαν”.
Η Vicky Ford (ΕΣΜ, ΗΒ) σχολίασε ότι: “Ο κακός σχεδιασμός των προϋπολογισμών συνέβαλε στη δημιουργία της κρίσης στην οποία βρισκόμαστε. Τα νέα πρότυπα που θα έχουμε για την κατάρτιση των εθνικών προϋπολογισμών θα δημιουργήσουν την απαραίτητη πειθαρχία.”
Ο ευρωβουλευτής Philippe Lamberts (Πράσινοι, Βέλγιο), σκιώδης εισηγητής σε όλα τα κείμενα, εκ μέρους των Πρασίνων, ανέφερε ότι: “Δε χρειαζόμαστε δημοσιονομική πειθαρχία, αλλά πειθαρχία για να επενδύσουμε. Οι νέοι κανόνες που κατατέθηκαν αφορούν μόνο τη λιτότητα. Οι πολίτες θα μας δικαιώσουν στις εκλογές της Γαλλίας το 2012 και της Γερμανίας το 2013.”
Όλοι οι προαναφερθέντες εισηγητές θα παραχωρήσουν συνέντευξη τύπου αμέσως μετά την ψηφοφορία στην ολομέλεια. Η συνέντευξη τύπου θα λάβει χώρα στην Αίθουσα PHS 4B01 του ΕΚ στις Βρυξέλλες, στις 13:30 περίπου, τοπική ώρα Βρυξελλών”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ